MATEMATIKA – GEOMETRIE 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
7. ročník KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU VĚTA SSS. VĚTA SSS jsou-li dány pro konstrukci trojúhelníku délky tří stran, využijeme větu sss o shodnosti trojúhelníků:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Aplikace geometrických tvarů v realitě
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Sčítání a odčítání úhlů
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Známe-li délku úhlopříčky.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62 AUTOR : Mgr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
Jsou přímky a , b: rovnoběžky různoběžky Správná odpověď: b a různoběžky.
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kontrolní test znalostí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Dvojosý stav napjatosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_M7_ČTVEREC KONSTRUKCE TEMA: KONSTRUKCE ČTVERCE TROCHU JINAK ČÍSLO PROJEKTU: MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 ČTVEREC KONSTRUKCE

JAK SESTROJIT ČTVEREC POUZE S POUŽITÍM KRUŽÍTKA A PRAVÍTKA? Narýsovat čtverec samozřejmě již umíme, ale potřebujeme k tomu sestrojit pravý úhel, tedy umíme to s použitím trojúhelníku s ryskou. A co když ho nemáme po ruce. Šlo by to i bez něj? Nyní to zkusíme pouze s použitím pravítka (rovného) a kružítka. Sledujte animaci a pracujte spolu s tabulí do sešitu.

1. Narýsuji libovolnou přímku a na ní zvolím střed kružnice.

2. Ze středu sestrojím kružítkem libovolnou kružnici.

3. Z bodu X sestrojím pomocnou kružnici se stejným poloměrem jako původní kružnice.

4. Spojím průsečíky obou kružnic a získám tak střed poloměru, který označím jako bod Y. X

5. Z bodu Y sestrojím kružnici, která má poloměr stejný jako velikost úsečky XY. Průsečíky s přímkou označím jako body Y1, Y2. Y1 Y X Y2

6. Spojím střed původní kružnice s body Y1, Y2 a vzniklé přímky prodloužím. Vzniklé přímky jsou na sebe navzájem kolmé, průsečíky přímek s původní kružnicí označím jako body 1, 2, 3, 4. 4 3 Y1 Y X Y2 1 2

7. Spojím body 1, 2, 3, 4 a vznikl ČTVEREC.

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván v hodině geometrie v 7. ročníku, jako doplňkový materiál. Pro zpestření je zařazena tato problémová úloha, která rozvíjí kritické myšlení a nabízí jiný úhel pohledu na konstrukční úlohy. Nejprve si společně zrekapitulujeme možnosti, jak lze provést konstrukci čtverce. Následuje zadání, které je omezeno použitím pomůcek – pouze rovné pravítko a kružítko. Nejprve si zkusí žáci svůj vlastní způsob, po několika minutách si vzájemně představíme možné návrhy řešení, popřípadě správné řešení. U nesprávných řešení provádíme práci s chybou a zdůvodňujeme si chyby v řešení. Následně žákům na tabuli promítám postup krok za krokem, spolu s popisem jednotlivých kroků. Žáci pracují spolu s tabulí do pracovních sešitů. V závěru hodiny diskutujeme úskalí konstrukční úlohy a její možné využití v praxi. CITACE: - Populární encyklopedie matematiky, Meyers Grosser, SNTL 1971