A INOVACE INFORMAČNÍCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

managementu znalostí podle
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Agilní Softwarové Procesy
Audit administrativních činností
Kritické faktory úspěchu softwarových projektů Je SCRUM řešením?
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
marketingové poradenství
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Projekt diplomové práce
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Tržní prostředí.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Optimalizace výrobního procesu s využitím principů štíhlé výroby
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Obhajoba diplomové práce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

A INOVACE INFORMAČNÍCH MANAGEMENT, ZAVÁDĚNÍ A INOVACE INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ (OTÁZKY 7-12) Vypracovali: TEREZA LACINOVÁ (vedoucí práce, tvorba prezentace) EDITA JANČOVÁ (otázka 7+8) KATEŘINA PELIKÁNOVÁ (otázka 9+10) ONDŘEJ RUBEŠ (otázka 11+12)

OTÁZKY 7 - 12 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. 8. Uveďte druhy plýtvání v administrativních procesech včetně konkrétních příkladů. 9. Co to je Kaizen? 10. Uveďte základní zásady uplatňované v rámci strategie Kaizen. 11. Proveďte srovnání zásad Kaizen a inovací. 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum?

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. SWOT ANALÝZA = základní nástroj strategického managementu SWOT – zkrátka, počáteční písmena anglických slov S = silné stránky W = slabé stránky O = příležitosti T= hrozby

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. INTERNÍ ANALÝZA – silné a slabé stránky EXTERNÍ ANALÝZA – příležitosti, hrozby FIRMA MŮŽE OVLIVNIT: JAKÉ BUDOU NA TRHU PŘÍLEŽITOSTI MŮŽE AKTIVNĚ PŘEDCHÁZET HROZBÁM

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy.

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. SWOT ANALÝZA = „koučovací“ nástroj ÚKOL – důkladné přemýšlení, co ovlivňuje podnikání při přípravě nebo změně strategie společnosti umožnění popsání situace JEDNODUŠE STRUČNĚ PŘEHLEDNĚ

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. PŘÍPRAVA STRATEGIE DÍLČÍHO PROJEKTU PŘÍPRAVA STRATEGIE PRO VÍTĚZSTVÍ V SOUTĚŽI PŘÍPRAVA STRATEGIE PRO VÍTĚZSTVÍ VE VÝBĚROVÉM ŘÍZENÍ STRATEGIE BITVY LÉKAŘSKÁ STRATEGIE

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. PROVÁDĚNÍ SWOT ANALÝZY: SILNÉ STRÁNKY + PŘÍLEŽITOSTI nové služby a produkty SLABÉ STRÁNKY + PŘÍLEŽITOSTI využití nových příležitostí na trhu SILNÉ STRÁNKY + HROZBY agresivní strategie proti konkurenci SLABÉ STRÁNKY + HROZBY Ochranná opatření nebo krizové plány

7. K čemu slouží SWOT analýza 7. K čemu slouží SWOT analýza? Uveďte konkrétní příklad vytvoření SWOT analýzy. PŘÍKLAD V PRAXI:

8. Uveďte druhy plýtvání v administrativních procesech včetně konkrétních příkladů. NADPRODUKCE ZBYTEČNÉ PROCESY NADMĚRNÁ MANIPULACE NADBYTEČNÉ ZÁSOBY ZBYTEČNÉ POHYBY CHYBY A OPRAVY ČEKÁNÍ NEVYUŽITÍ ZNALOSTÍ

8. Uveďte druhy plýtvání v administrativních procesech včetně konkrétních příkladů. NADPRODUKCE aktivity, které se tržně nezhodnotí nejhorší druh plýtvání otázka „Děláme vždy přesně jen to, co po nás chce zákazník?“ ZBYTEČNÉ PROCESY činnosti, kdy děláme něco navíc, co zákazník nepotřebuje NADMĚRNÁ MANIPULACE NADBYTEČNÉ ZÁSOBY udržování a správa nepotřebných dokumentů, souborů

8. Uveďte druhy plýtvání v administrativních procesech včetně konkrétních příkladů. 5. ZBYTEČNÉ POHYBY 6. CHYBY A OPRAVY chybně vytvořen= dokumenty díky zastaralým datům v zadání 7. ČEKÁNÍ pracovník musí čekat na dodání podkladů či rozhodnutí nebo když pouze pozoruje chod počítače, stroje … 8. NEVYUŽITÍ ZNALOSTÍ není zajištěno dostatečné využití schopností pracovníků zaměstnavatelem

9. Co to je Kaizen? z japonštiny ve 2. světové válce tvrzení „zlepšení“ ve 2. světové válce poprvé v japonských firmách tvrzení pokud se staráte o kvalitu, zisk se dostaví systém zahrnující veškeré aspekty řízení dělníky i manažery zlepšování v osobním, sociálním a pracovním životě

9. Co to je Kaizen?

9. Co to je Kaizen? HLAVNÍ ÚČEL FILOZOFIE KAIZEN absolutní kontrola - řízení kvality výrobní systém "právě včas" (výrobní systém společnosti Toyota) absolutní údržba výrobních prostředků realizace politiky systém zlepšovacích návrhů činnost kroužků

9. Co to je Kaizen? PĚT ZÁKLADNÍCH ELEMENTŮ KAIZENU týmová práce osobní disciplína vysoká morálka kroužky kvality zlepšovací návrhy

9. Co to je Kaizen? MUDA SEDM ZÁKLADNÍCH MUDA VE VÝROBNÍM PROCESU = plýtvání identifikace ztráty ve výrobním procesu SEDM ZÁKLADNÍCH MUDA VE VÝROBNÍM PROCESU čekání zásoby transport zmetky chyby ve výrobě nadprodukce zbytečné pohyby

9. Co to je Kaizen? ve výrobním procesu MUDA možné snížit náklady, což umožní zvýšit zisk

10. Uveďte základní zásady uplatňované v rámci strategie Kaizen. každému zlepšení otevřeno pro každého analyzováno s ohledem na exis­tující stav na možné pozitivní nebo negativní vlivy 50 % práce dobrého manažera dva hlavní úkoly vytvoření a udržování standardů a jejich zlepšo­vání

10. Uveďte základní zásady uplatňované v rámci strategie Kaizen. vyzdvihování úlohy pracovního týmu řešení pomocí pracovních schůzek týmu motivace pracovníků spoluúčast na úspěchu materiální a finanční ohodnocení dobrých řešení podpora zlepšení rychlé vyhodnocení a realizace nevyžadují vysoké investice

10. Uveďte základní zásady uplatňované v rámci strategie Kaizen. v Německu Kontinuierlicher Verbesserungsprozess (KVP) proces neustálého zlepšování v USA CIP (Continuous Improvement Process) (Ongoing Improvement Process)

11. Proveďte srovnání zásad Kaizen a inovací. INOVACE KAIZEN tvořivost přizpůsobivost individualita týmová práce - systémový přístup specializace obecné zaměření pozornost věnována velkým skokům pozornost věnovaná detailům zaměření na technologii zaměření na lidi informace: uzavřené, vlastněné informace: otevřené, sdílené zaměření na speciální funkce vícefunkční zaměření hledání nových technologií založené na stávajících technologiích hierarchie vedení + zaměstnanci vícefunkční organizace omezená zpětná vazba všem přístupná zpětná vazba

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? AGILNÍ PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ postupně po dílčích funkčních celcích včas odhalit případné problémy, reagovat na ně případně včas zastavit či přehodnotit projekt jako takový příklady využití: řízení marketingových projektů uvádění nových produktů na trh řízení regionální či nadnárodní expanze

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? AGILNÍ PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ synonymem metoda řízení projektů Scrum SCRUM zkráceninou z ragbyového pojmu skrumáž proces znovu zahájení hry po jejím přerušení

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? Agilní projektové řízení podle metodiky Scrum : Product Backlog „wishlist“ seznam všeho, co by v ideálním případě měl nový produkt, obsahovat a umět Release Backlogu Sprint Backlog stanoven vlastní cíl dílčí funkční celek 7 až 30 dní

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? osa x zobrazuje celkový počet dní zbývajících do konce Sprintu osa y ukazuje celkový počet člověkohodin zbývajících do splnění všech úkolů

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? SCRUM MEETINGY Tři hlavní úkoly: včas rozpoznat začínající problémy ověřit si pochopení přidělených úkolů u jednotlivých členů týmu zlepšit osobní nasazení jednotlivých členů týmu v jim přidělených úkolech

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? První meeting SPRINT PLANNING MEETING rozpad Release Backlogu na jednotlivé úkoly trvat maximálně osm hodin   DAILY SCRUM na začátku každého dne trvá 15 minut každý člen týmu stručně představí co dělal včera co bude dělat dnes zda se nevyskytly nějaké problémy

12. Popište základní principy agilního projektového řízení 12. Popište základní principy agilního projektového řízení. Co to je Scrum? SPRINT REVIEW MEETING shrne se vše co bylo a nebylo dokončeno proběhne prezentace hotového funkčního celku zákazníkovi maximálně 4 hodiny SPRINT RETROSPECTIVE zúčastní se všichni členové týmu včetně projektového manažera přinést odpovědi na otázky jak probíhal právě dokončený Sprint kdo při něm pracoval dobře co by šlo v příštím Sprintu zlepšit tři hodiny

ZDROJE https://cs.wikipedia.org/wiki/ http://www.svetproduktivity.cz/slovnik/Kaizen.htm diplomová práce - autor: Bc. Peter Špavor, vedoucí práce: doc. Ing. Alois Fiala, CSc., VUT fakulta strojního inženýrství, ústav výrobních strojů, systémů a robotiky - název: Aplikace Kaizen Imai, K: metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004