Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost a měření rychlosti
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_166_rychlost Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Pohyb tělesa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Paralelní zapojení rezistorů
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Procvičení – výkon a jeho výpočet
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Graf závislosti rychlosti na čase
Pohyb těles-fyzika hrou
Nerovnoměrný pohyb.
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy sil VY_32_INOVACE_15_Druhy sil Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Průměrná rychlost Které zvíře je rychlejší? Dráha za 1 sekundu: Za 5 sekund ... 150 m Za 1 sekundu ... Gepard uběhne při stíhání gazely 150 metrů za 5 sekund. 150 : 5 = 30 m Orel při střemhlavém letu dosahuje rychlosti až 230 km za hodinu. Za 1 hodinu ... 230 000 m Za 1 sekundu ... 230 000 : 3 600 = 64 m Za 1 minutu ... 1 200 m Za 1 sekundu ... Delfín uplave za minutu až 1,2 km. 1 200 : 60 = 20 m

s : t v = s : t Gepard urazil za 1 sekundu 30 metrů ...jeho rychlost je 30 m/s Orel uletěl za 1 sekundu 64 metrů ...jeho rychlost je 64 m/s ...jeho rychlost je 20 m/s Delfín uplaval za 1 sekundu 20 metrů Jak jsme spočítali dráhu, kterou zvířata urazila za 1 sekundu? ... Dráhu jsme vydělili časem v sekundách s : t Tak jsme vlastně spočítali rychlost pohybu tělesa v metrech za sekundu v = s : t Průměrnou rychlost pohybu těles spočítáme, když dráhu, kterou těleso urazilo, vydělíme časem, za který tuto dráhu urazilo.

Často se rychlost pohybu udává i v jiné jednotce ..... V jaké jednotce měří okamžitou rychlost tachometr v automobilu? Odvození převodního vztahu mezi km/h a m/s Kolik metrů urazí za 1 sekundu? 3,6 km/ h = ? m/s 3 600 : 3 600 = 1 metr 3 600 m za 3 600 sekund : 3,6 1 m/s = 3,6 km/h . 3,6

1 km/s = 3 600 km/h Přehled rychlostí některých pohybů Chodec ... 5 km/h Cyklista ... 30 km/h Země kolem Slunce ... 30 km/s Slunce okolo středu Galaxie... 250 km/s Formule 1 na rovince... 300 km/h Rychlost kosmických těles se uvádí v jednotce km/s 1 km ... za 1 sekundu Kolik metrů urazí za 1 sekundu? ...1 000 m Kolik metrů urazí za 1 hodinu? ... 1 000 . 3 600 = 3 600 000 m Kolik je to kilometrů za 1 hodinu? 3 600 000 m = 3 600 km 1 km/s = 3 600 km/h

s v . t km/s km/h m/s km/h Pomůcky pro snazší výpočty: 1. Převody mezi jednotkami rychlosti : 3 600 : 3,6 km/s km/h m/s km/h . 3,6 . 3 600 1. Pyramida pro odvození vztahů mezi rychlostí, dráhou a časem s v . t dráha s = v . t rychlost v = s : t čas t = s : v

Zdroje: http://www.coolwallpapers.org/wallpapers/1/154/thumb/200_Gepard-008.jpg http://www.naturfoto.cz/fotografie/ptaci/orel-morsky-21734.jpg http://zivazeme.cz/images/delfin-skakavy03.jpg Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5.