OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_26_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 6 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Advertisements

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Základní škola Čelákovice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_79_PRV1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Konstrukce trojúhelníku
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_19_AJ4
Konstrukce trojúhelníku
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_AJ4
Rovnoběžník 13 Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 7 cm, u = 10 cm, v = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Známe-li délku úhlopříčky.
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_67_PRV1
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_77_PRV1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_149_M1
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Konstrukce rovnoběžníku
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Konstrukce trojúhelníku
Pythagorova věta – příklady
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_32_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_190_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_24_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_217_ČJ2
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Konstrukce rovnoběžníku 3 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Konstrukční úlohy ROČNÍK: 7. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu . MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: F, POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM : prezentace byla vytvořena pro vysvětlení učiva o konstrukci rovnoběžníku, žáci využívají znalosti konstrukce trojúhelníku dle věty sss. Další příklady na pracovním listu jsou k procvičení učiva, jsou zde obdobné alternativy zadání. OČEKÁVANÝ VÝSTUP:: žák zvládá konstrukci trojúhelníku dle věty sss, ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: žáci si zopakovali konstrukci trojúhelníku dle věty sss, správně pochopili využití pro konstrukci rovnoběžníků, největším problémem byla přesnost rýsování. ZDROJ: :vlastní tvorba autora

Konstrukce rovnoběžníku (Známe-li dvě strany a úhlopříčku)

Tzv. předkonstrukce našeho příkladu. Typový 1:Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 6 cm, b = 4 cm, u = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty sss u b a

Náčrt: Základem je tedy, jak již bylo řečeno, konstrukce trojúhelníku podle věty sss, čímž získáme body A, B a C. Následuje sestrojení bodu D. l m D n C k p A B

Zápis: Konstrukce: 1. AB; AB=6 cm 5. m; m(C; 6 cm) 2. k; k(B; 4 cm) 6. n; n(A; 4 cm) 3. l; l(A; 8 cm) 7. D; D  m  n 4. C; C  k  l 8. rovnoběžník ABCD Konstrukce: l m n D C k p A B

Diskuse: Kontrola: Provedena,vše správně. Úloha má jedno řešení. (v polorovině určené úsečkou AB a bodem C) Kontrola: Provedena,vše správně. (Jednotlivé údaje ze zadání proměříme a zkontrolujeme potom rovnoběžník vytáhneme silněji. )

Pracovní list Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže: 1.) a = 5 cm, u = 7,5 cm, b = 3,5 cm 2.) c = 7 cm, v = 5 cm, d = 4 cm ( Pozn: c = a, d=b ) 3.) a = 6 cm, d = 65 mm, v = 5 cm ( Pozn: pozor na jednotky!)