Informační a komunikační technologie Práce se školními výukovými programy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík
Cesta k programu Věda hrou zapnout počítač na ploše otevřít složku Výukové programy najít zástupce programu Věda hrou otevřít program
Průvodce Koumes nás seznámí Otevře se uvítací okno programu Koumes VĚDA HROU Průvodce Koumes nás seznámí s programem
Vyplnění pasu - V prvním okně na otázku: Už jsi tady byl? klikneme na NE. V dalším okně vyplníme jméno a věk, vybereme si podobiznu, klikneme na JASNĚ Vyplníme heslo, potvrdíme OK
Vstupní pokoj SVĚT VĚDY kuchyně příroda REJSTŘÍK dílna město ŠKOLA PRO ZVÍDAVÉ HOKUSY POKUSY Jiskřičky Pro Bystré hlavičky
Dílna V dílně si vybereme např. žárovku. Otevře se nám okno:Jak pracuje vypínáč (popis jednoduchého elektrického obvodu) Kliknutím na jiný předmět, se dozvíme další zajímavosti. Chceme-li si zahrát hru, klikneme na červený kyblík.
Hry V okně her si zadáme obtížnost (rychlost střídání předmětů), přečteme zadání a zmáčkneme tlačítko START. Po úspěšném dokončení hry, získáme odměnu. Zpět do dílny se dostaneme klknutím na obrázek ve spodní liště DOMŮ.
Dílna Když chceme odejít z místnosti, klikneme na DOMŮ Vybereme si jinou místnost,např. KUCHYŇ
skončit Vstupní pokoj kuchyně příroda dílna město Pro ukončení programu, klikneme na skončit.
Úkol. Otevřete si program Věda hrou a vyzkoušejte si některé úkoly samostatně.
Poznámka: Prezentace pro školní potřeby je opatřena snímky z programu Věda hrou. Samotný výklad využívá uvedený program, který máme licencovaný. Na závěr žáci samostatně pracují s programem – seznámí se s prostředím programu. V dalších hodinách již plní určené úkoly.