Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Advertisements

Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika Koule.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Matematika Komolý rotační kužel
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_31_Kvádr_řešené_úlohy TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci si v příkladech procvičí výpočty povrchu a objemu kvádru.

Kvádr Řešené úlohy

1. Vejde se 600 litrů roztoku do nádrže tvaru kvádru s rozměry dna 2,5 m a 1 m a výškou 3 dm? 2. Na parkovišti tvaru čtverce se stranou délky 42 m byl položen asfaltový koberec vysoký 15 cm. Kolik m3 materiálu se spotřebovalo? 3. Jaká je hmotnost skleněné výplně dveří, má-li výplň tloušťku 5 mm, výšku 2,1 m a šířku 65 cm? 1 dm3 skla má hmotnost 2,5 kg, zaokrouhlete na kilogramy.

Kvádr– příklady praxe 5. Bazén tvaru kvádru má délku 25 m, šířku 8 m a hloubku 2 m. Kolik hektolitrů vody je třeba, aby byl bazén naplněn 20 cm pod okraj? 6. Pro stavbu domu je potřeba vykopat základy tvaru kvádru. Délka výkopu je 25 m, šířka 11 m, hloubka 3,5 m. Zeminu bude odvážet 5 nákladních aut, z nichž každé odveze 6 m3 zeminy. Za denní směnu se každé auto obrátí dvacetkrát. Za kolik pracovních dnů bude zemina odvezena?

Výsledky Příklad 2 Kvádr - nádrž a = 2,5 m = 25 dm b = 1 m = 10 dm c = 3 dm 600 l roztoku V = ? l V = a.b.c V = 25 . 10 . 3 V = 750 dm3 = 750 l Do nádrže daných rozměrů se 600 l roztoku vejde.

Výsledky Příklad 3 Kvádr - parkoviště a = 42 m b = 42 m c = 15 cm = 0,15 m V = ? m3 V = a.b.c V = 42 . 42 . 0,15 V = 264,6 m3 Na parkoviště je potřeba 264,6 m3 asfaltu.

Výsledky V = a.b.c V = 0,05 . 21 . 6,5 V = 6,825 dm3 m = 6,825 . 2,5 Příklad 4 Kvádr – výplň dveří a = 5 mm = 0,05 dm b = 2,1 m = 21 dm c = 65 cm = 6,5 dm 1 dm3…….2,5 kg m = ? kg V = a.b.c V = 0,05 . 21 . 6,5 V = 6,825 dm3 m = 6,825 . 2,5 m = 17,0625 m = 17 kg Výplň dveří váží asi 17 kg.

Výsledky V = a.b.c V = 25 . 8 . 1,8 V = 360 m3 V = 360 000 dm3 Příklad 5 Kvádr - bazén a = 25 m b = 8 m c = 2 m 20 cm pod okraj V = ? hl V = a.b.c V = 25 . 8 . 1,8 V = 360 m3 V = 360 000 dm3 V = 3 600 hl Bazén naplněný 20 cm pod okraj obsahuje 3 600 hl vody.

Výsledky Příklad 6 V = a.b.c V = 25 . 11 . 3,5 V = 962,5 m3 Kvádr – výkop, základy a = 25 m b = 11 m c = 3,5 m 5 nákladních aut 1 auto za 1 cestu …. 6 m3 1 směna …. 20 jízd pracovních dnů …… x V = a.b.c V = 25 . 11 . 3,5 V = 962,5 m3 5 aut . 20 jízd . 6 m3 = 600 m3 962,5 : 600 = 1,6 směn Na odvoz 962,5 m3 zeminy je nutné mít asi 1,6 směny.

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;