GOOD AND BAD IMPACTS OF INVENTIONS On our life and the environment

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03Číslo.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 005 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr.Stanislava Antropiusová PředmětAnglický.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Culture By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Hobby By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_04A_18_SOCIETY TEMA:Situace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová MASS MEDIA RADIO MAGAZINE TELEVISION INTERNET NEWSPAPER COMICS.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
My home town. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Angličtina: Queen Victoria
The USA national symbols
WEATHER & FORECAST Mgr. Naďa Bisová.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
The USA political system
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Getting Around London Mgr. Naďa Bisová.
Název vzdělávacího materiálu
Communication Mgr. Naďa Bisová.
Tematická oblast ANGLIČTINA: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Životní prostředí (Environment) B1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost (Society) B2
Digitální učební materiál
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
Classification of Guns
Describing photos. Food
The CITY OF LONDON Mgr. Naďa Bisová.
A healthy life with wine
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Svitavy – its famous personalities
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Travelling Kinds of transport you prefer and why (advantages, disadvantages…) Purposes for travelling (interesting places, learning languages…) Accomodation.
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
The enviromental problems
Transkript prezentace:

GOOD AND BAD IMPACTS OF INVENTIONS On our life and the environment Mgr. Naďa Bisová

Anotace Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.AJ.04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: září – listopad 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál by vytvořen jako téma pro maturitní okruh: Science and Technology. Nature na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na jednu, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje jednak přehled faktografických údajů, tak i anglickou ustálenou terminologii, doplněné o interaktivní cvičení: otázky pro diskuzi. Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Science and Technology. Nature

Science and Technology is like a double-edge sword has both positive and negative sides has improved the quality of life (like food, shelter, clothing, transportation, communication,…) is highly devastating to human life (like weapons, drugs, antibiotics, …) The wrong usage of technology may lead to man´s self-destruction.

What benefits does science bring? increased production and reduced labor higher living standards improvement in the life expectancy of people faster exchange of information more variety and choices

What benefits does science bring? increases our understanding / knowledge of the world shows how the world / universe / natural phenomena work(s) is the most reliable way of showing what is true or false can be applied to make our lives more convenient / better etc..

Technology´s harmful effects environmental pollution depletion of natural resources unemployment undesirable changes in people’s behavioral patterns and values technology-aided communication (less face-to-face interaction, even the way families interact changes) Television, radio, newspapers, the Internet and film can also transmit values and norms and influence or shape attitudes.

SPEAKING TASK What inventions and discoveries have the greatest positive impact on our lives ?

FOR EXAMPLE the wheel (goods transported quickly, windmills & watermills) Penicillin (kills bacteria and has saved lots of lives) X-ray technology (to look inside the human body) the telephone (to communicate over long distances) the computer (to store lots of information, to type documents, to do calculation, access to the Internet, etc..) the internet (to access a huge quantity of information quickly) the plane (the quickest means of transport, both people and goods) etc..

What inventions and discoveries have the greatest positive impact on our lives? What do you think? Work in pairs.

Which invention can you not live without? 3. 1. 2. 4. 5. 6.

7.

What kinds of inventions and discoveries have caused the main environmental problems?

FOR EXAMPLE the nuclear bomb – as a weapon it can only cause destruction guns (chemical and biological weapons) - because they are used to kill people and animals plastic - because it pollutes the environment 8.

In your opinion, what kinds of inventions and discoveries have caused the main environmental problems? Work in pairs.

What kinds of products / inventions / discoveries are environmentally friendly? Work in pairs.

ECO-FRIENDLY PRODUCTS Organic foods Recycled and recyclable materials (paper, wood, glass) Biodegradable materials (bio-gradable garbage bags) Natural cleaners (soda, vinegar or salt) Green cleaning detergents Eco-friendly means of transport (biking, walking, public transport) Wooden toys (not plastic) Rechargeable batteries CFL light bulbs (CF = compact fluorescent), etc..

What are the 3 most useless inventions according to you. Why What are the 3 most useless inventions according to you? Why? Work in pairs.

Zdroje a použitá literatura FOTOGALERIE: 1.- 6. Bisová Naďa (Zdroj: Tvorba autora) 7.- 8. Tomčíková Naděžda (Se souhlasem autora objektu) ELEKTRONICKÉ ZDROJE: AUTOR NEUVEDEN. Bridge Online: Maturita Card 16: Science [online]. [cit. 22.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.bridge-online.cz/get.php?id=842>. AUTOR NEUVEDEN. Bridge Online: Maturita Card 1: Environment [online]. [cit. 27.9.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.bridge-online.cz/aitom/upload/maturita/karty/01_environment.pdf>. AUTOR NEUVEDEN. Esqela Naga City: Technology Its Positive and Negative Effects [online]. [cit. 6.11.2012]. Dostupný na WWW: http://eskwelanaga.files.wordpress.com/2011/01/technology-its-benefits-and-negative-effects.pdf

Zdroje a použitá literatura KNIŽNÍ ZDROJE: 1. SMITH-DLUHÁ, Gabrielle a kol. Angličtina, Otázky a odpovědi. Dubicko: INFOA, 2008, ISBN 978-80-7240-489-6. 2. ROBERTS, Rachel J.. Speak Up - The English-speaking World. Italy: Modern Languages, 2006, ISBN 88-493-0439. 3. TIERNEY, James. Carousel - the English-speaking world. Italy: Modern languages, 2006, ISBN 88-493-0355. 4. EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina - Maturitní témata. Český Těšín: Petra Velanová, Třebíč, 2006, ISBN 9788086873046. 5. CHUDÁ, Jana; CHUDÝ, Tomáš. Topics for English Conversation. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, ISBN 8072000519. Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.