METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Advertisements

Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Řeč, jazyk, mluva.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Schůze, porady a jejich řízení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Dramaturgie dotazníku
Mluvený projev, monolog a dialog
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Alternativní a augmentativní komunikace
Prostěsdělovací styl a jeho charakteristika
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Části obličeje Anotace: Zopakování slovní zásoby. Pomocí doplňování písmen do tabulky zjistí nová slovíčka, jejich význam pak hledají v anglicko-českém.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKA Z CIZÍHO JAZYKA V KONTEXTU TRANSFORMACE JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLE Mgr. Pernicová Jana Centrum pro zjišťování výsledků.
Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ Mgr. Lucie Pospíšilová.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Společenská výchova – verbální komunikace
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
VIKBA32 Informační vzdělávání
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
Prezentační a komunikační dovednosti
HYGIENA sebeobsluha.
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
Transkript prezentace:

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005 Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: Speaking

SPEAKING Productive skills – dovednosti, které žáci vytvářejí – produkují mluvením, nebo psaním

Co je to SPEAKING V první řadě – komunikace Předávání informací mezi účastníky Komunikativní dovednosti = Speaking Skills Komunikace = „Information Gap“ – získávání a doplňování informací

Structure – používání gramatických a mluvnických struktur STRUKTURA Structure – používání gramatických a mluvnických struktur Function – funkce jazyka – např. žádost, dovolení Register – závisí na tom, s kým hovoříme, např. podřízený, přítel, etc. Exponent – závisí na použití registeru – dle toho vybíráme vazby (what about…, will you…) Parahrasing – coping speaking problems – jak překonáváme a řešíme komunikační problémy

Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2) Být schopni otevřené komunikace Pokračovat v komunikaci i po přerušení či zastavení hovoru Bez větších potíží měnit námět hovoru Vyjadřovat souhlasné i nesouhlasné odpovědi na dotazy a vyjadřovat své názory

Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2) Využívat různé konverzační strategie Žádost Položit otázku, nebo na otázku odpovědět Vysvětlení problému Popis situace Vyjádření souhlasného a nesouhlasného názoru

Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2) Využít slovní zásobu na požadované úrovni Použít přímou a nepřímou řeč Umět komentovat i nepřímo vyjádřené myšlenky (hidden meanings) Umět: začít a ukončit hovor účastnit se hovoru řídit hovor

Další komunikační dovednosti Nebát se komunikace s případnými chybami Mluvit nahlas Používat jazyk dle situace, v níž se hovor nachází Důraz klást na perfektní výslovnost (zamezit tak omylům) Komunikativní dovednosti procvičovat na předem stanovených tématech

Další komunikační dovednosti komunikativní dovednosti procvičovat postupně – STEP BY STEP popis obrázku dialog situační rozhovor monolog postupně žáky motivovat k vyjadřování svého názoru, souhlasu, nesouhlasu, protikladu apod.

ZÁVĚREM Cílem strategie výuky komunikativních dovedností je sebevědomý samostatný projev žáka ve všech běžných situacích. Největší m problémem českých žáků je strach z chybné komunikace – často se proto hovorům vyhýbají.