Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení v poli - volejbal
Advertisements

Přeložený materiál ISF Základním záměrem této prezentace je správné pochopení principů a mechanik – filozofie postavení při posuzování hry na metách. Základním.
Základní pohybový systém
Konstrukce trojúhelníků
ZŠ Klášterec Czech Republic
Pravidla fotbalu-OFSAJD
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev spolupráce, komunikace, týmová hra Patnácté MaSo Poprvé.
Beach rugby
Podstata ofenzivního pojetí herního výkonu
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Stanovení úrovně vybraných herních dovedností v tchoukballe jako základní předpoklad jejich kultivace Ladislav Bláha KTV PF UJEP, Ústí nad Labem.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
F.R.F mit Vocet - Profesoři Branka Del Petra z Líbejprdelnic na 1:0 Vysvětlivky: Pohyb hráče F.R.F Pohyb hráče Profesorů Pohyb hráče F.R.F s míčem Pohyb.
R2R2 R1R1 Základní pohybový systém nejkratší cestou, pokud je to možné, pokračovat přímo za branku nebát se být více v hřišti SPRÁVNĚ Schéma.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Didaktika sportovních her PSPH 247N
BASKETBAL.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Technická, taktická a psychologická příprava
STREETBALL.
Digitalizace výuky Příjemce
Týmový herní výkon (THV)
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Historie a teorie volejbalu
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Systematika fotbalu.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? Dvakrát za rok ◦ Listopad ◦ Květen, rektorský den Teď čtvrté MaSo, 94 družstev z 32 škol maso.matfyz.cz.
RINGO 1.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev  spolupráce, komunikace, týmová hra Třinácté MaSo,
Didaktická technologie
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
REUVEN VIROVNIK, přeložil Mgr. Robert Vyklický
Aktuální formy a metody sportovních her
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev  spolupráce, komunikace, týmová hra Čtrnácté MaSo,
Aktuální formy a metody sportovních her np1107, nk1107 Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.Únor 2011.
Aktuální formy a metody sportovních her
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe) Tento.
Systematika PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Korfbal.
Pravidla sportovní hry, interpretace tzv. základních pravidel
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
II. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce
Hodina pohybu navíc - Ragby
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Systematika basketbalu
HERNÍ VÝKON V BASKETBALE
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
UBM postupný útok.
Transkript prezentace:

Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce Představuje návrat k principům součinnosti na začátku tématického bloku a zároveň je rozvíjí. Využívá základní rozestavení útočníků (1-2-2) a současně probrané herní činnosti jednotlivce. Hráči se učí rozlišovat silnou a slabou stranu.

Herní systém obsahuje několik variant Herní systém obsahuje několik variant. Za základní považujeme variantu A: Útočník na vrcholu rozestavení přihraje spoluhráči k postranní čáře (1). Přihrávka je signálem pro odběhnutí útočníka ze silné strany (2). Po této činnosti se útočník z vrcholu rozestavení okamžitě uvolňuje směrem ke koši (3), získává přihrávku a střílí na koš.

Nejde-li uskutečnit zpětná přihrávka, proběhne útočník z vrcholu rozestavení na slabou stranu (3) a na silné straně se objevuje situace jeden proti jednomu (4).

Varianta B nabízí ihned řešení situace jeden proti jednomu tím, že útočník ze středu rozestavení odběhne na slabou stranu. Tím dává spoluhráči s míčem najevo, že situaci musí řešit sám. Směrem k míči se však uvolňuje spoluhráč ze slabé strany.

Varianta C zdůrazňuje řešení s dvojím uvolněním se pro míč, případně dále řešení situace jeden proti jednomu.

Průpravná cvičení (PC 2) se zaměřením na rozvoj kognitivních procesů Součinnost a cíle-směrné herní jednání družstva vyžaduje, aby hráči vzájemně pochopili záměry svých činností. Často se hovoří v imperativu ČTI HRU! Podstatou je však herní (taktické) myšlení a jeho rozvoj. Příklad cvičení: Hráči jsou ve trojicích a stojí v rozích pomyslného rovnostranného trojúhelníku. V trojici je jeden míč. Cvičení má několik možností řešení a tyto možností se přidávají k předchozím: První možnost – hráč přihraje libovolnému spoluhráči a vymění si místo se spoluhráčem bez míče. Druhá možnost – hráč po přihrávce běží za spoluhráčem, kterému přihrál a ten dribluje na jeho místo.

Třetí možnost – je obdobná druhé, ale hráč s míčem dribluje ke spoluhráči bez míče a vytlačí ho na uvolněné místo. Čtvrtá možnost – po přihrávce hráč odběhne na místo spoluhráče bez míče, ten běží na místo hráče s míčem a donutí ho driblingem se dostat na volné místo. Pátá možnost – po přihrávce běží hráč na místo spoluhráče bez míče a ten běží za hráčem s míčem. Hráč s míčem dribluje na jeho místo a donutí hráče, který přihrával, k návratu na své původní místo.