ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_2_20_VV Hallowen Šablona číslo: XVI Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr. Mirka Cedidlová
Anotace: Výukový materiál obsahuje pracovní postup, přípravu hodiny VV formou prezentace. Očekávaný výstup: Žáci se učí pracovat dle jednoduché předlohy se slovním komentářem učitele a interaktivní tabule. Pracují s jednoduchými pomůckami, rozlišují tmavé a světlé barvy, dobro a zlo. Udržují pořádek na pracovním místě, hodnotí práce svoje i svých spolužáků. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 9 – 10 let Klíčová slova: tradice, způsob oslav, DUŠIČKY, strach, duch, dobro, zlo Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, barevné papíry (světlé a tmavé), vodové (temperové) barvy, fix, voskovka, pastelka Potřebný čas pro výuku DUM: 90 min
Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Mezipředmětové vztahy: dodržování tradic Téma: Duch (Halloween) Jako motivaci použijeme vyprávění o tradici slavení Halloweenu. Připomeneme zvyk v České republice – DUŠIČKY. Svátek zesnulých – zdobení hrobů.
Halloween
Motivace Mezipředmětové vztahy: dodržování tradic Téma: Duch (Halloween) Jako motivaci použijeme vyprávění o tradici slavení Halloweenu.
Pomůcky: Vodové nebo temperové barvy, barevné papíry (tmavý a světlý), štětec, 2x čtvrtka A₄
Postup práce 1. Každý žák bude vyrábět dva duchy, hodného a zlého, každý žák si vybere tmavý a světlý papír. Zároveň probereme smutné a veselé barvy, význam barev v životě člověka.
Postup práce 2. Děti si nabarví ruku nejprve světlou barvou a otisknou na tmavou čtvrtku a po té si nabarví ruku tmavou barvou a otisknou na světlou čtvrtku.
Postup práce 3. Než výkres uschne, vypráví si žáci strašidelný příběh na pokračování. Tzn. Každý jednu větu.
Postup práce 4. Žáci dokreslí obtisky rukou na svého ducha, dokreslují světlého ducha tmavou pastelkou a naopak. Na výkres napíší jméno ducha.
Postup práce 5. Práce je dvouhodinová, z hotových prací připravíme nástěnku. Střídáme tmavé a světlé čtvrtky. Zopakujeme tak řazení barev.
Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office www.microsoft.office.com Fotografie z archivu autorky