INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Advertisements

Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce dějepisu
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Komunikační dovednosti
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
UČEBNÍ ÚLOHY Je to široká škála všech učebních zadání a to od nejjednodušších úkolů, vyžadujících pouhou pamětní reprodukci poznatků, až po složité úkoly,
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Maria Bezchlebová, NÚOV Jaro 2009
Vybrané techniky a metody sociální práce
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Proces výchovy (etapy výchovy)
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Metody a organizační formy při výuce fyziky Jiří Tesař.
Motivace ve výuce přírodopisu
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Didaktické metody Androdidaktika.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogické minimum pro knihovníky – kritické myšlení a jeho metody Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU 4. listopad 2015 Seminář – Vědecká knihovna.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Měření rychlosti zvuku
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Školní didaktika.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Didaktické metody Androdidaktika.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Psychologie učení.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Sociální dovednosti učitele
Práva dítěte Výchova k občanství
aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Jak na jazyky.
Transkript prezentace:

INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM INTERAKCE ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE E- mail e KRITICKÝ ROZHOVOR

KOMUNIKACE VÝUKA KOMUNIKACE KOMUNIKACE VE SPOLEČNOSTI VĚDĚNÍ I. ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE VÝUKA KOMUNIKACE KOMUNIKACE VE SPOLEČNOSTI VĚDĚNÍ 1.Otevřenost 2.Empatie 3.Pozitivnost VI. JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM KOMUNIKACE 4.Bezprostřednost 5.Schopnbost interakce 6.Expresivita Rodičovské Já hodnotí, moralizuje ochraňuje, hlídá 7.Orientace na druhé II. PROCES POSTUP, STRUKTURA Dospělé Já a) naslouchá b) konstatuje, hodnotí Dětské Já nesamostatný, poddajný, agresivní Impulzivní, hravý ,lhostejný 1.Před rozhovorem 2. Během rozhovoru V. KONFLIKTNÍ ROZHOVOR III. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE 3. Zpětná vazba IV. KRITICKÝ ROZHOVOR E- mail rozhovor 1. Interakce učitel-žák 1.Vysvětlení faktů 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ e 3.Příčiny 2..Shoda 5.Formulace řešení 3. Vyučovací strategie 4.Návrh řešení 4. Výuková metoda 6. Domluva konkrétních kroků 5. Verbální, neverbální

ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 1.Otevřenost 7.Orientace na druhé ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 6.Expresivita 2.Empatie 5.Schopnbost interakce 3.Pozitivnost 4.Bezprostřednost

6. Domluva konkrétních kroků E- mail rozhovor 6. Domluva konkrétních kroků 1.Vysvětlení faktů KRITICKÝ ROZHOVOR 5. Formulace řešení 2.Shoda 4.Návrh řešení 3.Příčiny

konvergentní/divergentní VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup 1. otázka 2. odpověď 3. reflexe dosažení cíle zjišťovací Celá věta? procesu učení otevřená Ucelená myšlenka vědomosti motivace zavřená dovednosti expozice Jazyková správnost konvergentní/divergentní fixace postoje hodnocení hodnoty na pozorování aplikace Umět klást otázky problémová Neúplná na posouzení situace otázka rozhodovací Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná

motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický VERBÁLNÍ KOMUNIKACE struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor dialog řízený rozhovor beseda žákovský rozhovor debata motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický

PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE NEVERBÁLNÍ PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE VERBÁLNÍ OBSAH KOMUNIKACE UČITEL ŽÁK METODY PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ CÍLE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY

2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 1. Interakce učitel-žák 5. Verbální, neverbální UČITELOVY OTÁZKY 4. Výuková metoda 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 3. Vyučovací strategie

OTÁZKY PODLE VÝUKOVÝCH METOD I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 1. Slovní 1. Diskusní 3. Partnerská 4. Projektová 2.Názorně - demonstrační 2.Řešení problémů 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 3. Situační 7. Televizní 4. Inscenační 3.Dovednostně-praktické 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 5.Didaktické hry 10.Hypnopedie

KONSTRUKTIVISTICKÁ VÝUKA uvědomění si významu informace OTÁZKY PODLE FÁZÍ VÝUKY KLASICKÁ VÝUKA KONSTRUKTIVISTICKÁ VÝUKA motivace evokace expozice uvědomění si významu informace fixace opakování reflexe diagnóza aplikace

Co z toho můžeš vytvořit? I. ZAPAMATOVAT Popiš, jak to vpadá VI. TVOŘIT Co z toho můžeš vytvořit? I. ZAPAMATOVAT Popiš, jak to vpadá V. HODNOTIT Argumentuj, je to dobře, špatně, proč? II. POROZUMĚT Porovnej, čemu se to podobá, od čeho se liší? OTÁZKY PODLE Bloomovy cognitivní taxonomie V. HODNOTIT Argumentuj, je to dobře, špatně, proč? III. APLIKOVAT Co tě napadá při pohledu na tu věc? IV. ANALYZOVAT Z čeho se to skládá? Zpracovala Vladimíra Neužilová