Polytechnické vzdělávání v praxi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Krajské akční plány Základní východiska
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Pracovní skupina Vzdělávání
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Informační systém. Informační systém Změna ředitele/kontaktní osoby.
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Polytechnické vzdělávání v praxi Liberec, 18. 10. 2017

Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) Projekt P-KAP je zaměřen na podporu vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT. Cílem projektu je zajistit metodickou a supervizní podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje i škol a zároveň sladit vzdělávací politiku na školské, krajské a národní úrovni. Projekt byl zahájen v roce 2016, potrvá do r. 2021 a je financován z Evropských strukturálních a investičních fondů. Nositelem metodické podpory je Národní ústav pro vzdělávání.

Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) V projektu je s ohledem na dlouhodobé cíle rozvoje vzdělávání věnována zvýšená pozornost klíčovým tematickým oblastem, tzv. oblastem intervencí, které jsou podporovány operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt tedy umožní i efektivní podporu škol prostřednictvím Evropských strukturálních fondů a koncentraci investic do školské infrastruktury podle potřeb.  Klíčová témata, oblasti intervencí, mají pomoci sladit celostátní strategii se specifiky regionu a s plány jednotlivých škol.

Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) 6 povinných oblastí (pro PA možno vybrat jen některé): Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Nepovinné oblasti: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost

Vymezení polytechnického vzdělávání Polytechnické vzdělávání je nutno chápat jako vzdělávání integrující: přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání a jako komplex vzájemných implikací mezi složkami vzdělávání a jednotlivými předmětovými oblastmi: všeobecné složky vzdělávání x odborné složky vzdělávání; společenskovědních a humanitních předmětů x matematiky x polytechnických předmětů x uměleckých předmětů.

Vymezení polytechnického vzdělávání Definice polytechnického vzdělávání: Vzdělávání poskytující vědomosti o vědeckých principech a odvětvích výroby, znalosti a dovednosti z technických a jiných oborů. Přispívá k rozšiřování poznatků, ale i k vytváření pracovních dovedností a návyků, které jsou využívány v běžném a později i pracovním životě. Cíle polytechnického vzdělávání: rozvíjet znalosti o technickém prostředí a pomáhat vytvářet a fixovat správné pracovní postupy a návyky, rozvíjet znalosti v přírodovědné oblasti a v oblasti environmentální, rozvíjet spolupráci, vzájemnou komunikaci a volní vlastnosti, podporovat touhu tvořit a práci zdárně dokončit, posilovat zájem nejen o technické obory, ale i přírodovědné, environmentální obory.

Dotazníkové šetření – NUV (2015)

Dotazníkové šetření – NUV (2015) Úrovně dle dotazníkového šetření Základní úroveň – podpora polytechnického vzdělávání je omezena na realizaci pouze v souladu RVP vyučovaných oborů Mírně pokročilá úroveň – podpora polytechnického vzdělávání probíhá pouze v podobě dílčích aktivit (rozvíjení znalostí a dovedností , které jsou součástí polytechnického vzdělávání, motivační akce pro ZŠ, aplikace různých metod ve výuce – skupinová práce, projektová výuka, laboratorní cvičení, praxe atd.) Pokročilá úroveň – systematická podpora polytechnického vzdělávání (vzájemné propojení polytechnických předmětů a provázání s výukou matematiky, realizace aktivit nad rámec RVP, zapojování do soutěží, spolupráce se ZŠ v regionu) Nejvyšší úroveň – systematická podpora polytechnického vzdělávání a podpora v rámci dílčích aktivit (zpracované plány výuky polytechnických předmětů a matematiky, které jsou vzájemně provázány, individuální podpora žáků, spolupráce s VŠ v rámci maturitních oborů, podpora samostatné práce žáků – spolupráce se zaměstnavateli, VŠ a výzkumnými institucemi)

Dotazníkové šetření – NUV (2015)

Projektové možnosti se zaměřením na podporu talentovaných žáků Program Talnet Program Excelence ZŠ a SŠ Program Podpora nadaných žáků ZŠ a SŠ Krajské sítě podpory nadání

Dobrá praxe - projekty se zaměřením na podporu nadaných žáků Síť škol podporující technicky a přírodovědně nadané studenty na Vysočině a okolí ENVITALENT Otevřená věda

Děkuji za pozornost Ing. Bc. Tomáš Cimbálník E: tomas.cimbalnik@nuv.cz T: +420602421243 Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz