Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje.
Advertisements

Práce při zvedání tělesa kladkami
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis elektromagnetu, využití elektromagnetu v praxi. Elektromagnet a.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Jak lze změnit odpor polovodičů
Vedení elektrického proudu v plynech
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Tepelná výměna prouděním
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Elektromagnet a jeho využití
Elektromagnetická indukce
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Elektromagnetická indukce
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.8.A.03_prace_vykonana_pomoci_jednoduchych_stroju Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2011 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva, porovnání konání práce bez kladky, s pevnou kladkou nebo s kladkostrojem.

Práce při zvedání tělesa kladkami Jednoduché stroje

!!! Zapamatujte si: Při zvedání tělesa pevnou kladkou vykonáme stejně velkou práci, jako bychom vykonali při jeho zvednutí do stejné výšky bez použití kladky.

!!! Zapamatujte si: Při zvedání tělesa jednoduchým kladkostrojem vykonáme stejně velkou práci, jakou bychom vykonali při zvedání tělesa do stejné výšky bez kladkostroje.

Pomocí kladky pevné ani pomocí kladkostroje si tedy práci neušetříme, ale pouze USNADNÍME.

Příklad: Závaží o hmotnosti 0,5 kg zdvihněte do výšky 0,2 m. 1 Příklad: Závaží o hmotnosti 0,5 kg zdvihněte do výšky 0,2 m. 1. bez kladky 2. pomocí pevné kladky 3. pomocí jednoduchého kladkostroje jakou práci vykonáte v jednotlivých případech???

 Řešení: Pomocí kladkostroje se vykoná práce dvojnásobná. Ve všech případech bude práce stejná o velikosti 1 J. Pomocí kladky pevné a kladkostroje bude práce poloviční.

Jirka zdvihl kámen o hmotnosti 5 kg do výšky 1 m Jirka zdvihl kámen o hmotnosti 5 kg do výšky 1 m. Věra zdvihla tentýž kámen do stejné výšky pomocí pevné kladky. Zdeněk pomocí jednoduchého kladkostroje. Porovnej práci Jirky, Věry a Zdeňka.

 Řešení: Všichni tři vykonali stejnou práci W: W = F ∙ s W = 50 ∙1 W = 50 J Jirka a Věra působili stejnou silou. Zdeněk působil poloviční silou 25 N, ale po dvojnásobné dráze 2 m.

Bedna o hmotnosti 80 kg se při nakládání na vagon zvedá rovnoměrným pohybem do výšky 2,5 m pomocí pevné kladky. Jak velká práce se při zvednutí bedny vykoná?

 Řešení: 5 KJ 10 KJ 2 KJ

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 8. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-149-3. galerie office www.office.microsoft.com http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Polispasto2.jpg/180px-Polispasto2.jpg [cit2011-09-20]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Učivo navazuje na znalosti z předešlého ročníku o kladce a kladkostroji. Žák pochopí, že práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů je stejná, práci si pouze usnadňujeme. Žák řekne příklady použití jednoduchých strojů v praxi. Společné řešení příkladů z práce vykonané pomocí jednoduchých strojů.