NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Advertisements

A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
EU peníze středním školám
Houby, VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
TRÁVICÍ SOUSTAVA – ZUBY (opakování)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Poznávačka řasy až opaskovci.
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Chytridie, hmyzomorky, zygomycéty Systém podle učebnice pro gymnázia
BEZOBRATLÍ VY_32_INOVACE_06-57 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Procvičení a upevnění učiva
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
VŘECKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_06_23.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_02_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1262

Anotace Hra Pyramida slouží k opakování učiva 6.ročníku ( houby, žahavci, ploštěnci, kroužkovci, měkkýši, korýši, pavoukovci, hmyz) Pravidla: Žáci se rozdělí do 2 skupin, každá skupina si vybírá otázky a snaží se propojit všechny strany pyramidy. Po kliknutí na vybrané pole s číslem se zobrazí otázka, na kterou žáci odpoví. Po odpovědi učitel klikne na políčko odpověď a zobrazí se správná odpověď na otázku. Na hrací pole s nabídkou otázek se učitel dostane kliknutím na šipku zpět. Pokud žáci odpoví správně, zbarví učitel hrací pole kliknutím na pole s příslušným číslem otázky nalevo nebo napravo od pyramidy, podle barvy skupiny. Pokud žáci odpoví špatně, učitel pole zbarví žlutě. Žluté pole si mohou žáci opět vybrat a učitel jim dá náhradní otázku. Náhradní otázky jsou pod pyramidou. Vyhrává skupina, která jako první propojí všechny strany pyramidy.

PYRAMIDA

Náhradní otázky 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 1 2 3 1 2 3 2 3 4 5 6 4 5 6 7 8 9 7 8 9 4 5 6 10 11 12 10 11 12 7 8 9 10 13 14 15 13 14 15 11 12 13 14 15 16 17 18 16 17 18 19 20 21 19 20 21 16 17 18 19 20 21 22 23 24 22 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 27 25 26 27 28 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

1. Které houby patří mezi jednobuněčné? ODPOVĚĎ kvasinky ZPĚT

2. K čemu se využívají kvasnice? ODPOVĚĎ Ke kynutí těsta ZPĚT

3. Jak se rozmnožují kvasinky? ODPOVĚĎ Pučením ZPĚT

4. Uveď příklady výskytu plísní. ODPOVĚĎ Sýry a další potraviny Chodidla Zdi … ZPĚT

5. Uveď konkrétní název nějaké plísně. ODPOVĚĎ Plíseň hlavičková Plíseň štětičková ZPĚT

6. Pojmenuj označené části houby na obrázku. 1 ODPOVĚĎ 2 3 1 klobouk 2 prstenec 3 třeň ZPĚT

7. Pomocí čeho se rozmnožují vyšší houby? ODPOVĚĎ Pomocí výtrusů ZPĚT

8. Jak se nazývají houby na obrázcích? ODPOVĚĎ Pečárka ovčí (Žampion) ZPĚT

9. Vyjmenuj alespoň 3 jedlé houby. ODPOVĚĎ Hřib smrkový, kozák březový, křemenáč osikový, pýchavka obecná, hlíva ústřičná, klouzek sličný, bedla vysoká, pečárka ovčí liška obecná… ZPĚT

10. Lišejník vznikl soužitím kterých organismů? ODPOVĚĎ Houby a řasy (sinice) ZPĚT

11. Uveď sladkovodního zástupce žahavců. ODPOVĚĎ Nezmar hnědý ZPĚT

12. Co je to atol? ODPOVĚĎ Korálový ostrov ZPĚT

Obnova poškozených částí těla 13. Co je to regenerace? ODPOVĚĎ Obnova poškozených částí těla ZPĚT

14. Popiš životní cyklus tasemnice. ODPOVĚĎ  vajíčko v trávě – skot (kráva) – tělo člověka – vajíčka s výkaly ven z těla ZPĚT

15. Uveď alespoň 2 zástupce ploštěnců. ODPOVĚĎ Ploštěnka mléčná, tasemnice bezbranná, motolice jaterní … ZPĚT

16. Podle čeho dostali kroužkovci název? ODPOVĚĎ Tělo mají složené z článků (kroužků) ZPĚT

17. Jaká je funkce opasku u žížal? ODPOVĚĎ Vylučují látku, kterou obalují vajíčka a vzniká pak kokon ZPĚT

18. Vyjmenuj 3 třídy kmene měkkýši. ODPOVĚĎ Plži Mlži Hlavonožci ZPĚT

19. Vyjmenuj alespoň 3 zástupce plžů. ODPOVĚĎ Hlemýžď zahradní, slimáček polní, plovatka bahenní… ZPĚT

20. Vyjmenuj alespoň 3 zástupce plžů. ODPOVĚĎ Škeble rybničná Velevrub malířský Perlorodka … ZPĚT

21. Uveď alespoň jednoho zástupce hlavonožců. ODPOVĚĎ Chobotnice pobřežní Sépie obecná Krakatice… ZPĚT

22. Vyjmenuj alespoň 3 zástupce korýšů. ODPOVĚĎ Rak říční Rak poustevníček Humr Kraby …. ZPĚT

23. Kolik párů nohou mají pavouci? ODPOVĚĎ 4 páry nohou ZPĚT

24. Které nemoci mohou klíšťata přenášet na člověka? ODPOVĚĎ  klíšťovou encefalitidu a  Lymskou boreliózu ZPĚT

25. Popiš vývoj hmyzu s proměnou nedokonalou. ODPOVĚĎ Vajíčko – larva – dospělý jedinec ZPĚT

26. Vyjmenuj alespoň 3 zástupce rovnokřídlého hmyzu. ODPOVĚĎ Kobylka zelená Cvrček polní Saranče luční … ZPĚT

27. Čím je tvořena dýchací soustava hmyzu? ODPOVĚĎ Vzdušnicemi ZPĚT

28. Který hmyz „vyrábí“ hedvábné vlákno? ODPOVĚĎ Bourec morušový ZPĚT

1. Buňky hub obsahují chloroplasty. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

2. Penicilin byl připraven ze štětičkovce. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

3. Nezmar hnědý má rozptýlenou nervovou soustavu. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

4. Hermafrodit má jen jedno pohlaví ( jen spermie nebo jen vajíčka). ODPOVĚĎ NE ZPĚT

5. Kroužkovci mají žebříčkovitou nervovou soustavu. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

6. Pijavka lékařská patří mezi ploštěnce. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

7. Plži mají otevřenou cévní soustavu. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

8. Mol šatní patří do řádu motýli. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

9. Trubci jsou samci včely medonosné. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

10. Blechy patří do řádu vši. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

CITACE Veškerý text byl vytvořen autorem materiálu, 13.9. 2012. obrázky: Otevřená galerie Microsoft Office, 13.9. 2012.