Název školy: Základní škola Městec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

Rovnoběžník a lichoběžník
Pythagorova věta – slovní úlohy
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Užití Pythagorovy věty – 5. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika Lichoběžník.
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Pythagorova věta užití v prostoru
Pythagorova věta v prostoru
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
Opakování na písemnou práci
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Výpočty v rovinných obrazcích
Pythagorova věta.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vyjádření neznámé ze vzorce
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Povrch hranolu – příklady – 1
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
2. stupeň SYMBOLIKA I.. Čtverec: Obvod čtverce: o = 4.a Obsah čtverce: S = a.a S = a 2.
Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, aplikace Pythagorovy věty pro výpočet výšky v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. Žáci provádějí zápis.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa –čtyřboký hranol
Pythagorova věta - příklady
Matematika 2 Geometrické útvary.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Výpočty v rovinných obrazcích
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_12_M8_mocniny Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Výpočet délky úhlopříčky čtyřúhelníku a výšky rovnoramenného trojúhelníka – užití Pythagorovy věty Anotace: Prezentace, která slouží k výkladu a procvičování Datum: 11.11.2012

Výpočet délky úhlopříčky čtyřúhelníku a výšky rovnoramenného trojúhelníku 1) Čtverec ABCD, a = 8 cm D C u2= a2 + a2 u2= 2 ∙ a2 u2= 2 ∙ 82 u2= 2 ∙ 64 u2= 128 u = 128 u ≐ 11,3 cm u • A B

2) Obdélník KLMN: /KL/ = 6 dm, /LM/ = 3 dm u2= 62 + 32 u2= 36 + 9 u2= 45 u = 45 u = 6,7 dm u • K L

Úhlopříčky kosočtverce jsou na sebe kolmé a vzájemně se půlí ! 3) Vypočítej délku strany kosočtverce ABCD s délkou úhlopříček e = 16 cm , f = 12 cm D C S e • f A B Úhlopříčky kosočtverce jsou na sebe kolmé a vzájemně se půlí !

S 8 cm 6 cm A B a2= 82 + 62 a2= 64 + 36 a2= 100 a = 100 a = 10 cm • 8 cm 6 cm A B a2= 82 + 62 a2= 64 + 36 a2= 100 a = 100 a = 10 cm přepona

4) Rovnoramenný trojúhelník C /AB/ = c = základna /AC/ = /BC/ ramena /AB/ = 10 cm /BC/ = /AC/ = 15 cm v • B A S C ½ strany c = 5cm v2= 152 - 52 v2= 225 - 25 v2= 200 v = 200 v = 14,1 cm přepona v • S B odvěsny

Žebřík dosáhne do výšky 7,75 m. 5) Jak vysoko dosáhne žebřík dlouhý 8m , opřený o zeď , je-li jeho spodní konec 2m od zdi? x2= 82 - 22 x2= 64 - 4 x2= 60 x = 60 x = 7,75 m 8 m x • 2 m Žebřík dosáhne do výšky 7,75 m.

6) Vypočítej délku krovu střechy, je-li výška štítu 6m a šířka domu 10 m. x x2= 62 + 52 x2= 36 + 25 x2= 61 x = 61 x = 7,8 m v = 6m • 10 m 6 m Délka krovu je 7,8m. • 5 m

Zdroje Text: autor