Základní škola Lednice Břeclavská 510

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Advertisements

13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
PŮDY Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tropický les TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK02 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Dno oceánu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Pedosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
KUR DOMÁCÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
Různé podmínky života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Život ve vodách oceánů TÉMATICKÝ CELEK:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Zvětrávání a činnost větru TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
Pedosféra = půdní obal země.
Zeměpis – 9.ročník Půdy ČR VY_32_INOVACE_ Název školy
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Působení povrchové tekoucí vody TÉMATICKÝ.
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
PŮDA Přírodověda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Usazené horniny = sedimenty
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Neživá příroda - vzduch
KRAJINNÁ SFÉRA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Základní škola Lednice Břeclavská 510

PEDOSFÉRA Půdní obal Země

Co je to zvětralina? Svrchní část zemské kůry ( matečná hornina) je rozrušována zvětráváním Působením vody, vzduchu a organismů se postupně mění v půdu

Půda Skládá se z neživé ( jíl, hlína, písek, kamínky, odumřelé části rostlin a zbytky těl živočichů, voda, vzduch) Živé složky ( kořeny rostlin, mikroorganismy, živočichové) přeměňovány na humus

1)Úrodnost půdy – půdní typy Podle humusu: Černozem Hnědozem Podzol Nivní půda Slaná půdy

2)Půdní druhy Podle struktury: Kamenitá, štěrkovitá, píščitá, hlinito- píščitá Píščito- hlinitá, hlinitá, jílovito – hlinitá, hlinito- jílovitá, jílovitá

Otázky Čím se liší půda od zvětralin? Které jsou hlavní složky půdy? ( živé i neživé) Jak vzniká humus? Na čem závisí úrodnost půdy? Proč musíme půdu chránit? Vyjmenuj půdní druhy Vyjmenuj půdní typy

Literatura a odkazy BRYCHTOVÁ, Šárka, Josef BRINKE a Josef HERINK. Zeměpis pro 6. a 7. ročník základní školy. Vyd. 2., opr. Praha: Fortuna, c1997, 167 s. ISBN 80-716-8475-9. KÜHNLOVÁ, Hana. Zeměpis pro pátý ročník základní školy. 3. vyd. Ilustrace Karel Zpěvák. Praha: SPN, 1991, 237 s. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-042-5465-9. ŠKOLNÍ ATLAS SVĚTA. Ptáček, J. 2.vydání, 1.dotisk. Praha : Kartografie, 2008. ISBN 978-80-7011-925-9. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kralupy_nad_Vltavou,_Hostibejk,_P%C3%ADskovcov%C3%A9_sk%C3%A1ly.JPG http://www.keliwood.cz/aktuality/druhy-pudy-kyselost-pudy-humus-cervenec-dil-prvni http://ozahrade.webnode.cz/puda/ http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%AFda_%28pedologie%29 http://www.voderek.cz/prirodopis/ekoprirodopis9/p913/p913.htm http://cactus.rastislav.net/forum/weblog_entry.php?e=269