JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_161_čas-úkoly pro přemýšlivé Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_175_čas-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_176_testík dráha, rychlost, čas Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Plán trasy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
INZERÁT Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
PŘÍRODNÍ ZAJÍMAVOSTI JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_11_JEDNOTKY DÉLKY – KM
VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP!
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
PRŮMYSL JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_03_jihomoravský kraj – průměrná rychlost Počítání průměrné rychlosti. Mgr. Monika Frolcová

Anotace: Žák se seznámí s pojmem průměrná rychlost Anotace: Žák se seznámí s pojmem průměrná rychlost. Vypočítá průměrnou rychlost. Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Matematika Druh učebního materiálu: prezentace Power Point

PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Vypočítáme ji tak, když celkovou dráhu (vzdálenost) vydělíme celkovým časem.

Úkol Vzdálenost mezi Nesovicemi a Brnem je 45 km. Jakou průměrnou rychlostí (km/h) musí jet auto, aby tuto vzdálenost ujelo za 30 minut?

Řešení 45 km – vzdálenost 30 minut – čas průměrná rychlost ? 1 h ujede 90 km. Průměrná rychlost auta je 90 km/h.

Úkol Auto ujede vzdálenost mezi Nesovicemi a Blanskem (68km) za 1,5 hodiny. Jakou průměrnou rychlostí auto jede?

Řešení 68 km vzdálenost 1,5 hodiny celkový čas průměrná rychlost? 68 : 1,5 = 45 km/h Průměrná rychlost auta je asi 45 km/h.

Úkol Autobus vyjíždí z Kyjova z autobusového nádraží v 8:56 hodin. V Brně na Zvonařce je 10:17 hodin. Jak dlouho autobus jel? Zjisti si v jízdním řádu, kolik je to kilometrů. Vypočítej průměrnou rychlost autobusu.

Řešení 8:56 – 10:17 hodin = 81 minut = 1 hod 21 min Vzdálenost mezi Kyjovem a Brnem – 58 km Za 81 min ujede 58 km……….kolik ujede za 60 min? (58.60) : 81 = 43 km/h. Autobus ujede tuto vzdálenost za 1 hod 21 min, vzdálenost mezi Kyjovem a Brnem je 58 km, autobus jede průměrnou rychlostí asi 43 km/h.

Úkol Vlak z Brna do Hodonína vyjíždí ve 12:36 hodin a do Hodonína přijede ve 13:41 hodin. Jak dlouho mu cesta trvá? Zjisti kolik je to kilometrů? Stihne tuto trasu ujet vlak, jestliže pojede průměrnou rychlostí, jestliže pojede průměrnou rychlostí 90 km/h?

Řešení 12:36 – 13:41 = 65 min = 1 hod 5 min Je to 79 km Při průměrné rychlosti 90 km/h, tuto vzdálenost ujede za méně jak 1 hodinu.