ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Advertisements

Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: I Právní.
SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
ÚSTAVA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.03_Manzelstvi Datum:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Územní uspořádání a státní zřízení Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_12_ Orgány právní ochrany Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_12_ Odvětví práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_14/12_VLÁDA__MINISTŘI_PREZIDENT Téma: Vláda, ministři,
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Právní základy státu.
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Stát Definice, funkce, typy.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Konflikt, koření života
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Mezinárodní spolupráce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_60_Svět kolem nás
Transkript prezentace:

ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé naše přežití. Můžeme se např. ztratit v horách či vlivem živelní pohromy být s několika lidmi odříznuti od světa. Dokázali byste se svými spolužáky přežít na neznámém ostrově?

„ZTROSKOTÁNÍ NA OSTROVĚ“ Jak zorganizujete život v prvních dnech? Jak si rozdělíte práci? Na jakých pravidlech soužití se domluvíte? Kdo se bude podílet na řízení společného života a kdo bude stát v čele vašeho společenství? Jak budete řešit sporné otázky? Četba ukázky z knihy Dva roky prázdnin.

Kterými složkami je stát tvořen? Pokus se vlastními slovy vysvětlit, co je to stát. Kterými složkami je stát tvořen?

administrativní aparát Občané (obyvatelé) Ohraničené území Státní moc řídící orgány ozbrojená moc administrativní aparát

PRO CHYTRÉ HLAVY Víte, kdo řekl známý výrok „Stát jsem já“? Co tím měl na mysli? Úkol: Zjisti o tomto panovníkovi bližší informace. 1)

JMENUJ ÚKOLY STÁTU péče o životní úroveň hospodářský rozvoj ochrana životního prostředí podpora a pomoc v oblasti sociální a kulturní organizace života na svém území vytváření pravidel, kontrola jejich dodržování postihy za porušování pravidel ochrana zájmů obyvatel prosazování státních zájmů v mezinárodních vztazích ochrana a obrana míru, pořádku a bezpečnosti

SAMOSTATNÁ PRÁCE Které z uvedených úkolů považuješ za nejdůležitější? Uspořádej podle důležitosti. Porovnej svůj žebříček se spolužákem v lavici, ve skupině, ve třídě.

Vysvětli pojmy – pracuj s učebnicí str. 47 a se SCS. FORMY STÁTU KDO VYKONÁVÁ MOC demokratický autokratický Vysvětli pojmy – pracuj s učebnicí str. 47 a se SCS.

Vysvětli pojmy – pracuj s učebnicí str. 47 a se SCS. FORMY STÁTU KDO STOJÍ V ČELE republika monarchie teokracie Vysvětli pojmy – pracuj s učebnicí str. 47 a se SCS.

POZNÁŠ STÁTY NA OBRÁZKU? JAK BY SE TI V DANÉM STÁTĚ ŽILO? ODPOVĚĎ STAROVĚKÝ EGYPT, ANTICKÝ ŘÍM, SOUČASNÁ ČR

Touto autoritou je stát. Jedním z nejdůležitějších pudů, je pud sebezáchovy – snaha přežít. Všichni hájíme své zájmy, které se vzájemně střetávají a dochází ke konfliktu. Potřebujeme někoho, kdo rozhodne, na čí straně je právo. Potřebujeme pravidla, která stanoví mez, za niž nesmíme zajít. Touto autoritou je stát.

LP čl. 15 Každý má právo na státní příslušnost. DP čl. 7 Děti mají právo na jméno a státní příslušnost.

ZÁVĚR Stát je organizované společenství lidí žijících na určitém ohraničeném území. Vymezuje pravidla platná pro všechny, pečuje o všestranný rozvoj a stará se o pořádek a bezpečnost.

Zdroj: 1) [cit. 2012-06-19]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:H._Rigaud_%E2%80%93_Louis_XIV.jpeg?uselang=cs Hyacinthe Rigaud [Public domain], prostřednictvím Wikimedia Commons Tento soubor je volné dílo ve Spojených státech a těch zemích, ve kterých ochrana autorských práv trvá po dobu života autora a 100 let nebo méně. JANOŠKOVÁ, D., ONDRÁČKOVÁ, M. Občanská výchova 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus. 2004 ISBN 80-7238-325-6 JANOŠKOVÁ, D., ONDRÁČKOVÁ, M. Občanská výchova 7 příručka učitele pro základní školy ISBN 80-7238-326-4 obrázky (snímek 9) jsou z aplikace Microsoft Word - licence zakoupena Základní školou Jevíčko