ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_07_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE-MĚŘENÍ VZDÁLENOSTÍ.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Podnebné pásy – tropický pás
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Základní společenstva - lesy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_19_Z_TROPICKÝ DEŠTNÝ LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět 4. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Teplota – souhrnná cvičení II.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přírodní krajiny - test
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Není příloha, jako příloha
Základní společenstva – skály a hory
Život – pohledy na přírodu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_08_Pralesy
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_13_TROPICKÉ DEŠTNÉ LESY TEMA: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 23.02.2013

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 2. ročník 6. letého gymnázia , 1. ročník 4. letého gymnázia (viz. ŠVP předmětu Zeměpis/Geografie, Člověk a příroda) Výstup: PowerPointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Vzdělávací oblast: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách Tematický okruh: Tropické deštné lesy (Geobiom) Využití: Výuka zeměpisu a geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, Školní atlas dnešního světa (+ digitální podoba) Inovace: Materiál je určen k doplnění výkladu učitele. Do materiálu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci odpovídají na otázky ústně a doplňují informace digitálním perem do zadání na tabuli(PC). Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.  

Tropické deštné lesy (Geobiom) (Přírodní krajiny na Zemi a jejich využití.)

Vymezení geobiomu Vymezení - 10°s.z.š. a 10°j.z.š. ( 200 – 300 km šíře ) Stálá průměrná roční teplota 28°C (amplituda 4°C) Průměrné roční srážky – 2 000-3 000 mm Pásmo tišin ( kalmů ) Intenzivní výstupné vzdušné proudy Pravidelné denní srážky Oblast stálého nízkého tlaku vzduchu Červené a žluté půdy, feralitizace ( lateritizace) – obohacení o volné oxidy( železitý + hlinitý ) Rychlá ztráta živin (srážky ) – nutné hnojení

Vymezte na mapě světa oblasti tropických deštných lesů :

Vymezte na mapě světa oblasti tropických deštných lesů :

Vertikální členění deštného lesa. Tropický deštný les tvoří několik pater : Spodní patro ( podrost ) – do výše 10 m Střední patro ( souvislá klenba stromů a lián ) - do výše 30 – 36 m Nejvyšší patro (ojedinělé vysoké stromy ) - do výše 50 – 60 m

Doplňte názvy pater deštného lesa :

Doplňte názvy pater deštného lesa : Řešení

Biodiverzita a využití tropického deštného lesa Živočichové – hmyz, opice ( kosmani, malpy, vřešťani, šimpanzi, gorily ), savci ( mravenečník, lenochod, tapír, kapybara ), ptáci ( papoušci, kolibříci, tukani ), plazi Rostliny – stromy ( deskovité kořeny – bahno)( eben, mahagon, kaučukovník, palmy), epifyty ( Orchidea), liány Kácení – plantáže ( monokultura )– banánovník, kaučukovník, kakaovník, palma olejná, palma kokosová Žďáření

Pojmenujte typické živočichy žijící v tropických deštných lesích :

Pojmenujte typické živočichy žijící v tropických deštných lesích : Řešení Krajta mřížkovaná Kakadu molucký Gorila nížinná Orangutan kolibřík

Které hospodářsky významné plodiny tropických deštných lesů jsou na obrázcích:

Které hospodářsky významné plodiny tropických deštných lesů jsou na obrázcích: Řešení Banánovník Kakaovník

Zdroje Slide 5+6 – slepá mapa světa: Vytvořeno Markétou Pravdovou v programu ARCGIS – použito se svolením autora Slide 8+9 - SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 11+12 - KVASNIČKOVÁ, Danuše; JENÍK, Jan. Poznáváme život 1.část,Přírodopis 6. Praha: Fortuna, 1994, ISBN 80-7168-160-1. Slide 13+14 - KVASNIČKOVÁ, Danuše; JENÍK, Jan. Poznáváme život 1.část,Přírodopis 6. Praha: Fortuna, 1994, ISBN 80-7168-160-1.

Zdroje KAREL, Kašparovský. Zeměpis I. v kostce. Praha: Fragment, 2009, ISBN 978-80-253-0586-7. KVASNIČKOVÁ, Danuše; JENÍK, Jan. Poznáváme život 1.část,Přírodopis 6. Praha: Fortuna, 1994, ISBN 80-7168-160-1. MARTIN, Hanus; LUDĚK, Šídlo. Školní atlas dnešního světa. TERRA,s.r.o. a TERRA-KLUB,o.p.s.: TERRA,s.r.o. a TERRA-KLUB,o.p.s., 2011, ISBN 978-80-902282-6-9. SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Archiv autora.