Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Z CELÁ ČÍSLA ÚVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kartografie a topografie
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Matematika a její aplikace
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
CELÁ ČÍSLA.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Úvod Porovnávání celých čísel
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Slunce.
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Celá čísla ( EUPŠM13), M 7.r. Zpracoval: Mgr. Marcela Židková

Anotace DUM je zaměřen na vysvětlení celých čísel,absolutní hodnoty, porovnávání celých čísel a uspořádání celých čísel na číselné ose DUM vytvořen 14.11.2011

Celá čísla

Na mapách jsou nadmořské výšky značeny kladně i záporně

Teploty dosahují kladných a záporných hodnot

Na výpisech z bankovních účtů jsou příjmy značeny kladně,výdaje záporně ID transakce +10,00 CZK 31.10.2011 02.11.2011 02.11.2011  : VRÁCENÍ POPLATKU VÝBĚR ATM KB ID transakce 102123001 -907,00 CZK 01.11.2011 01.11.2011 PLATEBNÍ KARTY ALBERT 0724 FRYDLANT N.O Úhrada ID transakce 0 +10,00 CZK 31.10.2011 31.10.2011 31.10.2011   PŘIPSANÝ ÚROK

Číselná osa

Absolutní hodnota Absolutní hodnota určuje vzdálenost bodu na číselné ose od počátku 0. Absolutní hodnota je vždy kladné číslo

Znázornění absolutní hodnoty

1) Urči absolutní hodnotu následujících čísel a) | - 12| = b) |+ 34| = c) | - 26| = d) | -345|= e) | 0 | = f) | + 78| = 2) Vypočítej a) |- 15|+|- 23| = b) |-6 |+|+12|= c) |-3 |·|- 7| = d) |-12|-|-9| = e) |+15|:|-5|= f) |+5|·|-16|=

Výsledky 1) a) 12 b) 34 c) 26 d) 345 e)0 f) 78

Porovnávání celých čísel na číselné ose Na číselné ose je číslo vlevo vždy menší než číslo vpravo Každé kladné celé číslo je větší než 0 např. +6 > 0 Každé záporné celé číslo je menší než nula -5 < 0 Každé kladné celé číslo je větší než kterékoliv záporné celé číslo 4 > -6 Ze dvou kladných čísel je vždy větší to, které má větší absolutní hodnotu +7 > +5 Ze dvou záporných čísel je větší to, které má menší absolutní hodnotu -5 > -7

3) Porovnejte tato celá čísla a) – 12 a 15 b) 23 a 12 c) – 12 a – 20 d)- 3 a 0 e) – 6 a – 4 f) – 13 a – 23 g)- 15 a 3 h) – 5 a – 6 i) 12 a – 5 4) Vypište všechna celá čísla, která splňují tyto podmínky a)-4<x<3 b) -2 ≤x <4 c) 6<x≤12 d)-6≤x≤-2 e) -15<x<-5 f) -3≤x<2

Výsledky 3) a) – 12 < 15 b) 23 > 12 c) – 12 > – 20 d)- 3 < 0 e) – 6 < – 4 f) – 13 > – 23 g)- 15 < 3 h) – 5 > – 6 i) 12 > – 5 4) a) x = -3,-2,-1,0,1,2 b) x =-2,-1,0,1,2,3 c) x = 7,8,9,10,11,12 d) x = -6,-5,-4,-3,-2 e) x = -14,-13,-12,-11,-10,-9,-8,-7,-6,-5,-4 f) x = -3,-2,-1,0,1

Zdroje: http://www.google.cz/imgres?q=mari%C3%A1nsk%C3%BD+p%C5%99%C3%ADkop&hl=cs&sa=X&biw=1024&bih=585&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=hC7PF5KP7js2jM:&imgrefurl=http://tech.ihned.cz/veda/c1-47506370-dobyvani-nejhlubsiho-mista-sveta&docid=q-nE6jpqMQdlbM&imgurl=http://img.ihned.cz/attachment.php/680/28308680/aiv34CDEFGHJMOjk6PQbdfhpxy0Sw2mn/101026_26_4.jpg&w=650&h=488&ei=sVsZT5qwJcOSOrmC2ZUL&zoom=1&iact=rc&dur=453&sig=118177231426236992748&page=1&tbnh=104&tbnw=139&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:6,s:0&tx=82&ty=49 http://www.babjak.cz/soutez_krizem_krajem_2006.htm http://www.google.cz/imgres?q=banky+dluhy&hl=cs&sa=X&biw=1024&bih=585&tbm=isch&prmd=imvnsu&tbnid=qRBoN2FdTBftbM:&imgrefurl=http://www.novinky.cz/finance/234968-spousta-domacnosti-v-cesku-uz-nevyzije-bez-dluhu.html&docid=ZKnzDYZjspeiUM&imgurl=http://media.novinky.cz/914/219144-top_foto1-ayp1j.jpg&w=600&h=338&ei=yVwZT-2IIsmVOunvyKwL&zoom=1&iact=rc&dur=110&sig=118177231426236992748&page=3&tbnh=82&tbnw=146&start=35&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:35&tx=53&ty=65