Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Technologie Teorie obrábění I. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Grafické znázornění síly
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Technická mechanika – Úvod do statiky
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematicko-fyzikální projekt Vektory
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Poměr v základním tvaru.
Skládání sil, rovnováha sil
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technická mechanika – Těžiště
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Skládání sil.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Poměr v základním tvaru.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání sil stejného směru
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_13 Skládání různoběžných sil. Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3. Pořadové číslo DUM:13. Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová Prezentace seznamuje se skládáním různoběžných sil. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 12 – 13 let Klíčová slova Síla, složky, výslednice.

Skládání různoběžných sil V praxi často síly, které působí na těleso, svírají nějaký úhel.

1. Narýsujeme první sílu velkou 6 N. Směr není zadán – zvolíme ho. Různoběžné síly Dvě síly – jedna o velikosti 6 N a druhá velká 4 N – spolu svírají pravý úhel. Narýsuj tyto síly. 1. Narýsujeme první sílu velkou 6 N. Směr není zadán – zvolíme ho. 2. Proti směru hodinových ručiček naneseme zadaný úhel 90°. Narýsujeme přímku, která prochází působištěm první síly. F1 = 6 N F2 = 4 N 90° 3. Na tuto přímku – nositelku síly – naneseme druhou sílu 4 N. Měřítko: 1 cm ≙1 N

Nyní tyto síly složme, tedy najděme sílu, která svým účinkem tyto síly nahradí. Různoběžné síly (s ohledem na složitost řešení) budeme skládat pouze graficky.

Skládání různoběžných sil Nakreslíme síly F1 a F2, které svírají daný úhel. Doplníme obrazec na rovnoběžník, tj. narýsujeme rovnoběžky se silou F1 a silou F2. Narýsujeme úhlopříčku procházející společným působištěm. F = 7 N F2 = 4 N F1 = 6 N Změříme délku úhlopříčky – zjistíme velikost výslednice.

Velikost výslednice je dána velikostí úhlopříčky rovnoběžníku sil. Změřením velikosti úhlopříčky – v našem případě 7 cm, určíme velikost výslednice – 7 N. Velikost výslednice je dána velikostí úhlopříčky rovnoběžníku sil.

Když dva chlapci táhnou saně a jdou vedle sebe, nejedná se o skládání sil stejného směru, protože popruhy, za které chlapci táhnou, svírají určitý úhel. 1. úkol Dva chlapci táhnou saně. První působí silou 30 N, druhý silou 40 N. Směry sil svírají spolu úhel 30°. Najdi graficky velikost výslednice. Narýsuj ve vhodném měřítku. Např.: 1 cm ≙10 N

Řešení pro úhel 30°. F1 F 30° F2 Velikost výslednice F je 6,7 N

2. úkol Jak se změní výsledná síla, když se úhel, ve kterém chlapci táhnou saně, zvětší na 60°? F1 60° F2 Úlohu řeš opět graficky. Zvol vhodné měřítko, např.: 1 cm ≙10 N

Řešení pro úhel 60°. 3.úkol Velikost výslednice F je 6 N Jak se změní velikost výslednice, když se zvětšuje úhel mezi směry sil? Pokus se vyslovit závěr: ………………….

Závěr Při zvětšování úhlu mezi silami se velikost výslednice zmenšuje. Zdroj obrázků: Galerie MS Office: www.office.microsoft.com a vlastní práce.