Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Autor: Mgr. Eva Procházková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Autor: Mgr. Marie Hrbková
Matematika Směrnicový tvar přímky
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_25_Velikonoce
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Rozvoj geometrických představ
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_17_Hodiny
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_14_Popis obličeje
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_12_Přímka TEMA: Přímka
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_V.M1TŠ_ROVNOBĚŽKY Téma: M - 5. ročník – geometrie-rovnoběžky Název sady: Matematika 1. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 5. ročník speciální základní školy Listy č. 3 - 5 jsou úvodní, představují opakování Listy č. 6 – 10 - děti sledují výklad učiva o rovnoběžkách Metodické pokyny: Žáci společně s učitelem vyvozují nové poznatky a odpovídají na vhodně zvolené otázky, učí se dvěma způsoby rýsovat rovnoběžné přímky, podle pokynů rýsují na čistý papír nebo do sešitu Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: myš, interaktivní pero, fix, rýsovací potřeby, papír A4, sešit

Rovnoběžky Dvě různé přímky p , r , které nemají žádný společný bod a leží v rovině, nazýváme rovnoběžky. Dvě totožné (splývající) přímky rovněž nazýváme rovnoběžky. p r

Rovnoběžky Dokážete najít rovnoběžky na obrázcích nábytku? Nyní si některé ukážeme. Které jsme například neoznačili?

Rovnoběžky Dokážete tady najít rovnoběžky? Které jsme neoznačili?

Rýsování rovnoběžek – 1. krok 1. způsob: Narýsujte přímku p a zvolte bod S, který na ní neleží. S + p

Rýsování rovnoběžek – 2. krok Trojúhelník 1 přiložíte těsně k přímce p a přidržíte levou rukou. Pravou rukou přiložte trojúhelník 2, jak ukazuje obrázek. Trojúhelník 1 pak lehce posuňte k bodu S tak, aby bylo možno narýsovat přímku, která prochází bodem S. 2 S + 1 1 p

Rýsování rovnoběžek – 3. krok Naznačenou část přímky prodlužte podle pravítka. Tato přímka prochází bodem S a je to hledaná rovnoběžka r s přímkou p. S + r p

Rýsování rovnoběžek – 1. krok 2. způsob: Rýsování rovnoběžek – 1. krok Narýsujte přímku p a zvolte bod S, který na ní neleží. p S +

Rýsování rovnoběžek – 3. krok Rýsování rovnoběžek – 2. krok Narýsujeme přímku r, která prochází bodem S. Přímka r je rovnoběžná s přímkou p. p II r, r II p K narýsované přímce p přiložíme trojúhelník a k němu přiložíme těsně pravítko. Trojúhelník podél pravítka posuneme. p S + r

Automatické tvary – vlastní práce Zdroje Trojúhelník s ryskou: Dostupné na: http://www.helpex.cz/images/sklady/trojuhelniksrys.jpg Automatické tvary – vlastní práce Slunce: Obrázky z galerie obrázků [online] [cit.2012-01-24] dostupné pod licencí Microsoft PowerPoint. Citováno 24.01.2012. [cit.2012-01-24]