Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deník veřejné knihovny na rok 2013/2014 Setkání knihovníků okresu Liberec dne
Advertisements

Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Městská knihovna Ústí nad Orlicí
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Zkušenosti ze studijního pobytu v univerzitní knihovně University College of Borås Bibliotheca Academica – CPVŠK Plzeň, 5. listopadu 2008 Lucie Vyčítalová.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
E-knihy III, Národní technická knihovna E-knihy III, Národní technická knihovna Zkušenosti s výpůjčkami Flexibooks David Janulík.
použitelnost webu (usability)
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci Armovna a ohýbárna betonářské oceli Zlínský, Jihomoravský, Olomoucký kraj, Pováží v SK MANAG, Pozemní.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Problematika oddělení pro dospělé čtenáře” v rámci projektu „Blíže k sobě i knihám – místo knihoven ve sjednocené Evropě Knihovna Petra Bezruče v Opavě.
Manželské problémy a sex
Použitelnost e-knih z pohledu uživatele PhDr. Michal Lorenz, PhD. KISK MU, Brno.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Vít Richter Národní knihovna ČR Brno 23. dubna 2002.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Statistické výkazy Ivo Brožek.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Brno Praha
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace.
Propagace Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 9. května 2012 propagace nových služeb.
Uživatelské testování použitelnosti webu v praxi World Usability Day v Praze, Adam Fendrych, telefon:
Vzdělávací technologie aplikace Jaromír Reger (L07155)
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
DOTAZNÍKY A STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ Využití průzkumu spokojenosti uživatelů pro strategii rozvoje Městské knihovny v Třinci Martina Wolna Praha, Goethe Institut.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Metody knihovnické práce (VIKBA04)
Využití QR kódů v Knihovně Na Křižovatce Martin Krčál 1
Měření výkonu knihoven a jeho využití při zkvalitňování služeb Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 2. dubna 2014.
Úvodní hodina Martin Krčál Tereza Venerová Brno, KISK FF MU, Kurz pro studenty oboru Informační studia a knihovnictví.
Medailon autora co je, k čemu slouží a jak ho správně psát,...
Interiéry knihoven a jejich vliv na psychiku čtenáře Jitka Dofková.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 19. února 2014.
Kurz pro studenty oboru Informační studia a knihovnictví Úvodní hodina Martin Krčál Brno, FF MU,
Kurz pro studenty oboru Informační studia a knihovnictví Úvodní hodina Tereza Balabánová Martin Krčál Brno, FF MU,
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Natáčení videa jako jeden ze způsobů propagace služeb Informačního centra MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová Informační den ÚVIS,
Úvodní hodina Martin Krčál Brno, KISK FF MU, Kurz pro studenty oboru Informační studia a knihovnictví.
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Zdravé město V S E T Í N Fórum, 26. března Jak vidí lidé místní situaci? Nejdůležitější zlepšení = "10P" ? ZDRAVÍ KVALITA ŽIVOTA UDRŽITELNÝ ROZVOJ..
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
Problémy výpůjčního protokolu v „nejlepší knihovně na světě“
Ústřední knihovna ČVUT v Praze
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby
Procházka po knihovnách
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
Zhodnocení služeb vybrané knihovny
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
Otázky pro průběžnou práci
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 6. dubna 2016

Boj na více frontách školy, radnice, spřátelené instituce,… e-kurzy média (TV, rozhlas, periodika,…) Facebook webináře Twitter frontální výuka web knihovny Blogy plocha počítačů akce knihovny přátelé knihovny nástěnky videa zaměstnanci prezentace budova tištěné materiály komixy výpůjční pult pošta newslettery RSS studovny

Musíme dělat všechno? Rozhodně ne!!! Když už něco děláme, tak pořádně!!!

Vzbudit očekávání ale nezklamat!!! pocit spokojenosti po projítí službou jednoduše vyřešit problém uživatele do spokojenosti se promítá i očekávání

Uživatel knihovny mějte ho rádi!!! musíte být „drsní“ a nepříjemní??? chcete si to na výpůjčním pultu jen odsedět nebo mu pomoci??? jak byste se cítili na místě uživatele???

Skvělá služba = komunikace co uživatel chce znát jeho potřeby mluvit s ním krizové situace – empatie jít mimo „tabulky“ – udělat něco navíc jak potřeby zohlednit ve službě poznejte svého uživatele scénáře konkrétních jednotlivců (persony) žena, mateřská dovolená, 25 let, 2 děti, malé město, do knihovny chodí 1x měsíčně, přečte 2 knihy za měsíc,… co nejvíce popsat, zvyky, chování,… představte si skutečnou osobu

Skvělá služba = bezvadné fungování spolehlivost návaznost fází služby nekomplikovanost služby použitelnost vliv různých oborů psychologie sociologie umění technologie …

Cesta službou vyzkoušet službu v praxi anonymně fáze: definovat cíl služby a cestu k němu uživatel samotná cesta službou (proces) prototyp spuštění drobné úpravy, inovace (Kaizen)

Metody zkoumání rozhovory s uživateli dotazníky hlasování náměty a připomínky uživatelské testování

Pobýt na pobočce ptát se uživatelů přímo na pobočce pozorovat jejich chování zjišťovat pocity, frustrace,… odstup od služby

Služba jako proces rozdělte služby do fází testujte po částech i jako celek příběh služby = vyprávějte příběh

Praktický úkol zkuste navrhnout novou službu popište celý proces online výpůjčky CoD službu MVS něco jiného??? popište celý proces jednotlivé fáze kontaktní body možné problémy a jejich řešení …

Děkuji Vám za pozornost Závěr Děkuji Vám za pozornost Martin Krčál krcal@phil.muni.cz