AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UCHO Marcela Hanáková.
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Sluch a rovnovážné ústrojí
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly člověka (všeobecně)
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
Smyslové vnímání Sluch
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Prezentace – výklad učiva
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_14_P8_Bartonkova TÉMA: Ucho OBSAH: Lidské ucho ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace V hodině se žáci seznamují se základní stavbou lidského ucha. Součástí hodiny jsou obrázky, které umožňují žákům lepší interakci s probíraným učivem. K motivaci slouží snímek č.3. Na závěr hodiny je vloženo stručné opakování, které učiteli i žákům slouží jako zpětná vazba. Hodina je vytvořena tak, aby byla odučena v multimediální či počítačové učebně, neboť obsahuje obrázky s popisy, které se objeví až po pojmenování žáků.

Ve větách najděte smysly nebo s nimi související znaky a doplňte je do tajenky. Chuťově se maminčiným koláčům nic nevyrovná. Letošní podzim byl velmi chladný. Hmatová tělíska jsou citlivá na tlak. Kdo koupil ten Novákův dům? C H U Ť C H L A D H M A T O K O UCHO tajenka……….

UCHO je čidlem sluchu vnímáme jím zvuky rozlišujeme: člověk je schopen vnímat až 300 tisíc různých zvukových vjemů rozlišujeme: zevní ucho střední ucho vnitřní ucho

Zevní ucho zachycuje zvukové podněty je tvořeno: ušním boltcem zvukovodem

Střední ucho od zevního ucha je odděleno BUBÍNKEM na něj naléhají: kladívko kovadlinka třmínek tyto sluchové kůstky přenáší a zesilují zvuk

Eustachova trubice spojuje dutinu středního ucha s nosohltanem umožňuje vyrovnávání tlaku při rýmě jí může proniknout infekce do středouší častá infekce snižuje schopnost slyšení

Vnitřní ucho je uloženo v kostěném labyrintu ten tvoří: 3 polokruhovité kanálky v nich se nachází statický orgán (vnímání polohy) předsíň hlemýžď je vyplněn tekutinou je zde uloženo čidlo sluchu

Zopakujme si: třmínek 3 polokruhovité kanálky předsíň kladívko hlemýžď kovadlinka předsíň kladívko hlemýžď zvukovod ušní boltec bubínek Eustachova trubice

Zevní ucho je tvořeno: ušním boltcem zvukovodem Zevní a střední ucho od sebe odděluje: bubínek

Kůstky ve středním uchu se nazývají: kladívko kovadlinka třmínek Tyto kůstky zvuk: vedou dál zesilují

Vnitřní ucho je uloženo: v kostěném labyrintu Kostěný labyrint tvoří: 3 polokruhovité kanálky předsíň hlemýžď

Dutinu středouší s nosohltanem spojuje: Eustachova trubice Při časté infekci středouší se snižuje schopnost slyšení Orgán pro vnímání polohy je uložen ve: 3 polokruhovitých kanálcích

Citace KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. roč. ZŠ. 2. upr. vyd. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-477-5. KOPECKÝ, Miroslav; CICHÁ, Martina. Somatologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, ISBN 80-244-1072-9. Ilustrace : Kliparty Office CHITTKA L, BROCKMANN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 7.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anatomy_of_the_Human_Ear_cs.svg