Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Textová média v DV AR 2013/2014.
Metodologie historického výzkumu volného času
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
Media relations – základní vymezení
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Marketingová komunikace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Reálné a zobrazené vzory
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví 2009 Odbor komunikace Webový portál CZ PRES České Budějovice,
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Tiskový mluvčí jako profese
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Shrnutí základních tématických okruhů
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Komunikace a prezentace KOPRD
MARKETINGOVÝ MIX.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Shrnutí základních tématických okruhů
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Mediální monitoring, screening a audit
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Co dělat a čeho se vyvarovat, žádají-li media o informaci
Krizová komunikace a princip kontinuity
Strategie regionu, obce
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Projev a image prezentujícího
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Média - jak s nimi a jak na ně?
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Marketingová komunikace
Krizová komunikace, monitoring tisku
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Psychologické působení propagace
Transkript prezentace:

Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení 3 9. 11. 2015 od 12:15 do 13:45 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Nick Nylor – televizní show Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Nick Nylor – televizní show Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 2

Ukázka z filmu Děkujeme, že kouříte – mluvčí tabákového průmyslu v televizní besedě čelí velkému opovržení publika. Zaujme překvapivé stanovisko: bojovníci proti kouření mají z tohoto boje byznys a z každého dalšího neštěstí nemocných kuřáků těží finanční podporu pro svůj boj. Tabákový průmysl má ale zájem, aby kuřáci žili co nejdéle a investuje 50 mil. USD do kampaně proti kouření mladistvých – sklidí velký potlesk. Názor veřejnosti lze změnit!

Úloha mluvčích Ve společnosti V organizaci Na mediálním trhu kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity Na mediálním trhu Dodat relevantní informace k využití Ovlivnit názory a postoje novinářů Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Schopnost přesvědčovat Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Schopnost prosadit se (asertivita, nikoliv agresivita či pasivita) založena na autoritě a odbornosti, pozitivní manipulace, najít kompromis, omezit zdůvodňování Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Technika přesvědčování Argumentací, založenou na Logickém zdůvodnění Vysvětlení neznámých souvislostí Dokazování Vhodná struktura sdělení Vlastní interpretace protiargumentů Přehledná organizace faktů (induktivní, generalizující, analogická) Paralely (zahraniční, známé, autoritativní) Fungující nástroje Statistika Citace obecně uznávaných zdrojů, autorit Předložení důkazů „Vox populi, vox Dei“ Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Hans Rosling

Veřejné vystoupení předního statistika, který zaujme a strhne své posluchače: vypráví o svých studiích a indických spolužácích, kteří byli ke studiu více motivováni. Z toho pochopil, že rozdíl mezi vyspělým Západem a rozvojovým světem se mění a dominace Západu nemusí trvat věčně.

V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje Odborná terminologie a její objasnění Stručný, uspořádaný a logický projev Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje Soulad verbální a neverbální složky projevu Hledisko obecného prospěchu Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje Respektování zájmů novinářů, Stručně, jasně, výstižně, Prostor pro vlastní tvořivost novinářů Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Trpělivost přináší zlato Smiřme se s tím, že novináři (někteří) Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem Mají rádi stručné písemné podklady Nemají rádi PR slovník, superlativy, Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! Milují exkluzivitu, Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně Chybují – ale to lze napravit (M. Komárek) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Ukázka z dokumentu o Martinu Komárkovi, novináři, který kritizoval Andreje Babiše, ale pak vstoupil do jeho strany a je nyní za tuto stranu poslancem. Připouští že se mýlil, protože komentátor si podle jeho názhoru nemůže vše ověřovat a chyba se prostě občas stane ... K dokreslení toho, jak novináři vnímají svou odpovědnost za obsah zveřejněných textů.

Zlaté zásady Co se do médií jednou dostalo, už se nedá vzít zpět Ponechat chybné informace bez opravy znamená je potvdit a setkat se s nimi opět, v nejméně vhodné chvíli TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! TM je stratég! Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Tvorba komunikační strategie Analýza situace Mediální obraz, reputace, image v kontextu konkurence, trendu, Zdroje: ankety, průzkumy, návštěvnost webu atp. Strategie Primární cílová skupina Sekundární cílová skupina Terciální cílová skupina Hodnocení Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Vzorová komunikační strategie Current Status Analysis Oficiální (web, VZ ...) Přímé (management, regulátor, atp.) Nepřímé (novináři, kontakty, konkurence, odběratelé) Vlastní (monitoring, analýza tisku, výzkumy) Plán komunikace Cíle (reálné?, konkrétní?, srozumitelné, měřitelné?) Strategie (principy, zásady) Cílové skupiny Potenciální partneři Činnosti (vstupy - inputs, postupové body - milestones, výstupy - outputs, přínosy – added value) Vyhodnocení - check Plán práce – action (time table, rozpočet- budget, team) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::