Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

Veřejné zakázky - pochybení v souvislosti s VZ.
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Elektronické učebnice Ing. Zdeněk Pavlík. Hlavním cílem tvorby elektronických učebnic je zlepšení podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Magdaléna Navrátilová Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP (obecná část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Závazné postupy pro zadávání zakázek (v programovém období.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Přednáška č. 3 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část Ladislav Kavřík
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Hodnocení ve veřejných zakázkách
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část Ladislav Kavřík ladislav.kavrik@seznam.cz

Typy hodnocení Formální hodnocení Věcné hodnocení nabízených hodnot Nabídka je zpracována dle zákona Soulad se zadávací dokumentací Věcné hodnocení nabízených hodnot Viz. předchozí přednáška

Stanovení požadavků Zadávací dokumentace Zákonné požadavky Obecné požadavky na nabídku Kvalifikace Požadavky na smluvní podmínky Účelem je uzavření smlouvy Dříve dával smlouvu zadavatel x dnes stanovuje podmínky (smlouvu předkládá uchazeč)

Stanovení požadavků Záměr stanovit požadavky Realita Nediskriminačně Transparentně Pouze k zakázce Obecně Realita Omezují soutěž Zvýhodňují konkrétní uchazeče Velmi riziková část

Formální hodnocení Okamžik hodnocení Má několik částí Hodnotí se relativně samostatné části – hodnotí se odděleně Následky porušení vychází z okamžiku hodnocení

Úplnost nabídky Hodnocení dle § 71 odst. 8 zákona Nesplňuje Jazyk nabídky Podpis oprávněné osoby Nabídka obsahuje všechny dokumenty požadované v zákoně a zadávací dokumentaci – kontroluje se pouze, zda v nabídce je požadovaný dokument !!!! – nikoliv jeho věcná správnost Nesplňuje Vyřazena a vyloučena – není moc šancí na obranu Zadavatelé zde vylučují i proto, že dokument není dle požadavků – chyba

Hodnocení kvalifikace Základní kvalifikační předpoklady Profesní kvalifikační předpoklady Ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady Technické kvalifikační předpoklady

Soulad s požadavky zadavatele Soulad s požadovaným předmětem Soulad s obchodními podmínkami Otázkou je, pokud dodržím požadavky a přidám si něco, co nebylo upraveno (smluvní pokuta) Nelze sankcionovat za nedodržení počtu kopií, řazení dokumentů či špatný slovosled u prohlášení

Další systémy hodnocení nabídek Minulost Ze zákona jeden systém hodnocení – celkem přehledný a transparentní () Současnost Dnes možnost zadavatele zvolit si systém – povinnost popsat ho v zadávací dokumentaci Vede k poměrně nepřehledné situaci

Používané systémy Systém bodující podle pořadí v kritériích Systém záporných bodů (ne)systém přidělování bodů zadavatelem dle splnění požadavků Apod. (záleží pouze na zadavateli, jaký systém hodnocení popíše)

Systém bodující dle pořadí Body závisí na počtu nabídek a pořadí Příklad – 2 hodnotící kritéria (váha 60% a 40%), celkem podány 4 nabídky. Přiřazení bodů bude 60, 45, 30, 15 dle pořadí v prvním kritériu a 40, 30, 20, 10 dle pořadí v druhém kritériu – nezáleží na nabízené hodnotě, rozhoduje pořadí. Pokud bude rozdíl v ceně činit u 6 mil. nabídky 500,- Kč nebo 500.000,- Kč rozdíl bude stejný (15 bodů)

Systém záporných bodů Váha x pořadí = počet bodů Příklad – viz. předchozí. Vyhodnocení pak bude 60, 120, 180, 240 pro první kritérium a 40, 80, 120, 160 bodů pro druhé kritérium. Vítězem je ten, kdo získá nejméně záporných bodů

Systém splnění požadavků Vyjmenovány požadavky spolu s bodovým ohodnocením Uchazeč pouze navrhne hodnoty a zadavatel mu přidělí body (asi podle pořadí ?) Typické pro zakázky malého rozsahu

Důsledky Vede k rozmachu používání systémů, které umožňují zvýhodnit uchazeče Snaha obcházet systém ze strany uchazečů Nedostatečná specifikace procesu hodnocení – vede k námitkám a protahování procesu

Proč je více systémů? Oficiální důvod Neoficiální důvod Větší variabilita hodnocení Neoficiální důvod Lepší manipulovatelnost se zakázkami

Možnosti řešení Dílčí možností je znovu zavést původní systém jako povinný Řeší se pouze částečně Pořád možnost subjektivního hodnocení Přimět zadavatele k tomu, aby se sami chovali efektivně Elektronická aukce Dynamický nákupní systém

Srovnání s původním hodnocením Původní systém Zohledňuje vzájemně nabízené hodnoty Je poměrně jasný Ovlivnit lze přes subjektivní kritéria Jiné systémy Nezohledňují nabídky vzájemně Umožňují přidělovat body dle „uvážení“ Snadněji se manipulují

…… a to je k hodnocení veřejných zakázek vše a pozor, příště písemka. Závěr …… a to je k hodnocení veřejných zakázek vše a pozor, příště písemka.