Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Psychické stavy.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
OSOBNOST.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Konflikt sociálních rolí
Rozdíly mezi osobnostmi
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Plánování LASA & FIDO. Úvod Co je to plánování?  Čeho chceme dosáhnout?  Čeho jsme schopni dosáhnout?  Jak toho chceme dosáhnout?  Jak poznám, že.
CESTOVNÍ RUCH.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE Cíle a zájmy
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Vůle.
CESTOVNÍ RUCH.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Základy psychologie – úvod
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Řízení a plánování kariéry
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-01
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Výkonové vlastnosti osobnosti
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
MOTIVACE.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Kognitivní rehabilitace
Sociální psychologie.
Sandra Eliašová Klára Bílková Kateřina Dvořáková Volba povolání.
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Prvky edukačního procesu
Rekreace a věk Miroslav Kyselý.
Transkript prezentace:

Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti III. Část Zájmy, záliby, sklony Aspirace, cíle, životní plány

Zájmy trvalé úsilí člověka zabývat se předměty či činnosti, které ho upoutávají z poznávací či citové stránky jde o výběrový vztah k předmětům a činnostem podporují rozvoj osobnosti - vedou ke zdokonalování vědomostí, dovedností

Funkce zájmů Uvolnění Aktivní odpočinek

Druhy zájmů – dle obsahu materiální - získat materiální hodnoty - blahobyt, pohodlí společenské – projevují se ve společenské, organizační činnosti kulturní – poznávání přírodního a společenského života

Dále můžeme zájmy rozdělit: Společenskovědní Přírodovědní Technické Sportovní

Jmenujte některé přírodovědné zájmy.

Odpověď: Chovatelské zájmy Rybářské zájmy Teraristické zájmy Ornitologické zájmy Včelařské zájmy Zájem o rostliny Zahradničení

Dle úrovně činnosti dále zájmy dělíme aktivní – sám se podílí na zájmové činnosti pasivní – nevyvíjí vlastní aktivitu

U zájmů dále rozlišujeme 1. Obsah - co předmětem zájmu 2. Šíři - kdo má kolik zájmů 3. Hloubku - jak hluboce zná předmět svého zájmu 4. Stálost - jak dlouho má určitý zájem

Záliba Vyhraněný zájem Často ústřední zájem

Sklony zaměření člověka, vykonávání určitých činností – návštěvy galerií, malování obrazů mohou, ale nemusí vyústit v zájem

Jak se může projevovat zájem o sport ?

Odpověď: - Jedinec navštěvuje sportovní utkání - Sleduje sportovní pořady v televizi - Čte články v novinách týkající se sportu - Ve volném čase sám aktivně sportuje

Aspirace k čemu člověk směřuje, kam směřuje směřování k určitým hodnotám, které jsou ztělesněny ve vytyčených cílech

Cíl Očekávaný a zamýšlený výsledek aktivity Cíle a) krátkodobé – obstarání oděvu - dobrý výsledek ze zkoušení b) dlouhodobé – získat vysněné zaměstnání - založit rodinu - studovat v zahraničí

Životní plány představují systém cílů, kterých chce člověk v budoucnosti dosáhnout změny v sobě samém, ve svém okolí životní plány odrážejí chápání smyslu života

Použitá literatura a zdroje Čáp, J. Čechová, V., Rozsypalová, M. : Psychologie 1. Praha, SPN 1995 Štefanovič, J.: Psychologie pro gymnasia a pedagogické školy. Bratislava, SPN 1974 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985

http://www. ceskosaske-svycarsko. cz/aktivity/vicedenni-lezecke-kurzy http://www.ceskosaske-svycarsko.cz/aktivity/vicedenni-lezecke-kurzy.html http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region/cetba-knih-patri-k-letu-je-cas-detektivek-a-romanu-20120702.html http://www.radiozlin.cz/2012/nove-heslo-pro-rok-2012/ http://www.vikyr.cz/oddeleni-1/prirodovedne http://www.ekoricany.org/eko_krou_zs.php http://cz.123rf.com/photo_10196908_a-a-astna-otec-a-syn-da-vat-se-na-televizi-zata-mco-ja-st-pop-kukua-ice.html http://strakonicky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=fotbal-drazejov-st12 http://www.gvuhodonin.cz/detsky-atelier/animace-na-vystavach http://www.vse.cz/zpravodaj/63