NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy.
MĚŘENÍ NA INTEGROVANÝCH OBVODECH ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Nauka o slovní.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.
Způsoby připojení k internetu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Proudové chrániče.
Modulace a kódování digitálního vysílání
Technologie – Měření a orýsování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní pojmy v automatizační technice
Vznik střídavého proudu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
TÉMA: Počítačové systémy
Orbis pictus 21. století Mikropočítač
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
10. Elektromagnetické pole, střídavé obvody
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
TÉMA: Počítačové systémy
FM- frekvenční modulace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Elektromagnetická slučitelnost
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslicové měřící přístroje
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Teorie Informace, signál
Číslicové měřící přístroje
Analogové násobičky.
Úvod do počítačových sítí
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Počítačové sítě Základní pojmy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
1. Typy spojitých modulací
DOCSIS, kabelové modemy
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Signál (znamení) Data (informace) mohou být přenášeny v různých fyzikálních formách: elektrický/elektromagnetický signál optický signál akustický signál mechanický/pleumatický/hydraulický signál Podle typu signálu užíváme přenosové medium

Elektrický/elektromagnetický signál Nejčastěji výužívaný typ signálu ve světě IT je elektrický a elektromagnetický signál. Analogový signál – spojitý v čase Digitální signál – přerušovaný (intervaly) Segmentace a kvantování = převod analogového signálu na digitální

Analogový signál

Segmentace = vzorkování signálu

Kvantování = diskretizace signálu

Digitální = číslicový signál

Stejnosměrný signál Není vhodný pro přenos z důvodů: velké šířky pásma na jednotku velké deformace signálu

Střídavý signál Vhodný pro přenos: sinusový průběh nutnost rozlišení stavů (0 a 1)

Modulace signálu Proces při kterém měníme (modulujeme) nevhodný přenosový signál na vhodný 1)AM – amplitudová modulace, změna amplitudy nám rozlišuje stavy 2)FM – frekvenční modulace, změna frekvence nám rozlišuje stavy

Přenosová rychlost Objem přenesených dat v čase (bity za sekundu) Závisí na šířce pásma = čím širší pásmo (frekvencí) tím vyšší přenosová rychlost Telefoní linka – kHz Kroucená dvojlinka – MHz Optický kabel – THz

Šířka pásma

Zdroje informací: [1] www.vsb.cz [2] www.elektrorevue.cz [3] www.disingcabana.com Citace: [4] Jiří Peterka, www.earchiv.cz