Hudební výchova ZŠ Praktická

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NABÍDKA ZÁJMOVÝCH KROUŽK Ů pro školní rok 2012/2013.
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Jak jsi krásné neviňátko Jak jsi krásné neviňátko, prostřed bídy nebožátko, před tebou padáme, dary své skládáme. Já ti nesu dvě kozičky, by zahřáli.
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
Taneční a pohybová výchova
Výchovné zaměstnání v období batolecím
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Studijní zaměření: hra na klavír
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
HudebnÍ KoŘENÍ.
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Hudební výrazové prostředky
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Hudební výchova ZŠ Praktická Kateřina Axlerová,Pavla Freitingerová, Natalie Klimovičová, Klára Vevurková, Jana Vlachová Hudební výchova ZŠ Praktická

Na co se ve vyučovacím předmětu soustředit Náplní vyučovacího předmětu je dosahování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru a souvisejících tématických okruhů průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV- LMP) s výrazným přihlédnutím k možnostem každého žáka.

Vzdělávací obor Hudební výchova vytváří u žáků kladný vztah k hudbě, rozvíjí jejich hudebnost, podporuje schopnosti hudbu emocionálně prožít a poskytuje vhled do hudební kultury. Hudební činnosti podporují u žáků rozvoj hudebních schopností a individuálních hudebních dovedností − sluchových, rytmických, pěveckých, intonačních, instrumentálních, hudebně tvořivých, poslechových a pohybových. Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru napomáhá k rozvíjení tvořivosti a vnímavosti k sobě samému i okolnímu světu. Vytváří příležitosti pro vzájemnou spolupráci, toleranci a napomáhá utváření postojů a hodnot.

Vzdělávací oblasti Vzdělávací obsah základního vzdělávání žáků s LMP je, ve shodě s RVP ZV, rozdělen do devíti vzdělávacích oblastí. Umění a kultura (Hudební výchova, Výtvarná výchova)

Rámcový učebný plán minimální časová dotace Vzdělávací oblast Vzdelávací obory 1. Stupeň 1.- 5. ročník 2. Stupeň 6.- 9. ročník Umění a kultura Výtvarná výchova 10 8 Hudební výchova Vzdělávací obsah vzdělávacích oborů Hudební výchova a Výtvarná výchova je realizován ve všech ročnících základního vzdělávání.

Učební obsah vzdělávacího oboru Hudební výchova je strukturován na: Vokální činnost a instrumentální činnost Poslechové činnosti Hudebně pohybové činnosti

VOKÁLNÍ ČINNOSTI A INSTRUMENTÁLNÍ ČINNOSTI rytmizace říkadel, zpěv lidových a umělých písní přiměřeného rozsahu intonační cvičení hra na tělo grafický záznam melodie hra na nástroje Orffova instrumentáře (interpretace těžkých a lehkých dob v dvou, tří a čtyřdobém taktu, hra doprovodu zpěv jednohlasu i vícehlasu (kánon) v přiměřeném rozsahu intonační cvičení seznámení s grafickým záznamem melodie hra na tělo, nástroje Orffova instrumentáře (ostinátní doprovod, prodleva apod.) 1. stupeň 2. stupeň

POSLECHOVÉ ČINNOSTI výška, síla, délka tónu rozpoznávání tempa a rytmu zpěvní hlasy zvuk hudebních nástrojů slavné melodie a skladby, skladby určené dětem, nejvýznamnější hudební skladatelé rozlišování zpěvních hlasů hudební nástroje hudební uskupení hudebně vyjadřovací prostředky ve skladbě, mimohudební obsah díla hudební žánry nejvýznamnější hudební skladatelé a jejich dílo 1. stupeň 2. stupeň

HUDEBNĚ POHYBOVÉ ČINNOSTI taktování a pohyb na hudbu hudebně pohybové hry základní taneční kroky klasických nebo moderních tanců relaxační techniky, muzikoterapie pochod podle hudebního doprovodu pohybové hry s říkadly a dětskými popěvky 1. stupeň 2. stupeň

Rozcvička Svalová rozcvička Dechová cvičení Artikulační cvičení Aktivní postoj Krční svalstvo Mimické svaly Jazyk Rty Dolní čelist Dechová cvičení Kam nadechovat Dechová výdrž Artikulační cvičení

Instrumentální činnost Pěvecké činnosti Instrumentální činnost Doprovodné nástroje a jejich využití Rytmus a rytmická cvičení Hudebně-pohybové hry Hudební poslech

Očekávané výstupy 1. stupeň žák by měl zpívat jednoduché písně v rozsahu kvinty rozlišovat sílu zvuku soustředit se na poslech jednoduché krátké skladby správně a hospodárně dýchat a zřetelně vyslovovat při rytmizaci říkadel i při zpěvu měnit pohyb podle tempových a rytmických změn žák by měl zpívat písně v přiměřeném rozsahu k individuálním schopnostem odlišit tóny podle výšky, síly a barvy soustředit se na poslech skladeb naučit se správně hospodařit s dechem při interpretaci písní − frázování doprovodit spolužáky na rytmické hudební nástroje umět propojit vlastní pohyb s hudbou 1. období 2. období

Očekávané výstupy 2. stupeň 1. období žák by měl znát a interpretovat vybrané lidové a umělé písně doprovázet písně pomocí ostinata soustředit se na poslech skladeb většího rozsahu rozeznávat různé hudební žánry rozpoznat vybrané hudební nástroje symfonického orchestru znát vybrané hudební skladatele a jejich díla

Zdroje: Valenta M.,Müller O., Psychopedie. Parta 2007/2009. ISBN 978-80-7320-099-2 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením VÚP Praha 2005

Uvítání Co je dnes za den? Jaké je datum? Jaký je měsíc? Jaké je roční období? Jaký je rok?

Vánoce Co je to za svátek? Na co si vzpomeneš? Co se zpívá o Vánocích? ÚKOL: Vánoční besídka

Koleda - Půjdem spolu do Betléma Půjdem spolu do Betléma dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. Začni, Kubo, na ty dudy: dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. A ty, Janku, na píšťalku: dudli, tudli, dudli, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat.

Dechová cvičení Bublající potůček Na hada Čmeláci a zvony

Rozezpívání Dle klavíru – m, ma, na, la, da, - dle stupnice, nahoru a dolů Píseň Běžela ovečka Běžela ovečka hore do kopečka  a za ní beránek  žalovat na zámek.

Zpěv koledy Půjdem spolu do Betléma dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. Začni, Kubo, na ty dudy: dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. A ty, Janku, na píšťalku: dudli, tudli, dudli, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat.

Ukončení hodiny Uklidnění – Imitace deštného pralesa