Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemie a její obory.
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Stejskalová Hana
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
Chemie Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách a vnitřním řádem učebny.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Petrželová Eva Název: VY_32_INOVACE_03_A_11_Skupenství Téma: Organická a anorganická chemie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Obsah Obecně směs Suspenze Emulze Pěna Dým Mlha

Obecně směs Látky mohou být tvořeny z několika složek Všechny látky, které jsou tvořeny z dvou a více složek, nazýváme směsi Směsi dělíme: stejnorodé různorodé

Stejnorodé směsi Stejnorodé směsi – roztoky Směsi, ve kterých okem ani mikroskopem nemůžeme jednotlivé složky rozlišit Roztoky mohou být plynné, kapalné a pevné

Různorodé směsi Směsi, ve kterých můžeme mikroskopem nebo pouhým okem rozeznat jednotlivé složky Různorodé směsi: Suspenze Emulze Pěna Dým Mlha Aerosol

Emulze Různorodá směs, která je tvořena kapalinou a kapalinou Název pochází z řeckého slova emulgeo Jedna kapalina je rozptýlena do druhé Příklad benzín s vodou http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid_es-001/figures/emulze.jpg

Suspenze Různorodá směs pevné látky a kapaliny Příklad: kapalina a pevná látka voda a písek http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/uploads/2007/05/jilova_suspenze.jpg

Pěna Různorodá směs plynné látky rozptýlené v kapalné látce Příklad - mýdlová pěna http://nd01.jxs.cz/736/804/0aec7c49ed_46140739_o2.jpg

Mlha Jedná se o směs plynu a kapiček kapaliny Příklad – oblaky na obloze, mlha u rybníka http://pari.wz.cz/fotografie/mlha_v_udoli.jpg

Dým Je směs částeček pevných látek a plynu Příklady – prach na ulici, kouř unikající z komínů http://pari.wz.cz/fotografie/mlha_v_udoli.jpg

Aerosol Je různorodá směs plynné látky a v ní rozptýlených částic pevné nebo kapalné látky Částice rozptýlené mají velikost 0,000001m až 0,000000001m http://www.sciencephoto.com/image/221155/350wm/H1300406-Aerosol_spray_can-SPL.jpg

Zdroje P. Beneš, V.Pumpr, J. Banýr, Základy chemie 1, pro druhý stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy, FORTUNA Praha, 1993

Anotace: Výklad Autor : Eva petrželová Vytvořeno dne: 13.8.2012 Odpilotováno dne: ve třídě: osmá Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Téma: Organická a anorganická chemie Klíčová slova: suspenze, dým, mlha, aerosol, směsi, emulze, stejnorodé směsi, různorodé směsi