Biomy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to biom?.
Advertisements

Biomy Barbora Němcová 4.C.
1. ročník technického lycea
TYPY KRAJINY.
Polární pás.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Stepi Natálie Prokopová.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Pouště a polopouště.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3E_KOV_07_PODNEBI.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Přizpůsobivost rostlin
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Tundra a polární pustina
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Rozmanitost podmínek života na Zemi
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Kde jsou jen dvě roční období?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Přírodní krajiny - test
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pedosféra = půdní obal země.
Zeměpis – Africká krajina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Smíšené a listnaté lesy
Živá a neživá příroda IV
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
VY_32_INOVACE_15_Z_POLOPOUŠTĚ
Abiotický faktor voda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Step.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Vztahy organismů a prostředí
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Biomy

Anotace: Biomy Prezentace slouží k přehledu biomů. Je určena pro výuku ekologie v 1. ročníku střední školy.

Biomy

Biomy BIOMY soubory různých biocenóz (ekosystémů) podobné struktury a funkce, které se vyvinuly v určitých podmínkách prostředí (→ dle klimatických podmínek se vyvinuly následující biomy)

Biomy tropický deštný les průměrná teplota 25 °C roční srážky 2000–8000 mm rostliny: palmy, liány, epifysy… živočichové: opice, hmyz, papoušci, kolibříci…

tropické poloopadavé a opadavé lesy lemují deštné lesy chladné období: 15–20 °C, teplé období 25–30 °C srážky 1500–2000 mm rostliny: listnaté stromy opadávající v období sucha… živočichové: opice, tapír…

tropické pouště a polopouště poušť kamenitá, štěrkovitá, písečná teplotní rozdíly mezi dnem a nocí až 40 °C 11 měsíců bez srážek rostliny: sukulenty, efeméry… živočichové: hadi, ještěři, hmyz… mechanismy přizpůsobení se živočichů období sucha: noční aktivita, život pod povrchem nebo na rostlinách, voda z metabolických procesů, denní aktivita (dlouhé štíhlé nohy) největší poušť světa – Sahara (9 miliónů km2)

pouště a polopouště mírného klimatu velké výkyvy teplot srážky cca 200 mm rostliny: tamaryšky, juka… mechanismy přizpůsobení se rostlin období sucha: kořeny jednak hluboko (15-20 m), jednak síť kořenů v povrchové vrstvě (využití veškerých srážek), uchování vody v lodyhách, krátký životní cyklus (efeméry) živočichové: ještěrky, křečíci, velbloud…

savany teploty klesají až k 0 °C srážky 400–1000 mm rostliny: převažují trávy, stromy řídce (baobab, akácie) živočichové: stáda antilop, zeber, gazel, lvi, hyeny…

stepi (prérie, pampy, pusty) travnatá společenstva mírného pásu sušší podnebí, srážky 250–650 mm v zimě –10 až –15 °C, v létě 20–25 °C Severní a Jižní Amerika, Eurasie rostliny: trávy, cibulnaté rostliny, bez dřevin… živočichové: psoun, sysel, bizon, koně…

opadavé listnaté lesy nejchladnější měsíce –5 až +2 °C, nejteplejší měsíce 14–19 °C srážky 500–1500 mm hlavně v mírném pásu severní polokoule rostliny: bučiny a doubravy, keřové patro… živočichové: veverka, liška, plch…

tvrdolisté lesy étesiové klima – maximum srážek v zimě (1000 mm) suché léto, roční amplituda 15–20 °C kolem Středozemního moře, Írán, Kalifornie, Jižní Amerika, Austrálie rostliny: pinie, eukalypty, cedry… živočichové: kozy, ovce, koala, klokan…

boreální lesy (tajga) roční rozdíly teplot 30–50 °C srážky 450–600 mm jehličnaté lesy severní polokoule rostliny: limba, jedle, meruzalky, vrby… živočichové: medvěd, sobol, los…

tundra zima 9–11 měsíců v roce srážky 150–300 mm 65–70° severní šířky rostliny: vrby, zakrslé dřeviny, trávy, mechy, lišejníky… živočichové: sob, liška polární, medvěd lední, sovice sněžná…

Zdroje MACHÁČEK, Tomáš a kol. biomach.cz [online]. [cit. 2.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.biomach.cz/ekologie/spolecenstva-biomy EADE, Simon. http://gardenofeaden.blogspot.cz [online]. [cit. 4.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://gardenofeaden.blogspot.cz/2012/02/where-is-rainforest.html>. AUTOR NEUVEDEN. albatrostravel.cz [online]. [cit. 4.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.albatrostravel.cz/expedice/podle-krajiny-ekosystemu/poust-a-polopoust.html>.