Digitální hodiny s budíkem programované v jazyku Pascal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Advertisements

EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ALGORITMIZACE Mgr. Milan Pastyřík IUVENTAS, s. r. o.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Delphi – práce se základními komponentami (1. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008A Orbis pictus 21. století.
Úvod do Delphi - 1.hodina OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-006A Orbis pictus 21. století.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Delphi – práce se základními komponentami (2. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008B Orbis pictus 21. století.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ IX. T ABULKOVÝ PROCESOR GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ NUMERICKÝCH DAT Jiří Leipert.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Spuštění programu (10).
Číslo v digitálním archivu školy
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál
OPERAČNÍ SYSTÉM WINDOWS
Číslo v digitálním archivu školy
Prezentace projektu z předmětu PGRF2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
JEdit Open source programování – – Marek Bílý.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PROGRAM MALOVÁNÍ VY_32_INOVACE_10
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Cvičení 4 Dědičnost objektů.
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Ukládáme svoji práci VY_32_INOVACE_16
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Tvorba webových stránek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
Základní komponenty počítače
Hardware Vstupní zařízení Mgr. Jan Vobornik, Masarykova ZŠ.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Software Mgr. Václav Chvál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální hodiny s budíkem programované v jazyku Pascal Jan Konfršt Vyšší odborná škola a Střední škola slaboproudé elektrotechniky Novovysočanská 48/280 Praha 9 Zt2 SSSEP9 Věk 17 Tutor : Ivo Novák Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Obsah Úvod Passcal Delphi 7 Popis kodu Printscreen Závěr Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Úvod Hodiny jsou programované v jazyku Pascal, přes prostředí Delphi 7. Fungují jako Hodiny s funkčním budíkem. Budík je doprovázen zvukovými efekty. Tento program jsem si vybral, protože se v něm snadno učí a vysvětlují základy programovaní. Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Pascal Je to programovací jazyk z 70 let, který by byl založen na omezeném počtu srozumitelných konstrukcí. Jazyk má strukturu pro snadnou implementaci na většině tehdejších počítačů. Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Delphi 7 Delphi je integrované grafické vývojové prostředí. Od firmy Borland určené pro tvorbu aplikací na platformě MS Windows v jazyce Pascal. Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Popis kódu- základ object Form1: TForm1 Left = 1052 Top = 110 Width = 231 Height = 200 Caption = 'Form1' Color = clBlack Font.Charset = DEFAULT_CHARSET Font.Color = clWindowText Font.Height = -11 Font.Name = 'MS Sans Serif' Font.Style = [] OldCreateOrder = False PixelsPerInch = 96 TextHeight = 13 Tato část kódu popisuje samotný základ kódu, ono okno na kterém jsou samotné hodiny. Umístění Barva Velikost Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Popis kódu - ciferník Ciferník hodin Umístění Fond Velikost textu object Label1: TLabel Left = 32 Top = 24 Width = 23 Height = 32 Color = clBlack Font.Charset=EASTEUROPE_CHARSET Font.Color = clRed Font.Height = -32 Font.Name = 'System‚ Font.Style = [fsBold, fsItalic] ParentColor = False ParentFont = False Ciferník hodin Umístění Fond Velikost textu Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Popis kódu - tlačítko Tento kód popisuje tlačítko Funkce Podmínka object Button1: TButton Left = 152 Top = 24 Width = 27 Height = 25 Caption = 'Stop' TabOrder = 0 OnClick = Button1Click end Tento kód popisuje tlačítko Funkce Podmínka Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Popis kódu - mediaplayer object MediaPlayer1: TMediaPlayer Left = -8 Top = 120 Width = 253 Height = 30 AutoOpen = True FileName = 'U:\Delphi 7\Hodiny\ALARM.WAV' Visible = False TabOrder = 4 MediaPlayer umožňuje přehrávání zvuku. Nasteví zvuk (zvonění) Viditelnost Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Budík v základním stavu – jen hodiny Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Budík - nastavení Zvolení času pro budík Zapnutí budíku Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Budík – aktivní Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Budík – Začátek zvonění Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9

Závěr Vytvořením tohoto programu jsem se naučil základní možnosti a funkce programu Delphi 7 a jazyku Pascal. Jan Konfršt, Zt2, SSSEP9