čeledi krytosemenných rostlin III

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
ČELEDI: LIPNICOVITÉ A VSTAVAČOVITÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHOLTICE, OKRES PARDUBICE - "UČÍME SE PRO ŽIVOT" ŠABLONA: Č. III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY POMOCÍ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vegetativní orgány Kořen
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
EU peníze středním školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hluchavkovité.
Čeledi: lipnicovité a vstavačovité
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Algoritmizace - opakování
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název prezentace (DUMu): Květ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Úvodní botanické opakování
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Čeledi: liliovité a amarylkovité
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Matematika + opakování a upevňování učiva
Rozmnožování organismů
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

čeledi krytosemenných rostlin III Kdo zná, neriskuje aneb čeledi krytosemenných rostlin III Autor: Mgr. Jitka Mašková Datum: 25. 5. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BIO.prima - 20 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jitka Mašková Název Kdo zná, neriskuje, aneb čeledi krytosemenných rostlin III Předmět Biologie Tematická oblast Botanika pro první ročník osmiletého studia Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník  prima Metodický list/Anotace Hra slouží k opakování a procvičování znaků a zástupců vybraných čeledí krytosemenných rostlin: liliovité, lipnicovité a vstavačovité. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Pravidla hry: Hra je určena pro 2 – 4 hráče (skupiny). Dvě osoby jsou v rolích moderátora a rozhodčího – obsluhují herní pole, sledují čas a zaznamenávají získané body. Na úvod se rozlosuje pořadí v jakém budou hráči volit otázky. Hráči si volí obor a obtížnost otázky, na odpověď mají maximálně 2 minuty. V případě správné odpovědi se body hráči přičítají, v případě nesprávné odpovědi hráč nezískává nic. Pokud zadání otázky obsahuje možnost nápovědy a hráč ji využije, ztrácí 500 bodů bez ohledu, zda odpoví správně nebo ne. Hra končí vyčerpáním všech otázek. Vítězem se stává hráč (skupina) s nejvyšším počtem bodů.

Znaky a zástupci čeledí krytosemenných rostlin liliovité 1000 1500 2000 2500 3000 lipnicovité 1000 1500 2000 2500 3000 vstavačovité 1000 1500 2000 2500 3000

Pomocí jakých vytrvalých orgánů přežívají liliovité rostliny na jednom místě? odpověď cibule, oddenek, hlíza zpět

Vyjmenuj 4 liliovité rostliny, které pěstujeme jako zeleninu. odpověď cibule kuchyňská, česnek kuchyňský, pažitka pobřežní, pór zahradní zpět

Popiš nejčastější stavbu květu liliovitých rostlin. odpověď Květ je oboupohlavný, pravidelný, nerozlišené okvětí, šest tyčinek a jeden pestík. zpět nápověda

Poznej rostlinu na obrázku. odpověď Lilie zlatohlavá zpět

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Modřenec hroznatý zpět

Vyjmenuj 6 lipnicovitých rostlin, které se pěstují jako obilniny. odpověď pšenice setá, žito seté, ječmen obecný, oves setý, kukuřice setá, rýže setá, proso seté zpět

Popiš stavbu květu lipnicovitých rostlin. odpověď Květy jsou oboupohlavné, obsahují pluchu a plušku, jeden pestík a tři tyčinky. zpět nápověda

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Ječmen obecný zpět

Jak se jmenuje naše nejvyšší tráva? odpověď Rákos obecný zpět nápověda

Mezi lipnicovité patří i zástupci s dřevnatým stonkem. Jak se jmenují? odpověď bambusy zpět nápověda

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Prstnatec májový zpět

Útvar vzniklý slepením pylových zrn, který je přenášen hmyzem. Co je to brylka? odpověď Útvar vzniklý slepením pylových zrn, který je přenášen hmyzem. zpět nápověda

Jsou to tropické a subtropické oblasti, kde žijí hlavně epifyticky. V jakých oblastech a jakým způsobem žije většina vstavačovitých rostlin? odpověď Jsou to tropické a subtropické oblasti, kde žijí hlavně epifyticky. zpět nápověda

Jak se jmenuje naše nezelená orchidej? odpověď Hlístník hnízdák zpět nápověda

Jak se jmenuje tropická orchidej, která nám slouží jako koření? odpověď Vanilovník plocholistý zpět nápověda

http://upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Tulip01 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Tulip01.jpg/247px-Tulip01.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/80/Lilium_Martagon%2C_Lai_Blau.jpg/320px-Lilium_Martagon%2C_Lai_Blau.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Muscari_neglectum.jpg/320px-Muscari_neglectum.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/%C3%84hrchen_Roggen.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Phragmites_australis1.jpg/550px-Phragmites_australis1.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/Horedum_vulgare_%283819802664%29.jpg/640px-Horedum_vulgare_%283819802664%29.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/Bamboo_DSCN2465.jpg/360px-Bamboo_DSCN2465.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/Knabenkraut_2286.jpg/360px-Knabenkraut_2286.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Neottia_nidus-avis_plants.jpg/294px-Neottia_nidus-avis_plants.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Vanilla_fragrans_2.jpg/450px-Vanilla_fragrans_2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Orchis_langei.jpg/640px-Orchis_langei.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/DirkvdM_epiphytes.jpg/640px-DirkvdM_epiphytes.jpg?uselang=cs ČABRADOVÁ, Věra, František HASCH, Jaroslav SEJPKA a Ivana VANĚČKOVÁ. Přirodopis 7. učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-424-4.