Krizová komunikace, monitoring tisku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Projekt empirického výzkumu
INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE VEŘEJNÉ SFÉŘE Martin Jirovský MBA 22.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Didaktické prostředky
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Media relations – základní vymezení
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 Průběh řešení: Postupuje úkol podle časového plánu? Jaké je konečné datum úkolu? Jaké jsou konečné odhady nákladů? Porovnání stavu s jinými způsoby řešení.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
MARKETINGOVÝ MIX.
Shrnutí základních tématických okruhů
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Projektový cyklus, analýza SWOT
Mediální monitoring, screening a audit
Tržní prostředí.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Model struktury strategického managementu
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Didaktické prostředky
Krizová komunikace a princip kontinuity
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Marketingová komunikace
Transkript prezentace:

Krizová komunikace, monitoring tisku Přednáška 2 8. 11. 2014 od 9:45 do 11:30 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Myšlenky na úvod Krizi se nelze vyhnout, lze se na ni ale připravit. Krize může nastat kdykoliv a z nejrůznějších důvodů, je třeba s ní stále počítat. Komunikuj v míru tak, aby se s příchodem krize nemusela komunikace měnit. Mlčení jako řešení? Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Jak se rodí komunikační malér Your picture here Your picture here Your picture here Smrtonosná past II. Jak se rodí komunikační malér Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 3

Jak zvládnout krizi Cílem komunikace v krizi je Zmírnit negativní dopady na veřejné mínění Posílit reputaci Předpokladem zvládnutí krize je příprava Identifikace možných zdrojů krize Stanovení praktických pravidel toku informací Příprava vzorů zpráv a sdělení trénink Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Zásady komunikace v krizi Princip první informace Nepotlačovat informace V krizi mluví nejvyšší hlava Dbát na racionální obsah Máme zájem na řešení Cítíme odpovědnost Nejsme bezradní Komunikujeme otevřeně, nejasnosti přiznáváme Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Zásady obsahu sdělení Přednost mají Největším úskalím jsou Nesporná fakta o tom, co se stalo Popis toho, co děláme k nápravě, zvládnutí Praktické informace pro veřejnost Největším úskalím jsou Spekulace o příčinách, důsledcích, motivech Vlastní názory na vzniklou situaci Odmítání odpovědí Hledání viníka Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Na co se připravit a jak? Připravit se na začátek Hlavní kroky: Prvních 24 hodin rozhoduje o úspěchu, zároveň se na začátku dělá nejvíc chyb Pohotová reakce je důležitá, ale neúplné informace vražedné Dvě úvodní fáze krizové komunikace: První kontakt s médii (kdo a jak bude postupovat) První vlastní vystoupení, sdělení podstaty problému Hlavní kroky: Plán krizové komunikace (manuál) štáb krizové komunikace Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Plán krizové komunikace Výčet možných problémů, které mohou nastat Strategie pro případ nejhoršího vývoje Formulace pro nejpravděpodobnější případy Přehled cílových skupin recipientů, nepřátel, spojenců, charakteristiky postojů Seznam členů krizového štábu s přehledem pravomocí a odpovědností Pracovní postupy krizového štábu Vzrové texty Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Štáb krizové komunikace složení: vedoucí, copywriter, styk s médii (TM), interní komunkace, podpůrný tým Prvotní úkoly: Vytvořit štáb, určit povinnosti členů, jejich pozice, telefonní seznam, písemné podklady a vzory, vyčlenění míst a techniky 3. Činnost v době míru Identifikace možných zdrojů krize, aktualizace seznamů osob, seznam kontaktů, identifikace spojenců, tréninky, cvičení 4. zásada: všechny informace přes KŠ Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Krizové interview Kvalitní příprava – znát vše včetně kontroverzních témat a být schopen dát rozumné odpovědi Tlumočník jako brzda a nárazník Pozor na osobní názory, spekulace a komentáře, nereagovat na fámy ani na “co by, kdyby” Jasně stručně a srozumitelně, nezabíhat do podrobností, pozor na odborný žargon Sebevědomí, ne však arogance, nevyhýbat se novinářům! Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Sealing Následná analýza situace – co ke krizi vedlo, co se povedlo a co ne, vliv krize na MR, PR pozici; Face to face plea campaigns, CSR a CRM aktivity, community relations, business partners relations Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální monitoring, screening, audit. Jak zakomponovat krizi do komunikace? 1. Sledovat, co se děje a co se o tom píše a říká v médiích. 2. Pohotově reagovat na všechny podněty Mediální monitoring, screening, audit. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Příklad běžné reportáže

Proč sledovat média? Vidět sebe sama a „svůj“ trh očima veřejnosti Podklad pro zpětnou vazbu Tvorba strategií, řízení komunikace Poznání médií a jejich vývoje Měření účinnosti vlastní práce Reklama: – měřitelná účinnost PR = řada subjektivních hledisek => měření složité DRA ´= direct response advertising, Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Veřejné mínění Průzkumy a pocity Připomeňme si: Veřejné mínění - produkt veřejné komunikace, (obsahu, formy a kvantity), propagandy a manipulace, mýtů, není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou. Nositelem veřejného mínění jsou média, jež ale veřejné mínění rovněž ovlivňují. Veřejné mínění je nestálé, různorodé, často obsahuje prvky předsudků, xenofobie a emocí. Veřejné mínění ovlivňují, viditelní i neviditelní opinion leaders, ale též konformismus. Rozdíl mezi míněním veřejným a zveřejněným: Medializace – různé reakce O čem se píše, o tom se mluví Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Hodnocení PR aktivit Výstupu (zásah cílových médií, ekvivalent reklamního prostoru, porovnání s konkurencí, hodnocení PR akcí) Levné, ale vhodné jen omezeně, měření přibližné Změny názorů (průzkumy, pre- a post-testy, monitoring) Drahé a časově náročné, spolehlivé, inspirativní Změny chování (návštěvnost webu, telefonních linek, vývoj prodeje) Postihuje konečný cíl, ale těžko oddělitelný je vliv PR od ostatních faktorů DRA ´= direct response advertising, 17. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: 17

Monitoring médií Průběžný: Cílený: Všeobecný: klíčová slova, rozsah Zaměřený na relevantní trh, organizaci, osoby Cílený: Událost, subjekt Časový úsek Všeobecný: Politický přehled Ekonomický přehled Specifické okruhy Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Produkty mediálního monitoringu Typy výstupů: Denní (týdenní, ad hoc) přehled tisku Mediální analýza: vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí Mediální audit: Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období Mediální screening: monotématická analýza z veřejných i neveřejných zdrojů Cíl: odhad veřejného mínění, hybných argumentů, opinion-makerů => další postup Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Vliv na veřejné mínění lze naplánovat i změřit Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Vliv na veřejné mínění lze naplánovat i změřit Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 20 20

21

Mediální analýza - cíle sledovat a vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí na základě publicity v médiích. získat zpětnou vazbu, identifikovat silná a slabá místa vyhodnotit účinnost použitých komunikačních nástrojů nepředvídá budoucnost, ale poskytuje přehled o trendech, umožňuje modelování a plánování Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální analýza - postup Selekce relevantních výstupů Tématická Žánrová Dle médií Ostatní (časová, personální, regionální, zdroje) Hodnocení výstupů Kvantitativní Kvalitativní (pozitivní, negativní, neutrální) Shrnutí Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální audit Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období za účelem hodnocení a plánu Informuje o frekvenci, okruhu médií, kvalitě vystupování, definuje silné a slabé stránky, mediální pozici Obsahuje údaje o zvolené metodice, rozsahu a hloubce Kvantifikace Výsledky anket, výzkumů veřejného mínění Poznatky o image, reputaci, mediálním obrazu Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální screening Monotématická analýza z veřejných zdrojů Cíle Mediální archiv Veřejně dostupné rejstříky (nemovitosti, OR, ČSÚ) Vlastní zdroje Cíle Dodavatelé 25. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: 25

Pár dobrých rad Pozor na účelové manipulace: množství není směrodatné, rozdíl mezi pozitivním a negativním, další významné faktory: Kde to bylo zveřejněno, Kdo k tomu zaujal stanovisko, Jaký dopad měly obdobné informace, Co se děje kolem Nepropadejte euforii, ani panice, media pracují každý den, tedy i zítra Nesledujte jen to, co bylo, ale také to, co bude Reputace a image - Dlouho se pěstuje, rychle se ztrácí, Silná reputace pomáhá přebrodit nesnáze 26. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: 26