Blízký východ ve starověku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
EXKURZE – ZA ARCHITEKTUROU A HISTORIÍ SEVEROVÝCHODNÍ ITÁLIE SPŠ A SOU UNIČOV –
● Vznikají ve 4. tis. př. n. l. v oblasti s příznivými přírodními podmínkami ● Tzv. říční civilizace v oblasti velkých řek.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. Seznamuje s životem ve starověké Mezopotámii. Určeno k výkladu a zápisu do sešitu. Závěrečné doplňovací cvičení slouží.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
UNESCO UNESCO je Organizace pro výchovu, vědu a kulturu založená při OSN v roce 1946 v roce 1972 přijalo UNESCO Úmluvu o ochraně nejvýznamnějšího světového.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Japonsko (země vycházejícího slunce)
Mezopotámie 3000 – 539 př. n. l..
Název školy: Základní škola Městec Králové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Mezopotámie – výtvarné umění
STAROVĚK EGYPT A MEZOPOTÁMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Regionální dějiny Památky Uherského Brodu.
Grafické řešení lineárních rovnic
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Průběh a tvar státních hranic TÉMATICKÝ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MALÁ KAPITOLA O ČASE Název: VY_32_inovace_01 Vlastivěda-starší české dějiny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Poměr v základním tvaru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Šablona Islám VY_32_INOVACE_D VY_32_INOVACE_D
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Číslovky Bc. K. Matějková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sumerové Starověký přední východ
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: Základní škola Městec Králové
CIVILIZACE ?????.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Úvod do starověku Mezopotámie.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
DĚJINY STAROVĚKU.
Babylonie.
Mezopotámie kolébka civilizace
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Poměr v základním tvaru.
Babylonie Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Blízký východ ve starověku

BLÍZKÝ VÝCHOD Úrodný půlměsíc

SUMER

SUMER sumersky Ki-EN/Ki-EME (Země místních pánů, Země pánů jasu či Země sumerského jazyka), akkadsky také Šumiru Někdy v 5. tisíciletí přišli Sumerové („černohlavci“) do delty Eufratu a Tygridu Už ve 4. tisíciletí začali z vesnic budovat opevněná města Počátkem 3. tisíciletí se zrodily první městské státy – Ur, Uruk, Kiš, Lagaš, Nipur a další

SUMER Chrámové hospodářství Palácové hospodářství První chrámy na zvýšených terasách – budoucí zikkuraty Náboženským centrem bylo město Nipur Sumerové - pouze městské státy, nikdy jednotný stát

SUMER

SUMER

SUMER

SUMER Chrámové hospodářství Palácové hospodářství První chrámy na zvýšených terasách – budoucí zikkuraty Náboženským centrem bylo město Nipur Sumerové - pouze městské státy, nikdy jednotný stát

SUMER Sumerové položili základy mnoha vědních disciplín: Vymysleli klínové písmo – písařské školy Vymysleli gramatiku a literaturu Vymysleli přírodopis, zeměpis, dějepis Vymysleli hudbu a zpěv

SUMER

SUMER

SUMER Položili základy astronomie a měření času Položili základy geometrie – používali Pythagorovu větu, počítali obsahy geometrických tvarů a objemy těles Položili základy matematiky – šedesátková a desítková soustava, sčítání, odčítání, násobení dělení, mocniny a odmocniny, zlomky, rovnice

SUMER Položili základy architektury a stavitelství Položili základy šperkařství a zlatotepectví Položili základy sochařství a novému pojetí malířství Položili základy diplomacie Sumerština se stala liturgickým jazykem i pro Akkad