Opylení a oplození.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Opylení a oplození rostlin
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Rostlinné orgány - květ
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Květ a květenství autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
KVĚTENSTVÍ.
MECHOROSTY.  nejstarší suchozemské vyšší rostliny (dochované do současnosti)  nemají pravá vodivá ani podpůrná pletiva  rostou ve skupinách a trsech.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Pohlavní orgány Květ a květenství
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
KVĚT.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Opylení a oplození u rostlin
Stavba a znaky květu, květenství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název prezentace (DUMu): Květ
Semenné rostliny Spermatophyta.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
BOTANIKA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
generativní rostlinné orgány
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
čeledi krytosemenných rostlin III
AUTOR: Lenka Hrnčířová
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozmnožování organismů
Rozmnožování a chov ryb
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Úvod Autor: Pavel Žižka
Oddělení: Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

Opylení a oplození

Procvičování dvouděložná pestík tyčinka kalich koruna květní lůžko Popiš stavbu květu. Jakému typu rostliny patří květ na obrázku? odpověď 2. rostlina Obr. 1.: Stavba květu dvouděložná pestík tyčinka kalich koruna květní lůžko

pestík - samičí prašník tyčinka - samčí semeník nitka čnělka vajíčko odpověď 3. Popiš obrázky. Jak se nazývají samičí a samčí pohlavní orgány? odpověď 3. Obr. 2.: Pohlavní orgány pestík - samičí prašník tyčinka - samčí semeník nitka čnělka vajíčko blizna

samice samec Co znamenají symboly? Obr. 3.: Symboly odpověď 5.

Opylení přenos pylového zrna na bliznu větrem = větrosprašné pylová zrna – drobná, hladký povrch, produkována ve velkém množství hmyzem = hmyzosprašné pylová zrna – větší, na povrchu výčnělky pro přichycení na živočicha

pylová zrna přenesena na: bliznu jiné rostliny = cizosprašnost bliznu vlastní rostliny = samosprašnost (výjimka – rostliny se brání různými mechanismy – tyčinky zrají v jinou dobu než blizna)

Oplození splynutí samčí a samičí pohlavní buňky probíhá ve vajíčku 2 spermatické buňky v pylovém zrnu vaječné buňky ve vajíčku

přenesení pylového zrna na bliznu pylové zrno klíčí v pylovou láčku pylová láčka prorůstá přes bliznu a čnělku do semeníku splynutí samčí a samičí pohlavní buňky = oplozená vaječná buňka = zygota zárodek

nahosemenné rostl. 1. spermatické buňka – oplození 2. spermatická buňka – zaniká krytosemenné rostl. 1. spermatická buňka – oplození, vznik zygoty 2. spermatické buňka – vznik výživného pletiva pro zárodek

ze zygoty vzniká mnohobuněčný útvar = semeno vaječné obaly se mění v osemení zárodek – stavba: základ kořene a stonku děložní lístky