Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejprve si Přečtěte pozorně text
Advertisements

Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Adaptační kurz
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_377_STAVBA VĚTY Téma: VĚTA JEDNODUCHÁ,
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Počítej slabiky - procvičování VY_32_INOVACE_2B_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Ukládání potravin VY_32_INOVACE_2C_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Hlava VY_52_INOVACE_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ŽEHLENÍ VY_32_INOVACE_2C_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Naše škola VY_32_INOVACE_1C_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
Důležité budovy města - pošta VY_32_INOVACE_1C_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Dopravní prostředky VY_52_INOVACE_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
TEN, TA, TO VY_32_INOVACE_2B_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Rok – významné dny VY_32_INOVACE_4A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Recept – těstovinový salát VY_32_INOVACE_2C_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Hasiči VY_32_INOVACE_1C_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Samohlásky - procvičování VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Číslo 2 VY_32_INOVACE_1A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Numerace do 100 I. VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
ROČNÍ OBDOBÍ VY_32_INOVACE_1C_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo 3 VY_32_INOVACE_1A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vánoce VY_32_INOVACE_5A_15
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PIZZA VY_32_INOVACE_2C_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska L VY_32_INOVACE_1B_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Policie VY_32_INOVACE_1C_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Význam slov - procvičování VY_32_INOVACE_1B_16
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ČESKÁ REPUBLIKA VY_32_INOVACE_1C_10 Číslo projektu: CZ /1. 5
Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Čtení s porozuměním - výlet VY_32_INOVACE_2B_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1056 Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Anotace: Tato prezentace je určena k procvičování čtení s porozuměním, chápání jednoduchého textu a orientaci v něm. Na první straně si žáci přečtou článek. Druhý slide je interaktivní, žáci doplňují kliknutím správná slova do vět. Pokud potřebují, mohou se znovu vrátit k textu. Třetí strana je také interaktivní – žáci rozhodují, zda je uvedené slovo v textu či nikoliv. Do obdélníků (ano, ne) tato slova umisťují kliknutím. Čtvrtá strana je opět interaktivní – žáci čtou věty a rozhodují, zda o jejich obsahu četli v textu. Správné věty zůstávají na ploše, zbarvují se a zvětšují, nesprávné mizí z plochy. Na páté straně žáci pracují pomocí rukopisných poznámek – čarou spojují dvojice slov tak, jak o nich v článku četli. Pomocí rukopisných poznámek pracují i na šesté straně – kroužkují správné odpovědi . Délka trvání práce s tímto materiálem: Zhruba 40 minut Autor: Daniela Tájková Datum vytvoření: Zima 2013 Speciální vzdělávací potřeby: PAS, MP, kombinované postižení (MP v kombinaci se zdravotním znevýhodněním, MP v kombinaci s PAS), vícečetné postižení Vzdělávací obor: Jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Druh učebního materiálu: Interaktivní DUM Inovace: Rukopisné poznámky v rámci nového softwaru Microsoft 2010 Cílová skupina: Žák (PAS, MP, kombinované postižení - MP v kombinaci se zdravotním znevýhodněním, MP v kombinaci s PAS, vícečetné postižení) Stupeň a typ vzdělávání: Praktická škola jednoletá

Výlet V neděli po obědě se naše rodina vydala na výlet. Naše rodina –to znamená já Petr, maminka, tatínek a moje mladší sestra Adéla. Cílem výletu byla nedaleká zřícenina hradu Landštejn. Počasí se vydařilo, celý den krásně svítilo sluníčko a my se již moc těšili. Cesta rychle ubíhala a za chvíli jsme již mohli obdivovat silné kamenné zdi zříceniny. Pozorně jsme poslouchali paní průvodkyni, chvílemi se i trochu báli při jejím vyprávění o strašidelných příhodách na tomto hradu. Také jsme už byli trochu unavení, proto jsme se vypravili k nedaleké restauraci na něco dobrého. Maminka si objednala zeleninový salát, tatínek kávu a zákusek a my s Adélou zmrzlinu. Mám nejraději čokoládovou, ale tu neměli, tak jsem se spokojil s vanilkovou. Zaplatili jsme a spokojeně se vydali k autu. Na parkovišti nás ale čekal šok – naše auto nikde! Dokonce i tatínek vypadal vyděšeně. Marně jsme přemýšleli, co budeme dělat. Vrátit se do restaurace? Zavolat policii? Maminka začala popotahovat a Adéla už brečela úplně nahlas. A v ten okamžik si někdo z nás všiml, že tyhle květiny přece na našem parkovišti nebyly! Když nám vše došlo, smáli jsme se úplně všichni. Samozřejmě nám auto nikdo neukradl, jen jsme byli na jiném parkovišti! Po chvíli jsme naše auto našli, stálo spokojně zaparkované tam, kde jsme ho nechali. Domů jsme se sice vrátili skoro až večer, ale na naši příhodu o „ztraceném“ autě dlouho nezapomeneme.

Doplň správná slova kliknutím.

Výlet V neděli po obědě se naše rodina vydala na…………. Naše rodina –to znamená já Petr, maminka, tatínek a moje mladší sestra Adéla. Cílem výletu byla nedaleká zřícenina hradu Landštejn. Počasí se vydařilo, celý den krásně svítilo ……………..a my se již moc těšili. Cesta rychle ubíhala a za chvíli jsme již mohli obdivovat silné kamenné zdi zříceniny. Pozorně jsme poslouchali paní průvodkyni, chvílemi se i trochu báli při jejím vyprávění o strašidelných ……………….na tomto hradu. Také jsme už byli trochu unavení, proto jsme se vypravili k nedaleké ………………na něco dobrého. Maminka si objednala zeleninový salát, tatínek kávu a zákusek a my s Adélou zmrzlinu. Mám nejraději čokoládovou, ale tu neměli, tak jsem se spokojil s vanilkovou. Zaplatili jsme a spokojeně se vydali k autu. Na parkovišti nás ale čekal šok – naše auto nikde! Dokonce i tatínek vypadal vyděšeně. Marně jsme přemýšleli, co budeme dělat. Vrátit se do restaurace? Zavolat policii? Maminka začala popotahovat a Adéla už brečela úplně nahlas. A v ten okamžik si někdo z nás všiml, že tyhle květiny přece na našem parkovišti nebyly! Když nám vše došlo, smáli jsme se úplně všichni. Samozřejmě nám auto nikdo neukradl, jen jsme byli na jiném……………….! Po chvíli jsme naše auto našli, stálo spokojně zaparkované tam, kde jsme ho nechali. Domů jsme se sice vrátili skoro až………..., ale na naši příhodu o „ztraceném“ autě dlouho nezapomeneme. restauraci příhodách večer parkovišti výlet sluníčko

Rozhodni, zda daná slova patří do textu Rozhodni, zda daná slova patří do textu. Vybírej kliknutím obdélníky ano – ne.

ano ne zmrzlina parkoviště ovoce mraky traktor sluníčko tatínek zábradlí restaurace hrad autobus auto limonáda stromy rodina silnice

Jsou věty správně? Klikej na ně!

Na výlet jeli v neděli ráno. Bylo hezké počasí. Šli do restaurace. V restauraci měli všichni řízky. Někdo jim ukradl auto. Petrova sestra se jmenuje Blanka. Zavolali policii. Tatínek si objednal kávu a zákusek. Adéla měla zmrzlinu.

Spojuj čarou dvojice slov. Používej rukopisné poznámky.

paní salát zeleninový sestra zaparkované průvodkyně auto nedaleká zřícenina mladší kamenné zmrzlina zdi strašidelné příhody vanilková

Jak to bylo? Správnou odpověď zakroužkuj. Pracuj pomocí rukopisných poznámek.

Vypravěč příběhu se jmenuje: Na výlet jeli: PETR TATÍNEK ADÉLA V SOBOTU PO OBĚDĚ V NEDĚLI RÁNO V NEDĚLI PO OBĚDĚ Tatínek si objednal: PIVO A PÁREK ŘÍZEK KÁVU A ZÁKUSEK Maminka si objednala: ZELENINOVÝ SALÁT KÁVU ZMRZLINU Petrova sestra se jmenuje: BLANKA PETRA Děti si daly zmrzlinu: MALINOVOU VANILKOVOU JAHODOVOU

Zdroje a citace: Vlastní text autorky