Návrh zákona o univerzitních nemocnicích a jeho dopady na MU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Ekonomika nemocnic Jihomoravského kraje ve vztahu k poskytované péči Analytická studie Nemocnice ve statistických údajích, které zpracovaly krajské.
Jednání MZ ČR JUDr. Mgr. Marek Hodulík ZÁKON O UN.
Zákon o univerzitních nemocnicích a univerzitní vojenské nemocnici Z. Mrozek.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Správní právo Pojem správního práva.
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1.  Školský zákon č. 561/2004 sb. V platném znění, řeší vzdělání:  Předškolní  - základní  - střední  - vyšší odborné.
Věcný záměr zákona v vysokých školách. Základní odlišnosti proti stávající právní úpravě.
Nakládání s nemovitým majetkem v podmínkách veřejných výzkumných institucí Porada předsedů a místopředsedů dozorčích rad Praha 25. dubna 2007.
Dlouhodobé záměry, výroční zprávy a hodnocení činnosti F. Ježek Komise pro strategie a rozvoj 15. června 2006.
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Centrum MU pro klinický výzkum kvality života (CEQOL)
Samospráva 1 SP1 Přednáška.
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
Transfer technologií na Technické univerzitě v Liberci Pavel Němeček.
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
Výsledky projektu HEZR hodnocení ekonomických a sociálních opatření ve zdravotnictví Tisková konference
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
FINANČNÍ SPRÁVA specifický úsek veřejné správy jehož posláním je péče o materiální základ poskytování veřejných statků a dozor (dohled) nad finančními.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Archivnictví a spisová služba
Subjekty a vykonavatelé veřejné správy
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Územní samospráva Kraje
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
Organizace veřejné správy
Územní samospráva Obce
Správa veřejného majetku O štěkajících kočkách a mňoukajících psech.
Zájmová a ostatní samospráva
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Příprava zákona „o úřednících veřejné správy“ odbor veřejné správy Ministerstvo vnitra 8. Národní konference kvality ve veřejné správě Praha, 28. – 29.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Dopad nového občanského práva na nestátní neziskové organizace JUDr. Hynek Pečinka.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Zdravotnické reformní zákony Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Základní pojmy a orientace VEŘEJNÁ PODPORA A VELIKOST PODNIKU.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Nadace, nadační fond Definice Zřízení – písemnou smlouvou, zakládací listinou Vznik – dnem zápisu do nadačního rejstříku Zakládací dokument – nadační listina,
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Proces komitologie Mgr. Ondřej Veselský Ředitel odboru Evropské unie a mezinárodního práva Ministerstvo vnitra.
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Oddělení pro vědu a výzkum, FHS UK Praha
Plán legislativních prací vlády na rok Legislativní činnost Ministerstva zdravotnictví Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
BLEP061p Řízení ekonom. a právo
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Představení senátorů Akademického senátu FZS
Elektronické skartační řízení z pohledu menších původců
Obecná část rozpočtového práva III
Institucionální akreditace
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Ekonomický základ veřejné správy MP313K Úvod do studia veřejné správy 9. přednáška doc. JUDr. Petr Havlan, CSc. Definujte zápatí - název.
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
Obecná část rozpočtového práva III
Transkript prezentace:

Návrh zákona o univerzitních nemocnicích a jeho dopady na MU

Základní principy úpravy Zákonem daný počet univerzitních nemocnic Přímá vazba nemocnice na konkrétní VŠ daná zákonem Neziskový charakter Zvláštní právní forma Veřejnoprávní korporace podobná VŠ Spolupráce MZ, VŠ a kraje na řízení nemocnice

4 základní roviny dopadů Účast univerzity na řízení nemocnice Hospodaření nemocnice Společná pracoviště Struktura úvazků akademických pracovníků

1. Účast univerzity na řízení nemocnice Zastoupení ve správní radě pravděpodobně 3-4 členové z 9 nemožnost zvolit ředitele bez členů nominovaných rektorem Faktická možnost univerzity zablokovat řadu kroků ředitele přes správní radu

2. Hospodaření nemocnice Nezávisle na státu, Neziskový charakter Peníze z pojištění pouze na zdravotnictví očekávaný tlak na zpoplatnění výuky stejné pravidlo ale platí i dnes Jednodušší finanční procesy nemocnice Nemůže „zbankrotovat“ de iure Může zbankrotovat de facto (nucená správa)

3. Spolupráce s VŠ Musí existovat smlouva Společná pracoviště obdobná stávajícím smlouvám Společná pracoviště kliniky, ústavy, lékárny Zřídit/Zrušit se souhlasem správní rady Vede přednosta jmenuje ředitel po dohodě s děkanem Výběrové řízení – max 5 let

4. Úvazky Žádná výrazná změna Nové možnosti ve spolupráci FN a UN „Kliničtí“ akademici musí mít úvazek v UN Nové možnosti ve spolupráci FN a UN Možnost sdílet údaje o úvazcích a dovolených Možnost společné evidence pracovní doby Možnost koordinovat odměňování Riziko! Návrh „outsourcovat“ klinickou výuku Propustit akademiky a fakturovat nemocnici výuku

Specifické dopady na MU Větší změna pro FN než pro MU Riziko ztráty některých klinik MOÚ nebude univerzitní nemocnice Zákon je na modelu 1 fakulta – 1 nemocnice, Riziko ztráty části akademické obce v současném znění ne příliš velké Tlak na zpoplatnění výuky Návrh se této otázce účelově vyhýbá

Děkuji