Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rytzova konstrukce elipsy
Kružnice opsaná trojúhelníku
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vytvořila Helena Černá
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Vzájemná poloha dvou kružnic
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
21.1 Útvary souměrné podle osy
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kružnice trojúhelníku opsaná
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Osová souměrnost
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_V.M2TŠ_STŘED ÚSEČKY A OSA ÚSEČKY Téma: M- 6. ročník – geometrie –střed úsečky a osa úsečky Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 je úvodní příklad ze života Listy č. 4, 5, 6 jsou určeny pro výklad učiva List č. 7 představuje samostatnou práci na pracovním listě List č. 8 je jeho řešením Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se konstrukci středu úsečky a osy úsečky Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Střed úsečky a osa úsečky Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko,pravítko, tužka, pastelky, pracovní list nebo sešit

STŘED ÚSEČKY Máme-li provázek, jak určíme jeho střed? a) Přeložíme ho. b) Zkusmo, odhadem.

OSA ÚSEČKY o Pomocí proužku papíru najdeme střed S úsečky AB. Je dána úsečka AB, IABI = 10 cm. A B ● Střed úsečky To je ale nepřesné. Proto při určování středu úsečky používáme kružítko. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsuj osu o úsečky AB.

STŘED ÚSEČKY A OSA ÚSEČKY Postup: o 1. Narýsujeme úsečku AB. C 2. Opíšeme oblouk kružnice k se středem v bodě A. ● S 3. Opíšeme oblouk kružnice m se stejným poloměrem a středem v bodě B. A B D 4. Průsečíky oblouků obou kružnic označíme C, D. k m 5. Narýsujeme přímku CD. To je osa úsečky AB ( osa o). 6.. Bod S je průsečíkem osy o s úsečkou AB a je to střed úsečky AB.

Body C a D leží na ose úsečky AB. Zopakujte si: o Střed úsečky AB je bod S, který leží na této úsečce a má od jejích krajních bodů stejnou vzdálenost: IASI = IBSI C ● S A B Osa úsečky AB je přímka o , která prochází středem úsečky a je na ni kolmá. D k m Body C a D leží na ose úsečky AB. Pamatuj: Každý bod, který leží na ose úsečky, má od obou krajních bodů této úsečky stejnou vzdálenost. ICAI = ICBI IDAI = IDBI

Pracovní list Narýsujte libovolnou úsečku KL. Pomocí kružítka sestrojte její osu o. Na ose vyznačte bod A. Má bod A stejnou vzdálenost od krajních bodů úsečky?

ŘEŠENÍ: A ● S K L Ano, bod A má stejnou vzdálenost od krajních bodů úsečky KL. IKAI = IALI o

Zdroje: JUSTOVÁ, RNDR., Jaroslava. MATEMATIKA pro 5. ročník 2. díl. Nad Pahorkem 403/24, 141 00 Praha 4: ALTER, s.r.o., Všeň, 2010, 62 s. ISBN 978-80-7245-213-2. Dostupné z: www.alter.cz Měřítko: 00015071.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 04.12.2012. [cit. 2012-12-04].