Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozbor neuměleckého textu
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-514 Rozmnožování dřevin vegetativní nepřímé Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_729_Platební styk I. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_253_TÉMA_ Zálohové platby Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_260_TÉMA_ Daňová evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_234_PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA – 2. ČÁST Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248_TÉMA_ Vyskladnění zásob Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_228_ČESKOSLOVENSKÁ PRVNÍ REPUBLIKA – 1. ČÁST Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27_REPORTÁŽ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Alena Bradová Průřezové téma Informační a komunikační technologie Tématický celek Stylistika – základní slohové útvary Ročník 2. Datum tvorby 20. 10. 2012 Datum a místo ověření 28. 11. 2012 český jazyk a literatura 2.A Druh učebního materiálu Prezentace – Microsoft PowerPoint Anotace Výklad nové látky inovativní a přehlednější způsob vysvětlení učiva prostřednictvím praktického procvičování

Klíčová slova Reportáž, publicistický styl Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny a k praktickému procvičování práce s textem Možnosti využití – samostatné vyhledávání pojmů, práce s internetem Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Reportáž

„přímý přenos“ = očité svědectví autora rysy publicistického stylu přesná fakta rysy uměleckého stylu „přímý přenos“ = očité svědectví autora reportáž objektivita názorná představa rysy odborného stylu rysy publicistického stylu

Práce s textem: http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatni/reportaz/prava-laska-nedvedska_26893.html Přečtěte si první část reportáže (k podnadpisu – Láska a nervozita) a odpovězte na následující otázky:

Otázky a úkoly k textu: Přiřaďte text k odpovídajícímu funkčnímu stylu, vyhledejte v textu typické rysy tohoto stylu. Určete, jaký slohový postup je v textu užitý. Může být podle vás v reportáži využitý ještě jiný slohový postup? Který? Uveďte funkci textu.

Nyní se pokuste zapsat si co nejvíce rysů reportáže Charakterizujte slovní zásobu textu. Vyhledejte užité jazykové prostředky. Na základě informací získaných při rozboru textu se pokuste zobecnit další rysy reportáže. Nyní se pokuste zapsat si co nejvíce rysů reportáže

Práce s textem: Podzimní víkend? Můžete si říct, toto roční období je chladno a větrno. Co venku? Lepší je sedět doma a odpočívat. Ale není nic krásnějšího, než si na podzim vyrazit pouštět draka, na zahradě hrabat listí nebo jít na houby. My jsme naložili sadu pneumatik a vyrazili na okruhový den. Zase... Dobrá, obviňte mne z toho, že mám až moc ráda řídím, a ke všemu miluji sportovní jízdu, a mne nezbude nic jiného, než se přiznat. Víkend nabídl opět možnost někam si zajet a já jsem nedokázala odolat. V Kamenici pořádal akci Klub sportovních aut a počasí přálo, takže nebyl důvod nevyrazit.  Ehm, to počasí… Už od rána byla města zahalena inverzí a je pravda, že když jsem vyjel z Prahy, bílé temno, které zahalovalo silnice, se mne drželo až do Kamenice. Což nebylo špatné, protože díky velké vlhkosti ve vzduchu, stala se i s asfaltu závodní dráha a ta nádherně klouzala.

Po přečtení ukázky uveďte prostředí t reportáže a následně se pokuste pojmenovat, o jaký druh reportáže se jedná. Pokuste se vymyslet název. Charakterizujte slovní zásobu textu.