Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Roznásobování závorky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Advertisements

Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Matematika.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
VY_32_INOVACE_P6-002 BAKTERIE - OCHRANA Název školy
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
VY_32_INOVACE_C9-005 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_P9-006 MINERALOGIE 6 - SÍRANY Název školy
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Početní operace v oboru přirozených čísel
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
PŘIROZENÁ MĚNA OBYVATELSTVA
Rozklad mnohočlenu na součin
Savci – medvědovité šelmy
Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
VY_32_INOVACE_F8-006 FYZIKA 8.ROČNÍK POHYBOVÁ ENERGIE Název školy
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
VY_32_INOVACE_P9-002 MINERALOGIE 2 - SULFIDY Název školy
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Zlomky Složené zlomky..
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dostupné z Metodického portálu
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Lomené algebraické výrazy
Přírodopis – 8.ročník Savci - zajícovci VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Dostupné z Metodického portálu
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_
Lomené algebraické výrazy
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematika – 7.ročník Mnohočleny VY_32_INOVACE_
Přírodopis – 8.ročník Savci - hmyzožravci VY_32_INOVACE_
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Přírodopis – 7.ročník Ryby - lalokoploutvé VY_32_INOVACE_
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC DOSAZOVACÍ METODOU
Transkript prezentace:

Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_06.43.10.121 Roznásobování závorky Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_06.43.10.121 Předmět Matematika – 7.ročník Téma Roznásobování závorky Autor Mgr. Tomáš Starove Metodický popis (anotace)

Roznásobování závorky  Roznásobování závorky je jednoduchá operace, kterou si ukážeme na příkladu 3⋅(5+8)=(3⋅5+3⋅8).

3⋅(5+8)=(3⋅5+3⋅8) Dostaneme tak: Závorku roznásobíme tak, že číslem před závorkou, trojkou, vynásobíme obě čísla v závorce. Znaménko plus v závorce zůstane. Dostaneme tak: 3⋅(5+8)=(3⋅5+3⋅8)

Dále vypočítáme oba součiny v závorce a získané hodnoty sečteme: (3·5+3·8)=15+24=39

Představme si součin jako rozepsaný součet. Proč roznásobení závorky funguje?   Proč si můžeme tento postup dovolit, proč roznásobování funguje? Představme si součin jako rozepsaný součet. Například: 3·7=7+7+7

Stejně tak můžeme ale rozepsat příklad se závorkou: 3·(5+8) = (5+8)+(5+8)+(5+8)

A tady už vidíme, že tento výraz můžeme přepsat pomocí násobení takto: Protože u sčítání nezáleží na pořadí, můžeme odstranit závorky a přesunout pětky a osmičky vedle sebe takto: 5+5+5 + 8+8+8. A tady už vidíme, že tento výraz můžeme přepsat pomocí násobení takto: 3·5 + 3·8.

Příklady na roznásobování 1) Roznásobte 5 · (4 + 7). Opět jen čísla v závorce vynásobíme pětkou a získáme 5 (4 + 7) = 5 · 4 + 5 · 7 2) Roznásobte 6 · (x + 4). Neznámé se nelekejme a zkrátka ji taky jen vynásobme šestkou. Dostáváme: 6 · (x + 4) = 6x + 6 · 4. 3) Roznásobte x · (4 + 173). Teď máme neznámou před závorkou, takže obě čísla uvnitř závorky vynásobíme x. Získáme x · (4 + 173) = 4x + 173x.