E-labmed: Praktický přístup k hodnocení vnitřního prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novinky v klinické biochemii III 24. – 26. dubna 2009 v Akademickém a univerzitním centru Nové Hrady (v prostorách zámku) Srdečně vás zveme na kurz.
Advertisements

Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Environmentální výchova pro základní školu
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Moje budoucnost. Založena v roce Vlastní moderní vybavení. Přátelské prostředí. Individuální, partnerský a komunikativní přístup k žákům a studentům.
Prostor pro pokročilé vzdělávání vzdělanější, kvalitnější a také úspěšnější absolvent Cíl Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Moderní trendy v problematice testování M. Komenda, Č. Štuka, M. Vejražka, P. Martinková, J. Trnka.
Projekt Rozvoj praktických forem výuky na PF UP Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
GIS V PRAXI ZEMĚDĚLSKÉHO PODNIKU
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Poruchy acidobazické rovnováhy
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního onkologického centra FN Brno Projekt „Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Specializační vzdělávání v klinické biochemii
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Mgr. Dana Hrnčířová, Ph.D. Ústav výživy 3. LF UK
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob spolupráce mezi studenty a malými a středními podniky.
1 Použití kapesních počítačů (PDA) při testování studentů 5. ročníku Rajdl D., Racek J. Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK v Plzni.
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Akutní komplikace diabetu Martin Prázný III. interní klinika 1. LF UK a VFN
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
KLINICKÁ BIOCHEMIE. KLINICKÁ BIOCHEMIE Klinická biochemie: základní medicínský obor atestace: interna 1 / pediatrie 1 klinická biochemie 2 nebo.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EduCom Projekt Educom EduCom.tul.cz Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást projektu.
Encyklopedie laboratorní medicíny pro klinickou praxi – speciál 2008
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
Acidobazická rovnováha
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
1 #. 2 KLINICKÁ BIOCHEMIE © Biochemický ústav LF MU (V.P.) 2010.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Vnitřní prostředí a acidobazická rovnováha
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
INTERNÍ KLINIKA FAKULTNÍ NEMOCNICE V MOTOLE UNIVERZITA KARLOVA 2. LF Komatózní stavy Doc. MUDr. Charvát Jiří, CSc.
ABR, minerály, osmolalita M. Š olcov á BIOHEMA 2012.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
FYZIOLOGIE PATOFYZIOLOGIE DIAGNOSTIKA
Učení, praktické aplikace principů učení
Riziko hyponatrémie u geriatrických pacientů
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
E-learningový kurz e-learningu
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Plánování prvních kroků
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Co se přírodě nelíbí.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
Transkript prezentace:

E-labmed: Praktický přístup k hodnocení vnitřního prostředí Šolcová M., Racek J. ÚKBH LF UK a FN Plzeň 18. 9. 2008, Poděbrady

E-labmed: www.e-labmed.cz Vzdělávání v laboratorních oborech (klinická biochemie, imunologie, mikrobiologie) pomocí e-learningu (výukové prostředí Moodle) Komunikace s lektorem a ostatními žáky (e-mail, skype, ICQ…) Spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR

E-labmed: klinická biochemie Vnitřní prostředí: Praktický přístup k hodnocení smíšených poruch ABR a interpretace minerálového rozvratu Metrologie: Transformace laboratorního výsledku na informaci

E-labmed: vnitřní prostředí Přednášky: 21 Kazuistiky: 10 + 25 Animace: 1 Test: 200 otázek (multiple choice) Slovník KB: 67 položek (hypertextové odkazy) Často kladené dotazy: 44 položek

E-labmed: přednášky I. Vnitřní prostředí - terminologie Poruchy vnitřního prostředí - vlivy na organizmus ABR a sodík ABR a chloridy ABR a draslík Odběr biolog. materiálu - ABR Odběr biolog. materiálu - laktát a minerály RH - ABR a krevní plyny RH - laktát, albumin a minerály Kritické laboratorní hodnoty ABR a těhotenství

E-labmed: přednášky II. ABR - měřené veličiny a výpočty ABR jednoduché poruchy - příčiny ABR smíšené poruchy - příčiny Poruchy ABR - klinický obraz ABR - hodnocení I. ABR - hodnocení II. ABR - hodnocení III. Léčba ABR - metabolické poruchy Léčba ABR - respirační poruchy Přehled infúzních roztoků e-labmed.cz

E-labmed: ukázky Přednáška (ABR a K) Slovník (osmolalita) Kazuistika Test

Problematika vnitřního prostředí je hůře pochopitelná pro Studenty medicíny Lékaře - kliniky Lékaře - klinické biochemiky Učitele biochemických oborů

K jakým změnám výsledků ABR povede snížení teploty pacienta na 32°C? ↓pH ↑pH ↓pCO2 a ↓pO2 ↑pCO2 a ↑pO2

Animace – princip elektroneutrality

Často kladené dotazy U kterých biochemických vyšetření může dojít k dezinterpretaci při snížení GF? Jaké změny laboratorních hodnot můžeme očekávat u vegetariánů? Jak hodnotit laboratorní výsledky v těhotenství? Jak použít FE k hodnocení efektu diuretik? Jaké změny laboratorních hodnot můžeme očekávat při léčbě diuretiky?

E-labmed: využití v praxi Edukace lékařů různých specializací Výuka LF: Vnitřní prostředí – kazuistiky a interpretace laboratorních výsledků z pohledu klinického biochemika (volitelný předmět, 5. ročník)