Interaktivní zábavně naučná science centra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Den Země – svátek planety
Představení zajímavých projektů OPVK
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Vysoké mýto.
Astronomický seminář Práce s nadanými v oblasti Fyzika a Astronomie.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Tento projekt je spolufinancován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
Projekt Svět techniky Obsah 1. Časová osa 2. Mise a cíle Světa techniky 3. Obsah Světa techniky 4. Next steps 2.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Průřezová témata.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
IQpark science center. Seminář vedoucích klubů Debrujárů, Luhačovice Science centrum Science centrum – co je to? Cílem science center je popularizovat.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Miroslav Nečas Tomáš Vybíhal
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Projekt CHIPS Projekt k řešení sociálně-patologických jevů.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
EVVO aktivity pro školy
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
ENERGO-PRO GROUP Working in compliance with nature.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Trocha historie na úvod začalo to v 90. letech zálibou několika nadšenců pro hlavolamy, kvízy a matematické hádanky 2004 vznik Muzea zábavného poznávání.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Aktuální informace o stavu
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Název projektu: Ve škole po škole
Konflikt, koření života
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ANKETA „Vymysli název pro nové interaktivní vědecké centrum v Brně“
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
Statutární město Ostrava
Název projektu Cesta k vědě poznáním všemi smysly II
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Při technické univerzitě v Liberci
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Interaktivní zábavně naučná science centra jako zdroj podpory zájmu žáků a studentů o vzdělání, vědu, techniku a přírodní vědy Bc. Tereza Horáková horakova.tereza.3@uhk.cz

Technické vzdělávání Rámcový vzdělávací program - vzdělávací oblast Člověk a svět práce aktualizace poznatků z oblasti vědy a techniky a integrace moderních technologií do výuky rozvoj samostatnosti, aktivity žáků, kritické myšlení, spolupráce v týmu důsledné přehodnocení struktury vědomostí, dovedností a postojů, které je třeba u žáků rozvíjet

Struktura vědomostí, dovedností, postojů vědomosti - osvojení poznatků o technice, technických materiálech, základních principech a procesech v technice, historii techniky a jejích vlivech na vývoj společnosti, na přírodu a na utváření prostředí, ve kterém člověk žije, atd. (Vím, co to je a jak to funguje.) dovednosti - rozvoj manuální zručnosti, schopnosti zacházet s technickým vybavením a technickými prostředky, schopnosti řešit problémy technické povahy, ale i schopnosti při řešení jakýchkoli problémů účelně využít poznatky z techniky či technické prostředky atd. (Dokážu to udělat, vyřešit.) postoje - podněcování zájmu o techniku, budování racionálního vztahu k technice, uvědomění si role techniky v životě člověka, vedení k aktivní účasti na ochraně a utváření životního prostředí atd. (Mám na to názor a podle něj budu jednat.)

Současné možnosti působení na žáka Obnova školních dílen na ZŠ Spolupráce firem a škol Legislativní změny (přijímací zkoušky na SŠ, maturita z matematiky) Pozitivní vztah dětí k matematice, fyzice, chemii Návštěva vzdělávacích institucí (muzea, science centra, Planetária) Nabídka kroužků Veletrhy, výstavy, exkurze do firem Prestiž a finanční ohodnocení absolventů

SCIENCE CENTRA interaktivně vzdělávací instituce, které se snaží o popularizaci vědy a techniky na vlastní kůži můžete experimentovat s rozličnými přírodními jevy prostřednictvím hry, experimentování a logického uvažování se snaží dosáhnout hlubšího porozumění podstaty jevů podnícení mladé generace k sebevzdělávání a sebepoznávání nabídka smysluplných a atraktivních vzdělávacích programů pro všechny stupně škol

SCIENCE CENTRA V ČESKÉ REPUBLICE iQLANDIA a iQPARK v Liberci Techmania v Plzni Svět techniky v Ostravě VIDA! v Brně Pevnost poznání v Olomouci Obrázek 1 – Mapa science center

Dále se zaměřuji pouze na centra, která jsem osobně navštívila. - iQLANDIA a iQPARK v Liberci - Techmania v Plzni - VIDA! v Brně - Technische Sammlungen v Drážďanech

iQPARK pro školy Děti z MŠ a 1. stupně ZŠ Tematické science show - Balonková science show - Velká science show - Hravá voda - Lidské smysly Vědecké dílny - Neposedná voda - Silák vzduch - Magnetománie Cena: 30 Kč/ žák Obrázek 2 - Vznášející se postava - levitace

Expozice 4 podlaží o celkové ploše cca 3000 m2 Expozice: - Vodní svět, klamy a hlavolamy - Svět kolem nás - Schopnosti a dovednosti - Malá věda Cena: 70 Kč/ žák Obchod se suvenýry, možnost stravování Obrázek 3 - Šlapej a elektřinu vyráběj

iQLANDIA pro školy Děti z MŠ, 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ Tematické science show Cena: 30 – 50 Kč/ žák Laboratoře Cena: 50 Kč/ žák Pracovní listy Cena: 5 Kč/ list Planetárium Cena: 60 Kč/žák/projekce Obrázek 4 – Přečerpávací elektrárna

Expozice 10 tematických expozic na ploše cca 7000m2 Expozice: - Živly, Vodní svět - TULaborka, Věda v domě - GEO, GEOlab - Češi světu, Člověk - Talent!, Kosmo Cena: 100 Kč/ žák 3D Planetárium Možnost stravování, obchod se suvenýry Obrázek 5 – Teslův transformátor

Techmania pro školy Děti z MŠ, 1. a 2. stupně ZŠ, SŠ a VŠ Eduportál edu.techmania.cz Výukové programy dle RVP Digitální pracovní listy Dílny a laboratoře Cena: 110 Kč/žák Metodika pro učitele Obrázek 6 – Ohmův zákon

Expozice Cena: 110 Kč/ žák 13 stálých expozic na ploše cca 30 000 m2 Expozice: - 150 let průmyslu v Plzni, Edutorium, Entropa - Vodní svět, Obnovitelné zdroje energie - Malá věda, Budoucnost na talíři - MáToHáček, Vzhůru dolů - Chemistři, Mathatlon Cena: 110 Kč/ žák 3D Planetárium + expozice Vesmír 3D Cinema, Science on Sphere Možnost stravování, obchod se suvenýry Obrázek 7 – Elektromagnetická indukce

VIDA! pro školy Děti z MŠ, 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ Výukové programy Cena: 130 Kč/žák ( + expozice, science show) Science show Cena: 90 Kč/ žák( + expozice) 3D promítání Cena: 30 Kč/žák Obrázek 8 – Buňky

Expozice 4 stálé expozice se 170 exponáty na ploše 4600 m2 Expozice: - Planeta - Civilizace - Člověk - Mikrosvět Dětské science show Cena: 90Kč/ žák Divadlo vědy Možnost stravování, obchod se suvenýry Obrázek 9 – Sériové a paralelní zapojení obvodů

Technische Sammlungen Drážďany pro školy Děti od 2. do 12. třídy Komentované prohlídky Dílny Workshopy Výukové programy Laboratoře Technické divadlo Obrázek 10 – Rychlost v elektrickém vodiči

Expozice 11 podlaží 30 000 exponátů na ploše 3000m2 Expozice: - Oheň, Matematika - Historie kinematografie - Animované filmy, Kamera Obscura, - Hudba, Výpočetní technika, - Mikrosvět, Nanoelektronika - Opto-akustické experimentování Cena: 2€/ žák Možnost stravování, obchod se suvenýry Obrázek 11 – Herní automat

Otvírací doba pro školy iQLANDIA: Po – Pá 9 - 17 hod. iQPARK: Po – Pá 9 - 16 hod. Techmania: Po – Pá 8:30 - 17 hod. VIDA!: Po: 9 – 14:00, Pá, Ne: 9 - 18hod. Technische Sammlungen: Po – Pá 9 - 17 hod.

Více informací: iQLANDIA: www.iqlandia.cz/cz iQPARK: www.iqlandia.cz/cz/iqpark Techmania: www.techmania.cz VIDA!: www.vida.cz Technische Sammlungen: www.tsd.de

Děkuji za vaši pozornost 

Zdroje: Metodické doporučení k výuce vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na 2. stupni základních škol č. j. MSMT-43122/2014, V Praze dne 15. 1. 2015 dostupné: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/metodicke-doporuceni-k-vyuce- vzdelavaciho-oboru-clovek-a Mapa České republiky. In: Technická inspekce České republiky [online]. 2016 [cit. 2017-04- 03]. Dostupné z: https://www.ticr.eu/ VONDRÁK, David. Budoucnost je v technickém vzdělávání In: Rok průmyslu [online]. 2015 [cit. 2017-03-13]. Dostupné z: http://www.rokprumyslu.eu/aktualne/budoucnost-je-v- technickem-vzdelavani-9778/ VONDRÁK, David. Jak získávat a udržet technické talenty v Česku. In: Rok průmyslu [online]. 2015 [cit. 2017-03-13]. Dostupné z: http://www.rokprumyslu.eu/aktualne/jak-ziskavat-a-udrzet-technicke-talenty-v-cesku- 6913/