Plural Množné číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Advertisements

Členy.
Grammar – Plural nouns Střední odborná škola Otrokovice
-způsoby, postupy, základní pojmy, náměty-
PRESENT SIMPLE přítomný čas prostý kladné oznamovací věty Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kristýna Housová Anglický jazyk Kristýna Housová
SPISOVNÁ VÝSLOVNOST Mgr. Michal Oblouk.
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Množné číslo, Numbers Family Family Life
PAST SIMPLE OF REGULAR VERBS
Mgr. Michal Oblouk HLÁSKOSLOVÍ.
Časování pravidelných sloves
HLÁSKOSLOVÍ SPISOVNÁ VÝSLOVNOST
There is, there are Anglický jazyk VY_32_INOVACE_040 – 2.sada, AJ
Zvuková stránka jazyka
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_114 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Dagmar Strejčková Jazykový rozbor 1 Dagmar Strejčková
Zvuková stránka jazyka
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_435_Počitatelnost podstatných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
množné číslo (pravidelné)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 U řady jmen s kmenem zakončeným skupinou dvou nebo více souhlásek, např. hra, kresba, látka, astra, ondatra, se v G. pl. do skupiny vkládá e: her, kreseb,...“(Cvrček.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_09.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.13
Odvozování je to způsob tvoření slov, kdy ke slovotvornému základu přidáváme předpony a přípony, příp. jen koncovku. - v českém jazyce je odvozování nejčastějším.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
CJBB75 1 ZPK CJBB75 středa G
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
PŘIVLASTŇOVACÍ 2.PÁD je širší kategorie než česká přivlastňovací přídavná jména, protože jím vyjádříme jak české "tatínkův dům", tak i "auto mého učitele",
Fonetika – 8.-9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Množné číslo podstatných jména Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Svobodová. Dostupné z Metodického portálu
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_11.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. V ě ra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Plurals Název sady: Project 1 Č íslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PLURALS basic knowledge. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_07_Plurals.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-24_ plural nouns Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Určeno pro 4. a 5.ročník ZŠ Zpracováno jako opakovací test, příp. jako příprava na test, k učebnici ENGLISH 5, ENGLISH 4, Milena Kelly, Angličtina.
Množné číslo podstatných jmen Přidáním koncovky –s, -es i nepravidelně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiáluVY_32_INOVACE_III_Cj1_17 AutorDaniela.
Množné číslo u podstatných jmen tvoříme :
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Charakteristika výukového materiálu
Staroslověnština Flexe jmen.
Množné číslo podstatných jmen
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘÍPONY -SKÝ / -CKÝ
Plural Množné číslo vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
VY_22_ INOVACE_ 02_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Množné číslo podstatných jmen 2 - opakování
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
VY_32_INOVACE_35_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
AUTOR:Libuše Kotalová
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA
There is/are Anglický jazyk VY_32_INOVACE_372, 19. sada, AJ2 ANOTACE
Transkript prezentace:

Plural Množné číslo

Tvoření pravidelného plurálu Formálním prostředkem pro vyjádření plurálu je koncovka ,-(e)s, která se připojuje k singuláru. Je ve dvou psaných variantách ,- s /,-es. A ve třech výslovnostních variantách /iz/, /s/, /z/. Výslovnost plurálové koncovky závisí na výslovnosti jí předcházející hlásky.

Tvoření pravidelného plurálu /iz/ - po vyslovované předcházející hlásce - /s, z, ∫, з, t∫, dз/. buses, quizzes, watches, oranges… /s/ - po vyslovované předcházející hlásce - /p, f, θ, t, k/. books, girls…

Tvoření pravidelného plurálu /z/ - po vyslovované předcházející samohlásce a po všech znělých souhláskách kromě /z, з, dз/. days, boys, trees…

Neproduktivní formy plurálu Nepravidelnosti při tvoření plurálu Voicing – změna neznělé sykavky na znělou – mouth - mouths, wife – wives, life – lives. Mutation – změna kmenové hlásky – man – men, woman – women, mouse – mice. Zero – nemění v plurálu svůj tvar – číslovky, sheep, fish.

Neproduktivní formy plurálu Supletivní plurál – person – people, madam – ladies. ,-en plurál – child – children.

Autor Bc. Markéta Hupková Děkuji za pozornost Autor Bc. Markéta Hupková