Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-11 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení - Základy programování v jazyce C#   Název vzdělávacího materiálu Základy programování v grafickém prostředí Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až 30.1..2013 Celková velikost 364 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

Programování v grafickém prostředí Co představuje programování v grafickém prostředí? -uživateli se nabízí základní pracovní plocha – Designer -na tuto může uživatel rozmístit ovládací prvky komponenty, které slouží jako rozhraní pro ovládání programu, -tyto komponenty jsou umístěny a uspořádány v listu Toolbox, -každá komponenta má určeny svoje vlastnosti,které jsou seřazeny v listu Properties. -běh programu v grafickém prostředí je řízen událostmi

Co je událost komponenty? -pro každou komponentu je definován seznam událostí,z nichž jedna je hlavní, -tyto události jsou seřazeny v záložce Events na listu Properties. Co jsou obslužné metody? -obslužná metoda představuje konkrétní reakci na příslušnou událost -jedná se o podprogram tvořený hlavičkou a tělem, -hlavička se vygeneruje automaticky aktivací události, -tělo metody napíše uživatel za použití standardních programových konstrukcí.

Příklad událost tlačítka a jeho ovládací metody -na pracovní plochu umístíme komponenty: 1.Tlačítko Button1 2.Textové pole textBox1 -budeme chtít,aby po stisknutí tlačítka se pozadí textového pole zabarvilo modře. private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.BackColor = Color.Blue; } Hlavička metody události kliknutí na tlačítko (vygeneruje automaticky prostředí) Tělo metody (napíše sám uživatel)

Obslužné metody komponent tvoří často jen jeden Přiřazovací příkaz Obslužné metody komponent tvoří často jen jeden přiřazovací příkaz, který má tvar: a) b) komponenta.vlastnost = hodnota textbox1.BackColor = Color.Blue; komponenta1.vlastnost = komponenta2.vlastnost label1.Text = textBox1.Text;

MessageBox.Show („Ahoj na večer“); Knihovny podprogramů Vývojové prostředí v platformě NET, jejíž součástí je i programování v jazyce C# má knihovny podprogramů,kde jsou pro uživatele před- připraveny činnosti, které programátoři nejčastěji používají. ….uzavře okno,v kulatých závorkách není nic uvedeno,podprogram nepředává žádný parametr ….podprogram Show třídy MessageBox má v kulatých závorkách uveden parametr-text zprávy,kterou má zobrazit Příklady podprogramů Close() MessageBox.Show („Ahoj na večer“);

Hlavní událost komponenty -v záložce Events listu Properties zvolíme v seznamu konkrétní událost kliknutím myší na jejím řádku, -hlavní událost můžeme vygenerovat také tak, že na příslušnou komponentu poklepeme myší. Dva způsoby volby události Jak smazat mylně vygenerovanou obslužnou metodu? -Nelze jen tak jednoduše smazat! (v části Designeru zůstává vazba události na obslužnou metodu) Správný postup: -v záložce Events klikneme na konkrétní událost pravým tlačítkem myši a v nabídce volíme položku Reset, -pak můžeme metodu smazat.

Jak přejmenovat obslužnou metodu? -Nelze jednoduše přejmenovat! (v části Designeru zůstává vazba události na obslužnou metodu) Správný postup: -klepneme v Editoru pravým tlačítkem myši do zdrojového textu, -z kontextové nabídky volíme Refractor a následně Rename, -do okénka v poli „New Name“ zadáme nové jméno metody.