AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Advertisements

ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Matematika Povrchy těles.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Za předpokladu použití psacích potřeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Geome trie Des. čísla Zlomky Matem.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
24..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
- Výpočet povrchu tělesa
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
TÉMA: Obdélník a čtverec
Objem a povrch kvádru a krychle
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Povrch krychle a kvádru.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_19
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_06
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_15
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_02 TÉMA: MS_WORD
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_11 TÉMA: MS_WORD
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_15
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02 TÉMA: GEOMETRIE VI ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

anotace Prezentace odvozuje pomocí sítě kvádru vzorec pro výpočet povrchu kvádru Součástí je i názorný výpočet pomocí vzorečku

Povrch kvádru

Povrch kvádru se skládá ze tří dvojic shodných stěn

Shodné jsou vždy protější stěny

Síť kvádru

Povrch kvádru spočítáme jako součet obsahů všech jeho stěn Tedy součet obsahů obdélníků S = 2S1 + 2S2 + 2S3 neboli S = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c S2 a c S1 S3 S1 S3 b S2

Příklad Spočítej povrch kvádru o hraně 3cm, 5cm a 7cm a=3cm b=5cm c=7cm Spočítej povrch kvádru o hraně 3cm, 5cm a 7cm S = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c S = 2.3.5+2.5.7+2.3.7 S = 30+70+42 S = 142cm²

Použitá literatura: PŮLPÁN; ČIHÁK. matematika pro 6. ročník ZŠ - geometrie. Praha: SPN, 2007, ISBN 978-80-7235-365-1 MOLNÁR, Josef. Matematika 6. Olomouc: Prodos, c1998, 143 s. ISBN 80-858-0698-3. Obrázky vytvořeny pomocí programu GEOGEBRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Šašková