Dělení racionálních čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítáme s celými čísly
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Násobení racionálních čísel
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Racionální čísla.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Tiskárny, skener NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Klávesnice NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Záznamová média NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Obsah počítače NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Fotoaparáty - KOMPAKTY
Zapojení PC NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
- Výpočet povrchu tělesa
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základní pojmy hardware, software NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet povrchu příklady
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Nerovnice v součinovém tvaru
Popis tělesa a výpočet povrchu
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Digitální učební materiál
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet objemu tělesa
Násobení racionálních čísel
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Částicové složení látek
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Dělení racionálních čísel NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU RACIONÁLNÍ ČÍSLA 9 ČÍSLO SADY 2 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_35 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek RACIONÁLNÍ ČÍSLA 9 Dělení racionálních čísel

Dělení racionálních čísel - platí tato pomůcka : ( Je naprosto stejná jako pro součin. ) Podíl dvou kladných čísel je číslo kladné. + : + = + 𝟏 𝟓 : 𝟐 𝟑 = 𝟏 𝟓 . 𝟑 𝟐 = 𝟑 𝟏𝟎 Podíl kladného a záporného čísla je číslo záporné. + : - = - 𝟏 𝟓 : (- 𝟐 𝟑 ) = 𝟏 𝟓 . (- 𝟑 𝟐 ) =- 𝟑 𝟏𝟎 Podíl záporného a kladného čísla je číslo záporné. - : + = - - 𝟏 𝟓 : 𝟐 𝟑 = - 𝟏 𝟓 . 𝟑 𝟐 = - 𝟑 𝟏𝟎 Podíl dvou záporných čísel je číslo kladné. - : - = + - 𝟏 𝟓 :(- 𝟐 𝟑 ) = - 𝟏 𝟓 .(- 𝟑 𝟐 )= 𝟑 𝟏𝟎

+ :+ = + + : - = - - : + = - - : - = + Pamatuješ na pomůcku pro tvé počítání ? Znáš ji již od součinu ! : + :+ = + + : - = - - : + = - - : - = + Pomůcka rovněž platí i pro více činitelů ! Stejně jako u součinu platí, že stačí lichý počet znamínek – a výsledek je také – ! Příklad 1 1 2 : (-8) = -5 :(- 1 5 ) = (- 3 4 ):(-2) = 1 2 .(− 1 8 ) = - 𝟏 𝟏𝟔 d) 3 4 :(-0,3 ) = e) -7 : 1 5 = f) - 4 5 :(- 8 5 ) = 3 4 .(− 10 3 ) =- 30 12 =- 2 𝟏 𝟐 -5 .(− 5 1 ) = 25 -7 . 5 1 = - 35 - 3 4 .(− 1 2 ) = 𝟑 𝟖 - 4 5 .(- 5 8 ) = 𝟏 𝟐

Násobíme racionální čísla. Pozor na smíšená čísla ! Příklad 2 -1 3 4 : (- 2 4 5 ) = b) - 2 1 3 : 1 1 6 = c) (-1 2 5 ) : 4 2 3 = d) - 2 1 2 :(- 3 1 8 ) = e) -1 2 3 : 3 3 4 = - 7 4 : (- 14 5 ) = - 7 4 . (- 5 14 ) = 𝟓 𝟖 - 7 3 : 7 6 = - 7 3 . 6 7 = −𝟐 (- 7 5 ) : 14 3 = - 7 5 . 3 14 = - 21 70 = - 𝟑 𝟏𝟎 − 5 2 : (- 25 8 ) = − 5 2 .(- 8 25 )= 40 50 = 𝟒 𝟓 - 5 3 : 15 4 =- 5 3 . 4 15 = − 𝟒 𝟗

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky, náčrty a schémata: Mgr. Michal Divíšek