Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :červen 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3 Z9_ 11 Téma : Způsob vlády Ročník : 9. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Prezentace seznámí žáky s rozdělením států podle způsobu vlády, s některými známými diktaturami a demokraciemi. Pracovní listy slouží k opakování pojmů. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli. Pro vyplnění pracovních listů lze využívat funkce pera. Pracovní listy se dají použít i tištěné na papíře. Kde je možnost připojení více myší, lze využít systém Multiple-Mouse k soutěži mezi žáky. Cílová skupina: 9.ročník
Způsob vlády
zastupitelská demokracie demokratický přímá demokracie zastupitelská demokracie
rozhodují lidé v referendech rozhodují volení zástupci Přímá demokracie rozhodují volení zástupci Zastupitelská demokracie
totalitní vojenská islámská komunistická diktatura
KLDR Bělorusko Turkmenistán Saudská Arábie Diktatury KLDR Bělorusko Turkmenistán Saudská Arábie
Vojenské diktatury Myanmar(volby 2012) Libye (převrat 2011) Fidži Mali(Azawad 2012)
Vláda jedné strany Čína KLDR Kuba Laos Vietnam Sýrie Turkmenistán
Jedna strana vládne v : Korejské republice KLDR Thajsku
Demokracie nemůže být: pravicová přímá zastupitelská
Diktaturu známe: křesťankou vojenskou politickou
Ilustrace – www.office.microsoft.com