- Výpočet objemu tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Advertisements

ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Povrch kvádru a krychle
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Povrch krychle a kvádru
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
OBJEM TĚLESA.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Vyvození a procvičení učiva
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Záznamová média NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Fotoaparáty - KOMPAKTY
- Výpočet povrchu tělesa
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
- Výpočet povrchu příklady
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Objem a povrch kvádru a krychle
Popis tělesa a výpočet povrchu
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Objem hranolu.
Dělení racionálních čísel
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Základní škola Čelákovice
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Povrch krychle.
Transkript prezentace:

- Výpočet objemu tělesa NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ NÁZEV MATERIÁLU KVÁDR, KRYCHLE 8 ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_31 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek KVÁDR, KRYCHLE 8 - Výpočet objemu tělesa

Úkol 1 Kolik litrů vody napustí majitel do bazénu o délce 7 m, šířce 3,5 m a hloubce 1,2 m ? Co stojí napuštění, jestliže cena za 1m³ vody je 45 Kč ? a = 7 m b = 3,5 m c = 1,2 m c = 1,2m c = 1,2m a = 7m b = 3,5m b = 3,5m a = 7m V = a . b . c V = 7 . 3,5 . 1,2 Cena 45 Kč za 1 m³ V = 29,4 m³ = 29 400 litrů 29,4 . 45 = 1323 Kč Do bazénu se napustí 29400 litrů a stojí 1323 Kč.

Úkol 2 Na záhon o délce 7 m a šířce 2 m napršelo podle meteorologického hlášení 6 mm vody. Vypočti, kolik konví o objemu 12 litrů musíš nanosit, aby zálivka byla stejná ? a = 7 m b = 2 m c = 6 mm = 70 dm = 20 dm = 0.06dm c = 6mm V = a . b . c b = 2m V = 70 . 20 . 0,06 a = 7m a = 7m V = 84 dm³ = 84 litrů 84 : 12 = 7 konví b = 2m Dešťovou zálivku je možno nahradit 7 konvemi.

Úkol 3 Firma vyrábějící dětské stavebnice objednává dřevo na 500 stavebnic. Jedná se o typ s krychlovými kostkami o hraně 4cm. Kolik m³ dřeva potřebují ? a = 4cm a = 4cm a = 4cm a = 4cm V = a . a . a V = 4 . 4 . 4 V = 64 cm³ Vyrábí se 500 stavebnic a každá obsahuje 25 kostek. 64 . 500. 25 = 800 000 cm³ 800 000 cm³ = 0,8 m³ Firma potřebuje 0,8 m³ dřeva.

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky těles, náčrtů a schémat : Mgr. Michal Divíšek 2) Snímky http://www.abplast.cz/foto/bazen03_big.jpg http://img.ceskyinternet.cz/fotogalerie/full/kvetiny-zahrada-okrasna-ruze.jpg http://www.lumpik.cz/hracky/t/detail/570.jpg