Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

Užití poměru (graficky)
Grafický součet úseček
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Znázornění síly VY_52_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_277_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Matematika a její aplikace
Užití poměru (graficky)
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním podobných geometrických útvarů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují podobnost.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
25.
RÝSOVÁNÍ? TO JE HRAČKA! Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Užití poměru (graficky)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Grafický součet úseček
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Užití poměru (graficky)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Množina bodů dané vlastnosti
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
TÉMA: Rýsování čtverce
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_V.M2TŠ_POROVNÁVÁNÍ ÚSEČEK Téma: M- 6. ročník – geometrie – porovnávání úseček Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy První část je úvodní (list č. 3) Druhá část se zabývá porovnáváním úseček (list č. 4 – 8) Závěrečná část představuje samostatnou práci na pracovním listě č.9 (možno vytisknout), list č. 10 je jeho řešením Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se odhadovat a porovnávat úsečky různými způsoby Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Velikost úsečky, shodné úsečky Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, průsvitný papír, kružítko, sešit nebo blok, tužka, pastelky

POROVNÁVÁNÍ ÚSEČEK Úsečky můžeme přenášet a porovnávat: ● Úsečky můžeme přenášet a porovnávat: 1. pomocí kružítka 2. pomocí proužku papíru 3. pomocí měřítka

Maminka je samozřejmě vyšší. Kdo je vyšší? M O A Maminka Olinka Maminka je samozřejmě vyšší. Porovnejte odhadem. To bylo ale velmi snadné!

Porovnávání úseček pomocí proužku papíru: X Y S P Odhadneme velikost, pak pomocí proužku papíru ověříme. Nejprve narýsujeme přímku k, na kterou úsečky postupně přeneseme, a na ní zvolíme bod O. XY > PS, PS < XY k O = X = P S Y

Porovnávání úseček pomocí měřítka: Zvolíme si úsečku RS, IRSI = 5 cm a porovnáme ji s úsečkou AB, která leží na přímce v. R S A B v Vidíme, že úsečka AB je shodná s úsečkou RS. Zapíšeme jejich vztah: RS AB ~ =

Úsečky přenášíme na polopřímku AK. Máme-li úsečky porovnat přesně, přeneseme úsečky na polopřímku pomocí kružítka. Úsečky přenášíme na polopřímku AK. A D B F K A B A F AD < AB AF > AB AD < AF AF > AD A D AB < AF AB > AD

SHODNÉ ÚSEČKY M G H N D L A C B K ~ = Naším úkolem teď bude porovnat úsečky pomocí kružítka, které z nich jsou shodné. Nejdříve se pokusíme je odhadnout. Dvojice shodných úseček zapíšeme. ● M G H N D L A C B K Úsečky jsou shodné, mají-li stejnou délku. Úsečky můžeme porovnat: a/ přenesením pomocí kružítka (graficky) b/ změřením c/ pomocí provázku nebo papíru Shodnost úseček zapisujeme: CD KL ~ =

PRACOVNÍ LIST Narýsujte polopřímku PO. Porovnejte úsečky VU a MN. Pomocí kružítka je přeneste na polopřímku PO, a zapište vztah úseček. V U M N

PRACOVNÍ LIST - ŘEŠENÍ: Úsečka MN je delší než úsečka VU. V U MN > VU, VU < MN M N O P =M=V U N

ZDROJE: Dává 00446566.jpg: IrfanView JPG File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Kružítko zelené: 00331000.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Měřítko: 00015071.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Modré kružítko: Vlastní animace Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 10.10.2012. [cit. 2013-10-10].